MarkkinointiKollektiivi
LOADING
Ladataan Tapahtumat

Menneet Tapahtumat

Tapahtumat Search and Views Navigation

Tapahtuma Views Navigation

joulukuu 2019

[MK] EVENT: Vastuullisen työnantajamielikuvan luominen ja oman uran johtaminen 3.12.2019

3 joulukuun, 2019 @ 14:00 - 17:00
Finnkino Kinopalatsi, Kaisaniemenkatu 2
Helsinki, Uusimaa 00100 Suomi
+ Google Map

Hyvä työnantajamielikuva on kuumaa valuuttaa yrityksille tällä hetkellä työmarkkinoilla, mutta mitä sanan taakse oikeastaan kätkeytyykään, ja mihin tähän liittyviin tekijöihin yritys voi itse toiminnallaan vaikuttaa? Miten toisaalta itse johdan omaa uraani ja teen työnhakijana valintoja, jotka tuovat hallinnan tunteen ja avaimet onnelliseen työelämään? Oikotien osuudessa pohditaan työnantajamielikuvaa vastuullisuuden kautta; miten vastuullisuus liittyy employer brandingiin ja millaisia käytännön esimerkkejä on jo nähty? Käytetäänkö yrityksen kulttuuri liian herkästi viherpesun läpi; vastaako todellisuus ulospäin luotuja mielikuvia? DNA:lla on jo pitkään tehty matkaa Suomen…

Lue lisää »

tammikuu 2020

[MK] EVENT: 4P 21.1.2020

21 tammikuun @ 14:00 - 17:00
Messukeskus, Messuaukio 1
Helsinki, 00520
+ Google Map

Aloitetaan uusi vuosi ja vuosikymmen peruspilareista, jotka ovat klassiset markkinoinnin elementit ja kuuluisan teorian pohja – otetaan haltuun neljä peetä. Product, price, place ja promotion ovat saaneet rinnaalleen teorioita myös 7 P ja 7+1 P, mutta kaikissa alun neljä peetä ovat perustana. Tule nappaamaan inspiraatiota ja ajatuksia tuotteen, hinnoittelun, paikan ja markkinointiviestinnän caseista, joita alustavat näkemyksestään ja omasta tekemisestään Solita, Yle, Teatiamo ja Dagmar. Kuinka businessmalli kannattaa ajatella tuotteeksesi? Miten rakentaa jakelukanavaa oman median ulkopuolella? Mikä statement on designdildon hinnottelumallissa ja…

Lue lisää »

[MK] Tuottavampia Tapahtumia -koulutus

22 tammikuun @ 13:30 - 16:30
Lyyti, Fredrikinkatu 47
Helsinki, 00120
+ Google Map

Oletko pyöritellyt työpöydälläsi ajatusta päräyttävästä B2B -tapahtumasta vuosia, mutta toimintaan on hankala ryhtyä? Haluatko uudistaa tai kehittää organisaatiosi jo olemassaolevaa tapahtumaportfoliota? Mietitkö miten perustelisit tapahtuman osana markkinointi-investointeja? Entä miten tulisi toimia, kun B2B -tapahtumasi on ohi? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin löydät vastauksen MarkkinointiKollektiivin ja Lyytin yhdessä järjestämästä “Tuottavampia Tapahtumia”-koulutuksesta. KOULUTUKSEN OSA-ALUEET Kirkasta ja kiteytä tapahtumakonsepti: Miksi tapahtuma tehdään? Mitä tehdään? Kenelle? Mikä on tavoite ja miten tapahtuma tukee sitä? Tapahtumien strateginen rooli. Enemmän irti tapahtuman elinkaaresta: Viestinnän suunnittelu, Brändi ja…

Lue lisää »

helmikuu 2020

[MK] KOITOS – Paremman sanomalehtimainonnan puolesta 6.-7.2.2020

6 helmikuun @ 09:00 - 7 helmikuun @ 16:00
Smart Village @ HTC Waterfront, Keilaranta 15 B
Espoo, 02150
+ Google Map

HAKU ON PÄÄTTYNYT. Koitos on kaksipäiväinen, osallistava mainoskilpailu kaikille markkinoinnin ammattilaisille. Intensiivisen työpajan muodossa järjestettävä kilpailu haastaa alan perinteisiä suunnittelun tapoja ja soveltaa niitä sanomalehtimainonnan kontekstissa. Kisaajien tavoitteena on suunnitella markkinointiviestinnän konsepti Mielenterveyspoolille. Voittajajoukkoueen mainos toteutaan ja ajetaan Kärkimedian valikoiduissa medioissa. KENELLE KOITOS ON TARKOITETTU? Kaikille markkinoinnin parissa työskenteleville ammattilaisille. Jos haluat oppia lisää hyvän sanomalehtimainonnan suunnittelusta, hioa konseptisuunnittelun taitojasi, jakaa osaamistasi muille, laajentaa verkostoasi, haastaa itseäsi ja parantaa mielenterveyden haasteita maassamme on tämä kilpailu juuri sinua varten. MIKSI KANNATTAA…

Lue lisää »

[MK] KOULUTUS: SUJUVAMPAA SISÄLTÖMARKKINOINTIA

12 helmikuun @ 09:00 - 12:00
MMA, Asemamiehenkatu 2, 9. krs
Helsinki, 00520 Suomi
+ Google Map

Sisältömarkkinointi on vakiinnuttanut asemansa osana markkinoijan työkalupakkia. Tämän takia MarkkinointiKollektiivi järjestää yhdessä kaupallisen kirjoittamisen ja viestinnän ammattilaisen, Iina Kansosen johdolla, Sujuvamman sisältömarkkinoinnin koulutuksen. Tämä koulutus auttaa sinua tekemään entistä vaikuttavampaa, laadukkaampaa ja läpinäkyvämpää sisältömarkkinointia. Koulutuksen osa-alueet: - Sisältömarkkinoinnin etiikka – mistä ja miten voin kirjoittaa? - Laadukkaan sisällön ABC – näistä aineksista syntyy hyvä sisältö - Kaupallinen kirjoittaminen – konkreettisia vinkkejä suunnitteluun ja kirjoittamiseen KENELLE KOULUTUS ON TARKOITETTU? Sisältömarkkinoinnin tuottajille tai sisältömarkkinoinnin tekemistä opetteleville. Jos tehtäviisi tai toimenkuvaasi kuuluu vaikuttavan…

Lue lisää »

[MK] EVENT: PELILLISTÄMINEN MARKKINOINNIN TYÖKALUNA

26 helmikuun @ 13:30 - 17:00
Siipi Conference Center, Rautatieläisenkatu 3
Helsinki, Uusimaa 00520 Suomi
+ Google Map

Pelit ovat meille luontainen tapa oppia ja viettää aikaa yhdessä. Pelien keinoin opetetaan kouluissa, puolustusvoimissa ja sairaaloissa. Yhteiskuntamme pelillistyy ja nyt onkin aika pysähtyä pohtimaan miten pelillisyyttä voidaan hyödyntää markkinoinnissa!   Kansallinen audiovisuaalinen instituutti seuraa mm. mediakasvatuksen näkökulmasta arkemme monitahoista pelillistymistä; mitä huomioita markkinoijien kannattaa tästä omaan työhönsä ottaa? LeadFamly työskentelee kansainvälisesti monien yritysten kanssa, jotka hyödyntävät pelimekaniikkaa markkinoinnissaan. Edistyksellisimmät asiakkaat ovat pelillistäneet jo koko ostopolkunsa, ja tästä LeadFamly tuo näkemyksiä maailmalta kaikkien inspiraatioksi.   LM Someco on ollut mukana…

Lue lisää »

maaliskuu 2020

[MK] EVENT: VASTUULLISUUS

11 maaliskuun @ 08:30 - 11:00
Finnkino Tennisplatsi, Salomonkatu 15
Helsinki,
+ Google Map
vastuullisuus-tapahtuma

Vastuullisuus puhututtaa markkinoijia niin maailmalla kuin suomalaisyrityksissä - herättäen myös paljon kysymyksiä. Maaliskuun aamutilaisuudessamme pääset osallistumaan dialogiin vastuullisuuden merkityksestä eri tahoille, ja kuulemaan hyvin erilaisten toimijoiden konkreettisista vastuullisuusteoista markkinointiin liittyen. MarkkinointiKollektiivi, Tori, Videolle, Neste ja Wörks haluavat omistaa aamupäivän vastuullisuus- teemalle ja sen roolille markkinoinnissa. Tilaisuuden tarkoituksena on kannustaa MarkkinointiKollektiivin jäseniä ottamaan rohkeita(kin) askelia omissa organisaatioissa vastuullisuuden ja siitä viestimisen kanssa. Mitä oppeja kukin taho on teemaan liittyen itse kerännyt ja miten he kannustaisivat muita toimiin vastuullisuusteemaan liittyen? Tori on…

Lue lisää »

huhtikuu 2020

[MK] Kuukausitapahtuma : Kasvu

21 huhtikuun @ 14:00 - 16:30

ILMOITTAUDU MUKAAN 21.4. TAPAHTUMAAN ›› Huhtikuussa haluamme herätellä ajatuksia yhdestä markkinoinnin perimmäisestä tehtävästä. Haluamme haastaa pohtimaan millä keinoin, miten johdettuna ja kuinka toteutettuna kasvua markkinoinnilla tehdään. Kasvu – unohtuiko markkinoinnilta sen tärkein tehtävä? - tapahtuma saattaa olla teemansa mukaisesti MarkkinointiKollektiivin suurin kuukausitapahtuma. MTV:n mahdollistama, virtuaalitilaisuutena toteutettava tapahtuma toivottaa tervetulleeksi jopa 300 henkilöä mukaan.   Miten tehdään kasvua markkinoinnilla, millaisia markkinoinnilla saavutettuja yritysten kasvutarinoita on olemassa? Kohdentavatko suomalaiset markkinoijat omia toimiaan liiaksi vai pitäisikö heidän hyödyntää enemmän massamarkkinointia kasvun ajurina? Otamme…

Lue lisää »

toukokuu 2020

[MK] Tapahtuma: Aidot kohtaamiset ja niiden merkitys markkinoinnissa 19.5.2020 klo 14.00

19 toukokuun @ 14:00 - 16:30
Verkossa
Aidot kohtaamisia ja niiden merkitys markkinoinnissa

Toukokuussa pysähdymme aitojen kohtaamisten äärelle. Vallitseva maailmantilanne on osoittanut, että tarve kohtaamisille ei ole vähentynyt, päinvastoin! Haluamme olla rohkaisemassa ja näyttämässä esimerkkiä siitä, että aitoja kohtaamisia voi toteuttaa monilla eri tavoilla, nyt ja jatkossa. Aidot kohtaamiset ja niiden merkitys markkinoinnissa – tapahtuman tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Messukeskuksen mahdollistamaan virtuaalitilaisuuteen on mahdollista osallistua mistä päin maailmaa tahansa ja linjoille mahtuu jopa 500 henkilöä, lämpimästi tervetuloa! Ilmoittaudu heti mukaan virtuaalitapahtumaamme tästä >> Koronakevät on muokannut tapahtumakenttää tornadon lailla. Mitä tehdään, kun alkuperäinen tapahtuman toteutustapa…

Lue lisää »

kesäkuu 2020

Vuoden Paras 2019

10 kesäkuun @ 14:00 - 15:30

Vuoden Paras 2019 valitaan 10.6.2020 klo 14.30 alkaen. Kurkkaa shortlista täältä, ja ilmottaudu mukaan virtuaalitapahtumaan kuulemaan shortlistan caseista lisää täältä. Tule kuulemaan, miten menestyksekkäät markkinointiteot ovat syntyneet, kun jokaisen brändin edustajat nousevat lavalle kertomaan tarinansa. Puheenvuoroissa ei näytetä pelkästään siloteltuja case-videoita vaan raotetaan myös reilusti verhoa idean juurilta. Ammattilaiset jakavat toinen toisilleen ajatuksiaan saaduista opeista, virheistä, sekä onnistumisen kannalta tärkeistä käännekohdista. Puheenvuorojen päätteeksi MarkkinointiKollektiivin yhteisö äänestää livenä esitellyistä caseista Vuoden Paras 2019 -voittajan.

Lue lisää »
+ Vie tapahtumat