Hae mukaan Koitokseen

Kärkimedia ja MarkkinointiKollektiivi järjestävät sanomalehtimedian suunnittelukilpailun kaikille markkinoinnin alalla työskenteleville. Koitos on hackathon-tyylillä toteutettava suunnittelukilpailu, joka kutsuu oppimaan ja kilpailemaan Mielenterveyspoolin kampanjan yhteyteen. Kilpailun päätuomari on Hasan & Partnersin Anu Niemonen.

6.2.-7.2.2020 Keilaniemessä kisataan! Kärkimedia ja MarkkinointiKollektiivi järjestävät kaksipäiväisen, osallistavan, mainoskilpailun kaikille markkinoinnin ammattilaisille. Hackathonina järjestettävä kilpailu haastaa alan perinteisiä suunnittelun tapoja ja soveltaa niitä sanomalehtimainonnan kontekstissa.

Kärkimedia kutsuu kaikki hakemaan mukaan kisaan: “Suomessa käytetään eniten mainoseuroja sanomalehtimediaan. Hyviä ja kaupallisesti toimivia kampanjoita julkaistaan meillä sanomalehdissä paljonkin, mutta mahdollisuuksia olisi tehdä vielä toimivampaa, oivaltavampaa ja pysäyttävämpää mainontaa. Se vaatii onnistuakseen myös uusia tapoja toimia, ja sen liekin sytyttämiseen tällä kilpailulla pyritään”, sanoo Kärkimedian brändijohtaja Kati Melart.

Kilpailu on kaikille alalla oleville: virkavuosilla, tittelillä tai työpaikalla ei ole väliä. Ainoastaan sitoutuminen ja motivaatio tehdä hyvää mainontaa hyvän asian puolesta merkitsee. MarkkinointiKollektiivi tulee muodostamaan hakijoiden joukosta noin viiden henkilön tiimejä, jotka pääsevät mittelöimään keskenään. Kisaan otetaan yhteensä 30 henkilöä mukaan.

“Kärkimedia haluaa haastaa markkinointialan osaajat tekemään vaikuttavampaa sanomalehtimainontaa. Sanomalehtien tavoittavuus ja rooli Suomessa on omaa luokkaansa ja kanavana se pystyy omilla vahvuuksillaan tukemaan mainonnan huomioarvoa sekä toimivuutta erinomaisesti”, summaa Kärkimedian toimitusjohtaja Tom Jungell.

Koitos -hackathonin päätuomarina toimii Hasan & Partnersin Senior Creative Anu Niemonen. Muut tuomariston jäsenet paljastetaan marraskuun aikana. Tuomareiden työpanos Koitoksessa ei ole pelkästään voittajatyön valinta, vaan tuomarit toimivat myös sparraajina ja näkemyksellisinä haastajina kisan työryhmille.

”Tosiasia on, että Suomi tai maailma ei kaipaa uusia mainoskilpailuita. Ja tämän sanottua, samalla kun kuulin Koitoksesta ja tavasta, jolla sitä lähdetään rakentamaan, olin innoissani. Toimistot ja markkinointi ovat muutoksen edessä, joten on aina superinspiroivaa saada olla osallisena siihen, mikä nostaa koko alan osaamista ja tasoa ja tönii vähän raja-aitoja. Tästä tulee hyvä juttu!” toteaa Anu Niemonen hasan & partnersilta. ”On hienoa, että Kärkimedia vanhana vaikuttajana ja vahvana mediana lähtee muistuttamaan tällaisen teon kautta alan tekijöitä siitä, että vaikka kohtaamispisteitä on hurjasti jokaisen elementin pitää edelleen olla laadukasta markkinointiviestintää.”

Koitos -hackathonissa työstetään aidon asiakkaan haastetta. Koitoksen asiakkaana on Mielenterveyspooli. Sen vuoden 2020 teema, työelämän mielenterveyden edistäminen, on erinomainen yhteistyön kohde.

”Mielenterveyden edistäminen on Suomen keskeinen haaste. Ymmärrystä mielen hyvinvoinnin tukemisesta on tarpeen lisätä kaikkialla, erityisesti ihmisten arjessa työpaikoilla. Näin ehkäistään myös lisääntyviä mielenterveysperustaisia työkyvyttömyyseläkkeitä ja sairaspoissaoloja”, kertoo Mielenterveyspoolin projektipäällikkö Alviina Alametsä.

Koitoksen voittajajoukkueen työ tullaan julkaisemaan keväällä 2020 Kärkimedian julkaisuissa. Julkaisut tutkitaan Kärkimedian lukijapaneelissa ja koko kampanja avataan markkinointialan ammattilaisille maaliskuun lopulla.

Hae mukaan Koitokseen ja tule oppimaan, laajentamaan verkostoasi ja samalla tekemään hyvää – edistetään yhdessä työelämän mielenterveyttä ››

Haluaika koitokseen 14.11.-13.12.2019. Valituille ilmoitetaan viikon 51 aikana.

 


 

Koitoksen mahdollistaa Kärkimedia

, , , ,

Comments are closed.