MarkkinointiKollektiivi
LOADING
Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

MK Koulutus: KVG – katso vaikuttavuutta Googlesta

17 marraskuun @ 14:00 - 17:00

HAE MUKAAN KOULUTUKSEEN!


Pian sinäkin voit katsoa vaikuttavuutta Googlesta! MarkkinointiKollektiivi ja Mertanen Academy järjestävät osallistujalle veloituksettoman koulutuksen, jonka tavoitteena on varmistaa osallistujalle paras mahdollinen ymmärrys Googlen analytiikkatyökalujen hyödyntämisen mahdollisuuksista oman organisaation markkinoinnin tukena!


Mertanen Academy on räätälöinyt MarkkinointiKollektiivilaisten avuksi kolmen kerran tiiviin ja  kattavan analytiikkakoulutuksen ( 3 x 3 h). Koulutuksen tarkoituksena on luoda hyvät lähtökohdat Googlen ilmaisten työkalujen tehokkaampaan ja monipuolisempaan hyödyntämiseen. Kolmen iltapäivän aikana tutustutaan käytännönläheisesti tarkemmin seuraaviin työkaluihin: Google Tag Manager, Google Analytics, Google Data Studio ja Optimize. 

 

Tässä koulutuksessa oppiminen tapahtuu kouluttajan luennon ja käytännön esimerkkien avulla. Jokaisella osallistujalla on mahdollisuus seurata kouluttajan esimerkkejä, ja tehdä perässä toimenpiteitä organisaation omissa Google-järjestelmissä. 

 

Kouluttajina toimivat analytiikkavelhoina tunnetut, jo yli 15 v. analytiikkaa arjessaan pyörittäneet ja monia eri kokoisia organisaatioita analytiikassa auttaneet konsultit Petri Mertanen ja Jarno Oksanen Mertanen Academysta (Mertanen Analytics Oy). 

 

MIKSI KANNATTAA OSALLISTUA?

 

  • Analytiikan ymmärtäminen ja perustyökalujen käytön osaaminen on tämän päivän markkinoinnin asiantuntijalle välttämättömyys.
  • Pääset soveltamaan kaikkea opetettua heti, jo koulutuksen aikana organisaatiosi omissa järjestelmissä. 
  • Pääset kärryille Googlen analytiikka-työkalujen uusimmista päivityksistä, ja tietosuojan nykylinjauksista.


KENELLE KOULUTUS ON TARKOITETTU?

 

Koulutus on tarkoitettu kaikille (digitaalisen) markkinoinnin, verkkosivustojen tai mobiilisovellusten parissa työskenteleville henkilöille. Koulutus soveltuu myös organisaation tai markkinoinnin ylimmälle johdolle yleissivistävänä, ja kumppanivalintoja tukevana tietoiskuna.

 

Koulutus ei edellytä aikaisempaa kokemusta käytettävistä työkaluista, mutta on hyvä, mikäli osallistuja on joskus käyttänyt Google Analyticsia tai muita Google Marketing Platform –järjestelmiä.

Toteutamme koulutukseen mukaan valituille osallistujille vielä tarkemman esikartoituksen ennen koulutuksen alkua. Näin kouluttaja saa tarkemman käsityksen osallistujien osaamisesta, toiveista ja tarpeista.

 

KOULUTUKSEN AIKATAULU

 

Koulutus järjestetään etäyhteydellä kolmena tiistaina, ja tarkoituksena on, että kaikki koulutuksen osallistujat ovat paikalla samanaikaisesti. Tarkistathan, että ajankohdat sopivat sinulle:

1. kerta: 17.11. klo 14-17
2. kerta: 24.11. klo 14-17
3. kerta: 1.12. klo 14-17

 

MITÄ KOULUTUKSEEN OSALLISTUMINEN VAATII?

 

Tulet saamaan koulutuksesta kaikkein parhaimman hyödyn irti, mikäli sinulla on käytettävissäsi etäkoulutuskertojen aikana:

  • kaksi näyttöä (toiselta seuraat koulutusta ja toiselta teet kouluttajan mukaan toimenpiteitä organisaatiosi Google-tileillä)
  • vähintään kannettava tietokone
  • riittävät oikeudet organisaation käytössä oleviin järjestelmiin (pääset tarkastelemaan ja tekemään toimenpiteitä Google Tag Manager- Google Analytics-, Data Studio- ja Optimize-ohjelmissa)

 

 

KOULUTUKSEN TARKEMPI SISÄLTÖ



Ensimmmäisellä kerralla: 

 

Google Tag Manager – nykyaikainen ja kustannustehokas tapa erilaisten koodien hallintaaan 

  • Google Marketing Platform järjestelmät, niiden keskinäinen linkitys sekä linkitys mainonnanhallinnan järjestelmiin
  • Mitä Google Analytics mittaa oletusarvoisesti?
  • Tietosuoja ja tietosuojavaltuutetun nykylinjaus: evästeilmoitus ja evästeiden hallinta
  • Tag Managementin periaatteet ja vaikutus datan määrään sekä laatuun
  • Google Tag Managerin asennus ja varautuminen konversio-optimointiin (Google Optimize)
  • GTM käyttöoikeuksien ja julkaisuprosessin parhaat käytännöt
  • Erilaiset muuttujat (variables) ja datakerroksen (dataLayer) käsite
  • Tarvittavia tägejä (tags) ja laukaisusäännöt (triggers)

 

Toisella kerralla: 

 

Google Analytics – hyödyntäminen tällä hetkellä ja tulevaisuuden muutokset

  • Universal Analytics vs. GA App+Web
  • Google Ads mainonnan ja analytiikan eriyttäminen (viite: evästeiden hallinta)
  • Tärkeimmät asetukset sekä tavoitteet, tavoitteet ja tavoitteet (verkkokaupan seuranta)
  • Perusraportit – tarvitaanko niitä?
  • Liikenteen lähteiden ja mainonnan oikeanlainen seuranta (utm-tägitys)
  • Analytics Intelligence ja muut koneoppimisen mahdollisuudet
  • Toimintaa ohjaavat toiminnallisuudet: notifikaatiot, merkinnät ja hälytykset
  • Monikanavaiset raportit ja attribuutiomallit
  • Erilaisia analysointimenetelmiä ja (analytiikan) prosessi

 

Kolmannella kerralla: 

 

Google Data Studio ja Optimize – datan visualisoinnista optimointiin

  • Organisaatioiden erilaiset datalähteet ja siiloutumisen haaste
  • Datan yhdistämisen vaihtoehtoja (dashboard tai Marketing Data Warehouse)
  • Google Data Studion käyttöönotto ja erilaiset datalähteet (sekä connectorit)
  • Datan hakeminen Google Analyticsista ja dashboardin luominen
  • Parhaat käytännöt datan visualisoimiseksi
  • Datalähteiden yhdistäminen ja avainmittareiden laskeminen kaavoilla
  • Dashboardin jakamisen vaihtoehdot
  • Google Optimizen käyttöönotto ja erilaiset testaus- ja personointimahdollisuudet
  • Esimerkki A/B/x testin toteuttamisesta


MITEN HAKEA MUKAAN?

 

Jätä hakemuksesi koulutukseen Lyytin kautta 1.11.2020, klo 23.59 mennessä tästä linkistä.

 

 

Ilmoitamme valinnoista kaikille hakijoille henkilökohtaisesti koulutuspaikasta 4.11.2020 mennessä.

 

Koulutus on valituille osallistujille maksuton.

 

Kiitos koulutuksen mahdollistajalle Mertanen Academy.

 

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä ja vastauksia muihin kysymyksiin saat MarkkinointiKollektiivin Pauliinalta: pauliina@mkollektiivi.fi

Tiedot

Päivämäärä:
17 marraskuun
Aika:
14:00 - 17:00
Tapahtuma tagia:
,