MarkkinointiKollektiivi
LOADING
Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

[MK] EVENT: VASTUULLISUUS

11 maaliskuun @ 08:30 - 11:00

vastuullisuus-tapahtuma

Vastuullisuus puhututtaa markkinoijia niin maailmalla kuin suomalaisyrityksissä – herättäen myös paljon kysymyksiä. Maaliskuun aamutilaisuudessamme pääset osallistumaan dialogiin vastuullisuuden merkityksestä eri tahoille, ja kuulemaan hyvin erilaisten toimijoiden konkreettisista vastuullisuusteoista markkinointiin liittyen.

MarkkinointiKollektiivi, Tori, Videolle, Neste ja Wörks haluavat omistaa aamupäivän vastuullisuus- teemalle ja sen roolille markkinoinnissa. Tilaisuuden tarkoituksena on kannustaa MarkkinointiKollektiivin jäseniä ottamaan rohkeita(kin) askelia omissa organisaatioissa vastuullisuuden ja siitä viestimisen kanssa. Mitä oppeja kukin taho on teemaan liittyen itse kerännyt ja miten he kannustaisivat muita toimiin vastuullisuusteemaan liittyen?

Tori on kiertotalousyhtiö, joka kannustaa suomalaisia käymään kauppaa käytetyillä tavaroilla. Kierrättämisessä korostuvat laadukkaiden hyödykkeiden valmistaminen ja siten myös tavaroiden jälleenmyyntiarvon säilyminen. Vuosi 2019 osoitti, että vertaiskauppa on tullut jäädäkseen osaksi suomalaista kulutuskäyttäytymistä. Siitä yksi osoitus on kierrätysjoululahjakampanja, joka haastoi toden teolla uuden tavaran kauppaa.

Videotoimisto Videolle haluaa kantaa vastuuta mainosviestinnnän vaikutuksista yhteiskuntamme normeihin, ja herättää avointa, rakentavaa keskustelua mainosalan vastuullisuudesta. Videolle onkin julkaisemassa alan tekijöille suunnattua eettistä ohjeistusta, joka käsittelee mainonnan yhteiskunnallista vastuuta ja auttaa mainostajia suunnittelemaan inklusiivisempaa ja monimuotoisempaa markkinointiviestintää.

Neste on jälleen valittu maailman kolmanneksi vastuullisimmaksi yritykseksi — millainen rooli yritysten välisellä yhteistyöllä on vastuullisuudessa? Nesteellä koetaan, ettei yksikään yritys yksinään voi vastuullisuuden tavoitteita saavuttaa, yhdessä tekemisessä on voimaa.

Markkinointitoimisto Wörksin strategisessa keskiössä on sosiaalisen työhyvinvoinnin parantamiseen kehitetyt menetelmät ja prosessit. Vastuullisuuden näkökulmasta toimisto on ollut suunnittelemassa markkinointiviestintää niin alkoholibrändeille, metsäteollisuudelle kuin kaupparyhmille. Kuinka tuoda vastuullisuus näkyväksi niin ulkoisen ja sisäisen viestinnän kuin myös työkulttuurin muotoilun näkökulmista?

Amnesty International on Suomen toimistollaan laittanut tavoitteeksi olla hiilineutraali osasto vuonna 2025. Mitä se tarkoittaa heidän arkipäivässään? Amnesty myös näkee, että markkinoinnin ala on yksi suurimpia osallisia maailman tuhoon. Mutta vaikka ala on itsessään rakenteellisesti rikki, siellä työskentelevät ihmiset eivät ole syyllisiä. Amnesty näkee, että alaa voidaan muuttaa sisältä käsin tekemään hyvää.

Ajatuksiaan teemasta ovat jakamassa:

Jaakko Veijola, Wörks
Laura Hakulinen ja Jenny Hotti, Videolle
Heidi Peltonen, Neste
Laura Kuusela, Tori
Frank Johansson, Amnesty International Suomen osasto

Tori, Videolle, Neste ja Wörks tarjoavat tapahtumaan saapuville saliin mukaan otettavan aamiaisen.
Aikataulu:

klo 8:30 Ilmoittautuminen ja aamupalan nappaaminen mukaan saliin
klo 8:45 Ohjelma alkaa
klo 11:00 ohjelma päättyy.

Tervetuloa!

Ohjelmaan ja aikatauluun saattavat muuttua vielä ennen tapahtumaa.

Tiedot

Päivämäärä:
11 maaliskuun
Aika:
08:30 - 11:00
Tapahtuma tagia:

Tapahtumapaikka

Finnkino Tennisplatsi
Salomonkatu 15
Helsinki,
+ Google Map