MarkkinointiKollektiivi
LOADING
Ladataan Tapahtumat

Menneet Tapahtumat

Tapahtumat Search and Views Navigation

Tapahtuma Views Navigation

toukokuu 2019

Koulutus: Markkinoinnin Big Picture 2019

toukokuu 6 @ 14:00 - 18:00
ToinenPHD, Lintulahdenkatu 3
Helsinki, 00530 Finland
+ Google Map

Markkinoinnin turbulentissä ympäristössä unohtuu helposti iso kuva: Missä yrityksemme on tällä hetkellä? Mihin haluamme päästä? Miten sinne pääsemme ja mitä me siihen tarvitsemme? Tähän tarpeeseen MarkkinointiKollektiivi järjestää yhdessä ToinenPHD:n kanssa koulutuksen, jossa pureudutaan markkinnoin isoon kuvaan. KOULUTUKSEN OSA-ALUEET: - Customer Journey ja datan ohjausvoima läpi organisaation - Markkinoinnin vaikuttavuuden mittaaminen ja kytkeminen liiketoiminnan ajureihin - Oman datavarannon rakentaminen markkinoinnin kilpailueduksi - Data, luovuus ja kanavasuunnittelu KENELLE KOULUTUS ON TARKOITETTU? - Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti markkinointijohdossa ja/tai liiketoimintajohdossa toimiville päättäjille /…

Lue lisää »

[MK] Markkinoinnin mittaaminen: Kohtaamisesta asiakkaaksi

toukokuu 28 @ 13:30 - 17:00
Neste, Keilaranta 21
Espoo, 02150 Suomi
+ Google Map

Markkinoinnin mittaamisen tapahtuma 28.5. jatkaa tiellä kohti tulosvastuullisemman ja tuloksellisemman markkinoinnin tekemistä - kohtaamisesta asiakkaaksi.  Miten pääsen alkuun markkinointini mittaamisessa? Mitä on mahdollista mitata? Mitä kannattaa mitata? Ja ennen kaikkea miten kaikki tämä ohjaa markkinointia ja näkyy lopulta viivan alla? Tällä kertaa kuulemme kolme timantinkovaa casea niin asiakkaan, toimiston kuin mediankin näkökulmasta siitä, mitä markkinoijan tulisi tästä aiheesta vuonna 2019 ymmärtää. Kurkkaa tarkemmat tiedot puheenvuoroista alta, tervetuloa mukaan! PS. Nappaa lippusi nyt - mikäli edellisten saman tuoteperheen kampanjoiden kysyntädata on…

Lue lisää »

kesäkuu 2019

[MK] Vuoden Paras 13.6.

kesäkuu 13 @ 14:00 - 17:00

On aika äänestää Vuoden 2018 Paras markkinointiteko! Olemme keränneet kolmen kovan shortlistin eniten palkintoja niittäneistä suomalaisista markkinointiteoista. Tässä tilaisuudessa SINÄ pääset äänestämään heistä voittajan. Tule kuulemaan, miten menestyksekkäät markkinointiteot ovat syntyneet, kun jokaisen brändin edustajat nousevat lavalle kertomaan tarinansa. Puheenvuoroissa ei näytetä pelkästään siloteltuja case-videoita vaan raotetaan myös reilusti verhoa idean juurilta, saaduista opeista, virheistä sekä onnistumisen kannalta tärkeistä käännekohdista. Puheenvuorojen päätteeksi MarkkinointiKollektiivi äänestää livenä kolmikosta Vuoden Paras 2018 -voittajan. ILMOITTAUDU MUKAAN ›› Paikka: Tennispalatsi, Sali 2 (Salomonkatu 15, 00100 Helsinki)…

Lue lisää »

elokuu 2019

[MK] EVENT: Vaikuttajamarkkinointi 20.8.

elokuu 20 @ 14:00 - 17:00
Finnkino Tennispalatsi, Salomonkatu 15
Helsinki, 00100 Suomi
+ Google Map

Megaluokan leffa- ja urheilustaroista murjottaviin kissoihin - markkinoijien työkalupakissa ei koskaan ole ollut näin kirjavaa valikoimaa saada potentiaalisia yleisöjään kiinni vaikuttajien voimin. Juuri nyt onkin hyvä aika pysähtyä hetkeksi ja katsoa, mitä kaikkea vaikuttajamarkkinoinnin saralla tapahtuu, minkälainen työkalu on kyseessä ja miten vaikuttajamarkkinointia voidaan tehdä niin, että siitä hyötyvät kestävällä tavalla sekä vaikuttaja että markkinoija. Paikka: Tennispalatsi (Salomonkatu 15, 00100 Helsinki) Aika: Tiistai 20.8. Iltapäivän kulku: klo 13.30: Ovet auki, tervetuloa! klo 14.00: Puheenvuorot alkavat: - "Vastuullinen vaikuttajamarkkinointi - mitä ostajan ja vaikuttajan…

Lue lisää »

syyskuu 2019

[MK] EVENT: Markkinointiteknologia 18.9.

syyskuu 18 @ 14:00 - 17:00
Finnkino Maxim, Kluuvikatu 1
Helsinki,
+ Google Map

MarkkinointiKollektiivin käsittelyssä jälleen aihe, jonka ympärillä kohistaan ja jonka tiimoilta nousee uusia yrityksiä ja palveluntarjoajia kuin sieniä sateella. Markkinointipäättäjillä pitäisi olla piinkova "martech stack" kuosissa ja automaatioputket rasvattuna. Miltä ala näyttää ja mitä siellä tapahtuu tällä hetkellä? Pärjääkö nykymarkkinoilla ilman minkäänlaista markkinointiteknologiaratkaisua? Mitkä ovat mielenkiintoisimmat alan toimijat tällä hetkellä? Kurkkaa tarkemmat tiedot puheenvuoroista alta, tervetuloa mukaan! Paikka: Finnkino Maxim (Kluuvikatu 1, 00101 Helsinki) Aika: Keskiviikko 18.9. Iltapäivän kulku: klo 13.30: Ovet auki, tervetuloa! klo 14.00: Puheenvuorot alkavat: "Martech - hyvä renki, vai jopa isäntä?" Jussi Kämäräinen (Dagmar) "Markkinointiteknologian realiteetit…

Lue lisää »

[MK] Mittaa tai kuole – Markkinoinnin mittaamisen koulutus 25.9.

syyskuu 25 @ 14:00 - 17:00
Neste, Keilaranta 21
Espoo, 02150 Suomi
+ Google Map

Tervetuloa MarkkinointiKollektiivin "Mittaa tai Kuole" -koulutukseen! Markkinointi tarvitsee yrityksessä yhteisen kielen: eurot. Opetellaan puhumaan euroista ja rakennetaan siitä yrityksiin yhteinen siiloja murtava kommunikointitapa. Koulutus tulee antamaan osallistujille: - Opit: Mittaamisen ensiaskeleet - kuinka pääsen alkuun? - Apua: Markkinoinnin tuloksellisuuden mallintaminen - Oman mittaamisen projektin työstö yksin ja ryhmässä - Argumentteja joilla voit viedä mittaamisen ilosanomaa eteenpäin omassa yrityksessäsi - Vertaisverkoston samassa tilanteessa olevista markkinoijista KENELLE KOULUTUS ON TARKOITETTU? - Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti markkinointijohdossa ja/tai liiketoimintajohdossa toimiville päättäjille / itsenäisessä…

Lue lisää »

lokakuu 2019

[MK] EVENT: Vuosisuunnittelu & Strategia 1.10.

lokakuu 1 @ 14:00 - 17:00
Smart Village @ HTC Waterfront, Keilaranta 15 B
Espoo, 02150
+ Google Map

Tervetuloa vuosisuunnittelun & strategian tapahtuman. Tänään keskustellaan ja kaivellaan esille näkökulmia markkinoinnin suunnitteluun: nojaako toiminta strategiaan vai puuttuuko strategian antama selkänoja? Miten suunnitella pitkälle, mutta samalla elää leanisti? Tämä tapahtuma käydään powerpoint-sulkeisten sijaan keskustelun muodossa. Kurkkaa tarkemmat tiedot puheenvuoroista alta, tervetuloa mukaan! Paikka: Smartvillage @ HTC Waterfront (Keilaranta 15 B, 02150 Espoo) Lataa tästä saapumisohjeet (PDF) Aika: Tiistai 1.10. Iltapäivän kulku: klo 13.30: Ovet auki, tervetuloa! klo 14.00: Puheenvuorot alkavat: "Agility in Marketing vs. Agile Marketing -näkökulma markkinoinnin suunnitteluun" Jarmo Lipiäinen & Mikko Junttila (ToinenPHD)…

Lue lisää »

[MK] Mentorointiohjelma – Startti 7.10.

lokakuu 7 @ 13:00 - 16:00
Routa, Porkkalankatu 20A + Google Map

  "Tieto ei ole enää valtaa, tiedon jakaminen on valtaa." "Paras tapa tulla onnelliseksi on auttaa muita.” ::: Osaatko sinä jotain sellaista markkinoinnin saralla, jota olisit halukas opettamaan muille? ::: ::: Oletko etsinyt itsellesi tietoa ja janonnut oppeja jostakin markkinoinnin osa-alueesta? ::: Tässä on mahdollisuutesi jakaa tietojasi muille, saada uusia työkaluja omaan arkeesi ja samalla löytää uusi verkosto markkinoinnin alalta. MarkkinointiKollektiivin mentoriohjelma starttaa lokakuussa! Haemme ohjelmaan mukaan mentoreita ja aktoreita, mutta ohjelmamme ei ole aivan perinteinen. Toimimme ohjelman tiimoilta matchaajina…

Lue lisää »

marraskuu 2019

[MK] EVENT: Ketterän arjen anatomia 12.11.2019

marraskuu 12 @ 14:00 - 17:00
OP Vallila, Gebhardinaukio 1
Helsinki, 00510
+ Google Map

Sekä OP että DNA ovat muokanneet kulttuurinsa ketteräksi ja hioneet arkensa vastaamaan nykypäivän markkinointiorganisaatiolta vaadittaviin haasteisiin. Miten organisaatiomuutos OP:lla tehtiin ja miltä sen läpikäyneistä muutos tuntui - ja miten arki nyt rullaa Vallilassa? Entä mitä on Käpylässä tehnyt vastaavasti arkeaan ketteröittänyt DNA - ja kuinka se suuntaa ajatusmallissaan eteenpäin? Mitä leanin tekemisen malli vaatii kumppaneilta, ja kuinka mediatoimisto tukee parhaiten tämän päivän haasteissa - ja mitä toimistopuolelta lähetetään terveisinä asiakkaiden suuntaan, jotta yhteistyö ketterässä arjessa toimii? Nyt käydään ketteryyden kimppuun…

Lue lisää »

joulukuu 2019

[MK] EVENT: Vastuullisen työnantajamielikuvan luominen ja oman uran johtaminen 3.12.2019

joulukuu 3 @ 14:00 - 17:00
Finnkino Kinopalatsi, Kaisaniemenkatu 2
Helsinki, Uusimaa 00100 Suomi
+ Google Map

Hyvä työnantajamielikuva on kuumaa valuuttaa yrityksille tällä hetkellä työmarkkinoilla, mutta mitä sanan taakse oikeastaan kätkeytyykään, ja mihin tähän liittyviin tekijöihin yritys voi itse toiminnallaan vaikuttaa? Miten toisaalta itse johdan omaa uraani ja teen työnhakijana valintoja, jotka tuovat hallinnan tunteen ja avaimet onnelliseen työelämään? Oikotien osuudessa pohditaan työnantajamielikuvaa vastuullisuuden kautta; miten vastuullisuus liittyy employer brandingiin ja millaisia käytännön esimerkkejä on jo nähty? Käytetäänkö yrityksen kulttuuri liian herkästi viherpesun läpi; vastaako todellisuus ulospäin luotuja mielikuvia? DNA:lla on jo pitkään tehty matkaa Suomen…

Lue lisää »
+ Vie tapahtumat