MarkkinointiKollektiivi
LOADING
Ladataan Tapahtumat

Menneet Tapahtumat

Tapahtumat Etsi

Tapahtuma Views Navigation

helmikuu 2020

[MK] KOITOS – Paremman sanomalehtimainonnan puolesta 6.-7.2.2020

6 helmikuun @ 09:00 - 7 helmikuun @ 16:00
Smart Village @ HTC Waterfront, Keilaranta 15 B
Espoo, 02150
+ Google Map

HAKU ON PÄÄTTYNYT. Koitos on kaksipäiväinen, osallistava mainoskilpailu kaikille markkinoinnin ammattilaisille. Intensiivisen työpajan muodossa järjestettävä kilpailu haastaa alan perinteisiä suunnittelun tapoja ja soveltaa niitä sanomalehtimainonnan kontekstissa. Kisaajien tavoitteena on suunnitella markkinointiviestinnän konsepti Mielenterveyspoolille. Voittajajoukkoueen mainos toteutaan ja ajetaan Kärkimedian valikoiduissa medioissa. KENELLE KOITOS ON TARKOITETTU? Kaikille markkinoinnin parissa työskenteleville ammattilaisille. Jos haluat oppia lisää hyvän sanomalehtimainonnan suunnittelusta, hioa konseptisuunnittelun taitojasi, jakaa osaamistasi muille, laajentaa verkostoasi, haastaa itseäsi ja parantaa mielenterveyden haasteita maassamme on tämä kilpailu juuri sinua varten. MIKSI KANNATTAA…

Lue lisää »

[MK] KOULUTUS: SUJUVAMPAA SISÄLTÖMARKKINOINTIA

12 helmikuun @ 09:00 - 12:00
MMA, Asemamiehenkatu 2, 9. krs
Helsinki, 00520 Suomi
+ Google Map

Sisältömarkkinointi on vakiinnuttanut asemansa osana markkinoijan työkalupakkia. Tämän takia MarkkinointiKollektiivi järjestää yhdessä kaupallisen kirjoittamisen ja viestinnän ammattilaisen, Iina Kansosen johdolla, Sujuvamman sisältömarkkinoinnin koulutuksen. Tämä koulutus auttaa sinua tekemään entistä vaikuttavampaa, laadukkaampaa ja läpinäkyvämpää sisältömarkkinointia. Koulutuksen osa-alueet: - Sisältömarkkinoinnin etiikka – mistä ja miten voin kirjoittaa? - Laadukkaan sisällön ABC – näistä aineksista syntyy hyvä sisältö - Kaupallinen kirjoittaminen – konkreettisia vinkkejä suunnitteluun ja kirjoittamiseen KENELLE KOULUTUS ON TARKOITETTU? Sisältömarkkinoinnin tuottajille tai sisältömarkkinoinnin tekemistä opetteleville. Jos tehtäviisi tai toimenkuvaasi kuuluu vaikuttavan…

Lue lisää »

[MK] EVENT: PELILLISTÄMINEN MARKKINOINNIN TYÖKALUNA

26 helmikuun @ 13:30 - 17:00
Siipi Conference Center, Rautatieläisenkatu 3
Helsinki, Uusimaa 00520 Suomi
+ Google Map

Pelit ovat meille luontainen tapa oppia ja viettää aikaa yhdessä. Pelien keinoin opetetaan kouluissa, puolustusvoimissa ja sairaaloissa. Yhteiskuntamme pelillistyy ja nyt onkin aika pysähtyä pohtimaan miten pelillisyyttä voidaan hyödyntää markkinoinnissa!   Kansallinen audiovisuaalinen instituutti seuraa mm. mediakasvatuksen näkökulmasta arkemme monitahoista pelillistymistä; mitä huomioita markkinoijien kannattaa tästä omaan työhönsä ottaa? LeadFamly työskentelee kansainvälisesti monien yritysten kanssa, jotka hyödyntävät pelimekaniikkaa markkinoinnissaan. Edistyksellisimmät asiakkaat ovat pelillistäneet jo koko ostopolkunsa, ja tästä LeadFamly tuo näkemyksiä maailmalta kaikkien inspiraatioksi.   LM Someco on ollut mukana…

Lue lisää »

maaliskuu 2020

[MK] EVENT: VASTUULLISUUS

11 maaliskuun @ 08:30 - 11:00
Finnkino Tennisplatsi, Salomonkatu 15
Helsinki,
+ Google Map
vastuullisuus-tapahtuma

Vastuullisuus puhututtaa markkinoijia niin maailmalla kuin suomalaisyrityksissä - herättäen myös paljon kysymyksiä. Maaliskuun aamutilaisuudessamme pääset osallistumaan dialogiin vastuullisuuden merkityksestä eri tahoille, ja kuulemaan hyvin erilaisten toimijoiden konkreettisista vastuullisuusteoista markkinointiin liittyen. MarkkinointiKollektiivi, Tori, Videolle, Neste ja Wörks haluavat omistaa aamupäivän vastuullisuus- teemalle ja sen roolille markkinoinnissa. Tilaisuuden tarkoituksena on kannustaa MarkkinointiKollektiivin jäseniä ottamaan rohkeita(kin) askelia omissa organisaatioissa vastuullisuuden ja siitä viestimisen kanssa. Mitä oppeja kukin taho on teemaan liittyen itse kerännyt ja miten he kannustaisivat muita toimiin vastuullisuusteemaan liittyen? Tori on…

Lue lisää »

huhtikuu 2020

[MK] Kuukausitapahtuma : Kasvu

21 huhtikuun @ 14:00 - 16:30

ILMOITTAUDU MUKAAN 21.4. TAPAHTUMAAN ›› Huhtikuussa haluamme herätellä ajatuksia yhdestä markkinoinnin perimmäisestä tehtävästä. Haluamme haastaa pohtimaan millä keinoin, miten johdettuna ja kuinka toteutettuna kasvua markkinoinnilla tehdään. Kasvu – unohtuiko markkinoinnilta sen tärkein tehtävä? - tapahtuma saattaa olla teemansa mukaisesti MarkkinointiKollektiivin suurin kuukausitapahtuma. MTV:n mahdollistama, virtuaalitilaisuutena toteutettava tapahtuma toivottaa tervetulleeksi jopa 300 henkilöä mukaan.   Miten tehdään kasvua markkinoinnilla, millaisia markkinoinnilla saavutettuja yritysten kasvutarinoita on olemassa? Kohdentavatko suomalaiset markkinoijat omia toimiaan liiaksi vai pitäisikö heidän hyödyntää enemmän massamarkkinointia kasvun ajurina? Otamme…

Lue lisää »

toukokuu 2020

[MK] Tapahtuma: Aidot kohtaamiset ja niiden merkitys markkinoinnissa 19.5.2020 klo 14.00

19 toukokuun @ 14:00 - 16:30
Verkossa
Aidot kohtaamisia ja niiden merkitys markkinoinnissa

Toukokuussa pysähdymme aitojen kohtaamisten äärelle. Vallitseva maailmantilanne on osoittanut, että tarve kohtaamisille ei ole vähentynyt, päinvastoin! Haluamme olla rohkaisemassa ja näyttämässä esimerkkiä siitä, että aitoja kohtaamisia voi toteuttaa monilla eri tavoilla, nyt ja jatkossa. Aidot kohtaamiset ja niiden merkitys markkinoinnissa – tapahtuman tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Messukeskuksen mahdollistamaan virtuaalitilaisuuteen on mahdollista osallistua mistä päin maailmaa tahansa ja linjoille mahtuu jopa 500 henkilöä, lämpimästi tervetuloa! Ilmoittaudu heti mukaan virtuaalitapahtumaamme tästä >> Koronakevät on muokannut tapahtumakenttää tornadon lailla. Mitä tehdään, kun alkuperäinen tapahtuman toteutustapa…

Lue lisää »

kesäkuu 2020

Vuoden Paras 2019

10 kesäkuun @ 14:00 - 15:30

Vuoden Paras 2019 valitaan 10.6.2020 klo 14.30 alkaen. Kurkkaa shortlista täältä, ja ilmottaudu mukaan virtuaalitapahtumaan kuulemaan shortlistan caseista lisää täältä. Tule kuulemaan, miten menestyksekkäät markkinointiteot ovat syntyneet, kun jokaisen brändin edustajat nousevat lavalle kertomaan tarinansa. Puheenvuoroissa ei näytetä pelkästään siloteltuja case-videoita vaan raotetaan myös reilusti verhoa idean juurilta. Ammattilaiset jakavat toinen toisilleen ajatuksiaan saaduista opeista, virheistä, sekä onnistumisen kannalta tärkeistä käännekohdista. Puheenvuorojen päätteeksi MarkkinointiKollektiivin yhteisö äänestää livenä esitellyistä caseista Vuoden Paras 2019 -voittajan.

Lue lisää »

elokuu 2020

Mitä kuuluu, brändi?

26 elokuun @ 14:00 - 16:30

Mitä: Teematilaisuus: MITÄ KUULUU, BRÄNDI? Milloin: Keskiviikkona 26.8.2020 klo 14.00-16.30 Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa Suoraan Lyyti-ilmoittautumiseen tästä >> Sen ympärillä kuhisee. Sen uudistuksista puhutaan. Sen vastuullisuudesta herää mietteitä. Sen rooli on kiistaton. Mitä kuuluu, brändi?- tilaisuus nostaa modernin brändin johtamiseen liittyvät ydinkysymykset mielenkiintoisten ja ajankohtaisten teemojen kautta esille. Wörksin puheenvuorossa pohditaan brändin merkitystä ja erityisesti emotionaalisen brändin rakennusaineita. Mitä tarkoittaa vastuullinen brändi, ja millaisia odotuksia brändeille on nyt ja tulevaisuudessa? Dagmar tuo brändin rinnalle vahvasti asiakaskeskeisyyden, onhan se yhtä kuin kaikki yksittäiset kokemukset, joita saamme brändin…

Lue lisää »

syyskuu 2020

Mittaa tai kuole -koulutus / HAKU ON PÄÄTTYNYT

10 syyskuun @ 14:00 - 17:00
mittaataikuole2

Kiitosta ja suurta suosiota nauttinut MarkkinointiKollektiivin “Mittaa tai Kuole” -koulutus on täällä taas!​ HAKU PÄÄTTYNYT Poimintoja edellisen koulutuskerran osallistujapalautteista: "Aivan mahtava koulutus kaikin puolin, huikeita osaajia niin luennoimassa kuin oppimassakin. Oikeat caset oli hyviä ja opettavaisia, ja kotitehtävä oli hyvä. Opin paljon markkinoinnista ja sen mittaamisesta." "Aihe oli sellainen että en juurikaan tiennyt siitä paljoa joten en oikein osannut laittaa koulutukselle liikaa ennakko toiveita. Tulin oppimaan ja todellakin opin." "Sain lisää itseluottamusta omaan tekemiseen." "Koulutus oli juuri sellainen kuin pitikin,…

Lue lisää »

Asiakas, anna ymmärrystä -teematilaisuus asiakasymmärryksestä

15 syyskuun @ 14:00 - 16:30

Ostokäyttäytyminen muuttuu maailman mukana vauhdikkaammin kuin koskaan aiemmin. Kasvavan kilpailun myötä asiakasymmärryksen rooli yrityksen erottautumistekijänä nousee entistäkin tärkeämmäksi. Määrittääkö hyvä asiakasymmärrys jopa tulevat voittajat? Asiakasymmärrykseen liittyy monella meistä paljon erilaisia kysymyksiä. Kuinka asiakasymmärrys luodaan, kenelle kaikille asiakasymmärrys organisaatiossa kuuluu? Mitä kohtaamispisteitä tulisi tarkastella kattavan asiakasymmärryksen rakentamiseksi, entä tuleeko kaikkea asiakkaan kertomaa uskoa? Ajatuksia näihin kysymyksiin, sekä näkemyksiä asiakasymmärrykseen liittyvään teemaan laajemminkin, saadaan MarkkinointiKollektiivin syyskuun teematilaisuudessa. Asiakasymmärryksen teematilaisuus on avoin ja veloitukseton kaikille! Ilmoittaudu mukaan tästä >> Postin puheenvuorossa muistutetaan ajantasaisen…

Lue lisää »
+ Vie tapahtumat