MarkkinointiKooste – katso mitä markkinoinnin sisältöä kollegasi sinulle suosittelee

MarkkinointiKooste kesälukemista

 

Pyysimme MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäseniltä ilmiantoja markkinoinnin sisällöistä, jotka ovat inspiroineet ja tarjonneet ahaa-elämyksiä. Sisällöistä, jotka ovat laittaneet sydämen sykkimään ja aivot hyrräämään. 

Ja hyviä markkinoinnin sisältöjä löytyi! Hyvät sisällöt ansaitsevat lukijansa, sillä ne opettavat, oivalluttavat ja inspiroivat. Vievät meitä eteenpäin!

MarkkinointiKollektiivi ja A-lehdet ovat hyvien sisältöjen puolella. Siksi haluamme auttaa jakamaan hyvät markkinoinnin sisällöt kaikille. Tässä niitä nyt olisi! Koostimme saamamme sisältövinkit MarkkinointiKoosteeksi kaikille.

Bongaa tästä kollegoidesi vinkit ja saatesanat oivalluttaviin sisältöihin. Nappaa ne mukaasi vaikka laiturin nokkaan tai lenkkiseuraksi!

 

Kiitos MarkkinointiKoosteen mahdollistamisesta A-lehdet.

 


 

MarkkinointiKoosteen kategoriat:

Asiakasymmärrys, brändi, inspiraatio & luovuus, jaksaminen & hyvinvointi, johtaminen, mittaaminen & tavoitteet, sisältömarkkinointi, sosiaalinen media, strategia, suunnittelu, teknologiat, tulevaisuus, vastuullisuus, yhteistyö, muu & kesäkivaa koska aivot tarvitset muutakin kuin markkinoinnin sisältöjä.

 


1.  ASIAKASYMMÄRRYS

Video: Ihmiseen vaikuttamisen suurimmat virheet >>
“Tommi Laiho on hyvä kertoessaan miten ihmiseen kannattaa, ja miten ei kannata, vaikuttaa.”

Podcast: Missä menee suomalaisyritysten strateginen asiakaskeskeisyys? >>
“Vuodelta 2019 katsaus asiakaskeskeisyyden tilaan kotimaisissa organisaatioissa. Tämä laittaa miettimään miten omassa organisaatiossa asian kanssa mennään.”

Case: LAB Ammattikorkeakoulu >>
“Nuoret on haastava saada kiinnostumaan aiheista, jollei todella osaa kohdata heitä. Tässä on menty rohkeasti kohderyhmän luo. Hyvä case.”

Webinaari: Miten kerätä asiakasymmärrystä >>
“Asiakasymmärrys ei ole vain sen tiedon keräämistä, tärkeää on kuinka tietoa hyödynnetään. Tässä sisällössä kerrotaan miten asiakasymmärrys huomioidaan tuotekehityksen eri vaiheissa.”

Case: Kohti parempaa itsetuntoa >>
“Doven caseista on puhuttu ja niistä kannattaakin puhua! Tästä voi oppia, kuinka asiakasymmärrys käännetään tukemaan tärkeitä arvoja kohderyhmää puhuttelevasti.”

Sarja: Verkkokaupan voittajan tunnistaa asiakasymmärryksestä >>
“Dagmarin blogi-sarja keskittyy verkkokaupan näkyvyyteen, tuloksen tekemiseen eri näkökulmien optimointia hyödyntäen. Tässä osassa puhutaan asiakasymmärryksestä ja lopussa linkit sarjan muihin osiin.”

Video: Asiakasymmärryksen mahdollisuudet >>
“Laiskaa asiakasdataa on varmaan meillä kaikilla. Asiakasdataa ja sen kautta asiakasymmärrystä tulee kaikkien jatkuvasti tarkkailla. Tästä videosta saa ajatuksia siihen, miten asiakasymmärrystä voisi kehittää vielä pidemmälle ja entistä tarkemmaksi.”

Tutkimus: MTV selvitti suomalaisten kulutustapoja poikkeusaikana ja aikeita sen jälkeen: vain alle 10 % uskoo vähentävänsä kulutustaan poikkeusajan jälkeen >>
“Hienoa, että kuluttajat antavat positiivista indikaatiota meille kaikille työmme tueksi. Mikä enemmän kannustaa markkinointiin, kuin mahdollisuus palvella potentiaalisia asiakkaita. Menestyksekästä kesää kaikille kollegoille!”

Opas: Forget buyer personas >>
“Käytännönläheinen ohjeistus asiakastutkimuksen luomiseen (näkökulma erityisesti B2B- ja SaaS-puolelle).”



2. BRÄNDI

Tutkimus: Interbrand, Best Global Brands 2019 >>
“Brändien tutkiminen Interbrandin verkkosivun sorttauksessa eri filttereillä on varsin mielenkiintoista. Samalta sivulta saa ladattua koko tutkimuksen raportin itselleen, jos entistä syvällisempi tutustuminen kiinnostaa.”

Kirja: Brändin ilme >>
“Selkeä ja hyvä käsikirja brändi-ilmeen ymmärtämiselle. Visuaalisuus ei ole vain pintaa tai kuvaa, se on paljon enemmän. Teos valottaa hieman, mistä kaikesta visuaalinen ilme koostuu.”

Blogi: Kielellä on väliä myynnissä markkinoinnissa. >>
“Tässä huippu teksti huolitellun kielen vaikutuksesta myyntiin, markkinointiin ja viestintään. Kirjoittajana huippuasiantuntija Liisa Raevaara.”

Blogi: Markkinointipanostusten vähentäminen vaikuttaa negatiivisesti yritysten kasvuun – jopa vuosien ajan >>
“Ajankohtaista ja tärkeää asiaa korona-pandemian keskellä.”

Blogi: Tiktokin mahdollisuudet brändeille >>
“Sain tästä ajatuksia omaan työhön uuden kanavan käyttämiseen.”



3. INSPIRAATIO & LUOVUUS

Video: How boredom ca lead to your most brilliant ideas. >>
“Video ja siihen liittyvä kirja auttoivat minua oppimaan luovempia elämäntapoja.”

Podcast: How I built this with Guy Raz >>
“Tämä podcast keskittyy paljon menestyneiden kasvuyritysten tarinaan, mutta se on jokaisen jakson osalta myös oiva sukellus positioinnin maailmaan, joka on markkinoinnin ytimessä. Nopeasti kasvaneet menestyvät yritykset ovat aina löytäneet selkeän position, joka on yleensä lähtöisin perustajien oivallisesta asiakas- ja markkinaymmärryksestä tai kyvystä reagoida nopeasti.”

Kirja: Pim! Olet luova >>
“Käytännönläheisiä vinkkejä ja oppeja miten kaikki meistä voivat olla luovempia omasta roolistaan riippumatta.”

Harjoituksia: Luovuus- ja ideointiharjoituksia >>
“Aloitamme välillä idoeintipalsumme jollain lyhyellä luovuus-harjoitteella. Annamme näin aivoille käynnistymisaikaa tulevalle ideoinnille. Tässä muutamia vinkkejä!”

Kirja: Radikaali unelma >>
“Kirja toimii monella tasolla: se muistuttaa organisaation perustoimista ja niiden selkeyttämisen tärkeydestä (mukana hyvä työkalu organisaation työtehtävien kirkastamiseen), mutta kannustaa henkilökohtaiseen kasvuun ja inspiroi kohti oman elämän radikaalia muutosta. Ilmiannan tämän inspiraatio-osioon.”

Video: Cannes Lions 2018 videot >>
“Näitä voisi nostaa esille muiltakin vuosilta, mutta ehkä tämän kautta muistutuksena, että hienoja materiaaleja eri puolilta maailmaa löytyy valmiina listoina. Mikä mukavampaa kuin nauttia hienoista mainoksista.”



4. JAKSAMINEN & HYVINVOINTI

Kooste:Miltä näyttää markkinoinnin työelämä 2020 >>
“Tästä oli hyvä peilata tilannetta omaan itseen ja omaan organisaatioon.”

Blogi: Uskalla olla pehmeä >>
“Olen itse monta kertaa paininut pehmouden parissa ja pohtinut, onko markkinointi ja liiketoiminta liian raaka ala itselle. Kuitenkin olen alkanut näkemään oman “pehmouden” vahvuutena.”

Blogi: Minun burnoutini >>
“Vertaistukea jaksamiseen. Miltä tuntuu, kun ei enää jaksakaan.”

Kirja: Meistä tuli perhe -työkirja >>
“Kokonaiselämän tasapaino auttaa jaksamaan työssä. Tässä kirjassa tehtäviä lasten vanhemmille pitämään liekkiä yllä ruuhkavuosien aikana. Kirja sisältää myös “treffivuosikalenterin” sekä “meidän aarrekartan”.”

Blogi: Jäikö työasia kaihertamaan? Tässä yleinen syy: “Arvojen vastainen työ syö elävältä.” >>
“Arvoja kannattaa jokaisen miettiä oman työn kannalta. Suosittelen pohtimaan asiaa ja lukemaan siihen liittyen tämän kirjoituksen.”

Blogi: Hyvä syömään ja pakarat kunnossa >>
“Aihe on aina ajankohtainen ja vaikuttaa käsitykseen & kokemukseen itsestä myös työelämässä.”

Podcast: Aivotutkijan vinkit keskittymiskyvyn elvyttämiseksi >>
“Ihan kaikki tarvitsemme lepoa ja huolenpitoa tärkeimmälle työkalullemme. Kollegat, pidetään huolta aivoistamme!”



5. JOHTAMINEN

Blogi: Näin digitalisaation johtamisessa onnistuu – luo arvoa ja johda ihmisiä >>
“Arvojohtaminen kiinnostaa itseäni. Ajattelin sen olevan sopivaa materiaalia muillekin Kollektiivilaisille.”

Kirja: Extreme Ownership: How U.S. Navy SEALs Lead and Win >>
 “Varmaan yksi kaikkien aikojen parhaita johtamiseen liittyviä kirjoja. Jos jengi ei ymmärrä tekemisen WHY’ta niin homma ei lähde.”

Blogi: Tunneäly – tehokkaan johtamisen salaisuus >>
“Olemme ihmisiä töissäkin. Tunneälyä kaikille työpaikoille!”

Blogi: Näitä asioita suomalaiset odottavat johtajalta – “Kukaan ei kaipaa johtajaa, joka ei johda” >>
“Johtajana oleminen on ammatti siinä missä mikä muukin. Teksti kannustaa johtajaa tekemään työnsä, johtamaan. Haastattelussa Kati Huovinmaa.”

Blogi: Jos sulla on munaa tee marinit >>
“Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja käytetään selko suomea. Siihen kaivataan johtajilta esimerkkiä, markkinointiakin ajatellen…”



6. MITTAAMINEN & TAVOITTEET

Blogi: Grow roots for advanced analytics through better data quality >>
“Laadukas data on paras pohja hyville markkinointipäätöksille. Tässä artikkelissa kerrotaan lyhyesti ja ytimekkäästi miksi datan ja mittaamisen laatuun kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti digitaalisissa kanavissa, ja miten laatua voidaan parantaa.”

Podcast: B2B:ssä data, KPIt ja asenne ratkaisee >>
“Konversio-optimistien jakso B2B-markkinoinnista ja sen tavoitteistamisesta ja tulosten mittaamisesta. Lisäksi keskustelua myös tekemisen mallista ja asiakassuhteiden ylläpidosta.”

Blogi/ sivusto: Aliyar Hussain >>
“Aliyar tarjoilee sekä syväluotaavia näkemyksiä datajohtavaan markkinointiin, että mukavia annoksia maalaisjärkisiä oivalluksia tekki- ja analytiikkavivahteella. Tietäen Aliyarin osaamisen tason (vaikka kilpailijan leivissä onkin), suosittelen seuraamista.”

Podcast: Mika Hyötyläinen & back to basics >>
“Mika osaa muistuttaa mikä arvo on sillä, että perusteet ovat kunnossa ja miten siitä mennään kohti toimien tuloksellista mittaamista.”



7. SISÄLTÖMARKKINOINTI

Blogi: Make guest blogging a key part of your PR strategy – here are 3 ways how >>  
“Markkinointi unohtaa välillä ihan tyystin ansaitun median roolin ja arvon. PR-näkökulma tulisi herättää laajempaan tarkasteluun.”

Tutkimuskooste: Kuluttajat kaipaavat yrityksiltä nyt empatiaa ja helpostusta arkeensa >>
“Viestien sävyillä on väliä. On hyvä olla ajan hermolla: millainen viesti nyt uppoaa, millaista viestintää nyt halutaan ja tarvitaan.”

Artikkeli: Mitä on sisältömarkkinointi – ja miten teet siitä tuloksellista? >>
“Minusta on hyvä muistella välillä perusteita. Tässä siihen hyvä matsku sisältömarkkinoinnista.”

Kirja: Sisältömarkkinoinnin työkalut >>
“Niin moni tekee sisältöjä, että on hyvä tsekata tekeminen kuntoon. Mistä homma lähtee ja mitä sillä tavoitellaan. Tämä hyvä opas siihen.”

Blogi: Natiivimainonnan tärkein: puhuu sama kieltä asiakkaasi kanssa >>
“Liikaa ei voi muistaa itse sisältöjä tehdessä, että kohderyhmä pitää olla koko ajan mielessä ja heille sopiva puhuttelutapa täytyy välittyä sisällössä.”

Blogi: Asiantuntija, poista kirjoittamisen esteet ja anna mennä >>
“Haluan haastaa kaikki kokeilemaan luovan kirjoittamisen menetelmiä sisältöjumin iskiessä.”

Tutkimus: Kymmenen väitettä sisältömarkkinoinnista >>
“Sisältömarkkinoinnista tehtyä tiedettä; tässä sisältöjen ähkyn maailmassa hyviä näkökulmia Business Finlandin rahoittaman Opening the Black Box of Content Marketing -tutkimusprojektin kautta.”

Podcast: Mikrosisällöt osana sisöllöntuotantoa >>
“Muistetaankohan mikrosisällöt, tai tunnistetaankohan niiden nimeä koviin laajasti? Vinkkaan siksi tämän materiaalin kollegoille!”

Blogi: Rakkausklinikka tekee kirkon parisuhdetyön näkyväksi >>
“Caseista saa konkretiaa omiin ajatuksiin ja ideointiin. Tässä esimerkki, jossa natiivimainonnan keinoin on ratkottu parisuhdeongelmia ja tultu kohderyhmän tykö oivaltavasti.”

Video: Uskalla näkyä MarkkinointiOpas -video>>
“Nykyään asiantuntijan tulee aika paljon olla näkyvillä, ja se ei ole aina helppoa eikä mukavaa. Tässä on oman itsensä esille tuomiseen ammatillisesti hyviä vinkkejä ja helpotusta.”


 

8. SOSIAALINEN MEDIA


Kooste: Sosiaalisen median trendikatsaus >>
“Somen trendit 2020 on koostettu yhteen alkvuodesta, mutta Dagmarin matskusta voi silti poimia ajatuksia vielä nyt kesänkin korvalla.”

Blogi: Unohda monologi! Näin brändi rakentaa yhteisöllisyyttä Instagramissa >>
“Somen juttu on olla vuorovaikutuksellinen. Yksisuuntaista viestintää näkee silti somessa paljon. Jaan vinkin casesta, jossa vuorovaikutus on SE juttu.”

Virtuaalitilaisuus tallenne: MK Vuoden Paras 2019 >>
“Vuoden Paras voiton vei Valio Sweet Suite, mutta some oli isossa roolissa kaikissa short listatuissa caseissa. Some oppia ja hyvien casien analyyseja vinkkaan kesäkuunteluun tämän kautta.”

Podcast: Elävätkö nuoret tekstinjälkeistä aikaa? >>
“Nuorten mediankäyttö kiinnostaa minua. Tulevat kuluttajat, miten heidät tavoittaa ja kuinka heitä puhutella. Somen käyttö, kuvin ja emojein kommunikointi – mitä se tarkoittaa markkinoinnin näkökulmasta?”

Sivusto: Näin teet rivivälin instagram postaukseen >>
“Teen somepäivityksiä ja saan välillä harmaita hiuksia: miten saan tyylittelyjä, joita haluan postauksiimme? Olen löytänyt Poksin blogeista monta simppeliä mutta työpäivän pelastanutta vinkkiä. Kuten miten saan rivivälin instaan :)”

Blogi: Sosiaalisen median nousuhumala on ohi: seuraavaksi on rakennettava luottamus >>
“Kirjoittajan tapa pohtia somen algoritmeja herättelee ja muistuttaa, että vaikka some on ns. old news niin on se myös new news.”



9. STRATEGIA

Video: Markkinoinnin strategiaa ja sales copywritingia >>
“Harvinaisempaa markkinoinnin strategiaa videona – ja vielä suomeksi.”

Blogi ja video: Nykypäivän vaatimuslista markkinointijohtajalle >>
“Työskentelin aiemmin suunnittelijana ja vaihdoin positiota startupiin markkinointipäälliköksi. Blogikirjoitus jäsensi ajatuksiani, auttoi uuden roolin ymmärtämisessä ja priorisoinnissa.”

Videokimara: Suomen johtavien strategien suunnitteluvinkit >>
“Markkinoinnin huippuammattilaisten strategisia näkemyksiä markkinoinnista ja sen tulevaisuudesta. Videot auttavat suuntaamaan energiaa oikeisiin, vaikuttavuutta tuottaviin asioihin.”

Podcast: Pysähdy. Arvioi. Toimi! >>
“Alex Niemisen podcastissa käsitellään monen asiantuntijavieraan avulla, mitä markkinoijan kannattaa tässä vallitsevassa tilanteessa tehdä, ja käsitellään korona-aikaa markkinoinnin näkökulmasta muutenkin. Todella kovaa settiä alan huipuilta.”

Blogi: Puhummeko me markkinoinnin ammattilaiset tarpeeksi yrityksen kontekstista ja strategiasta? >>
“Vastaus on, että emme me puhu. Strategiasta enemmän puhetta kiitos!”



10. SUUNNITTELU

Videokimara: Creative Shop >>
“Digitaalisessa videomarkkinoinnissa videot pitää lähtökohtaisesti suunnitella mobile first. Facebookin Creative Shop on koonnut Mobile Anatomy -Instagram tilin tallennettuihin tarinoihin kattavan opastuksen mobile first videoiden suunnitteluun ja tekoon.”

Podcast: Mikä pelastaa suunnittelijan, jos kaikki ideat tuntuvat kädenlämpöisiltä? >>
“Oikeasti, ei aina voi vaan keksiä tajunnanräjäyttävää. On ihan tosijuttu, että välillä täytyy luovia ja tehdä toimivaa myös kädenlämpöisestä. Mutta taas, onhan perus palikoistakin mahdollisuus saada toimivaa ja tuloksia aikaansaavaa toimintaa. Tässä hyvää keskustelua suunnittelijoiden arjesta eri näkökulmilta Dagmarista.”

Video: SEO checlist >>
“Hyviä ja selkeitä täsmävinkkejä hakukoneoptimointiin.”

Kirja: Bird by Bird: Some Instructions on Writing and Life >>
“Tämä on erinomainen kirja kirjoittamisesta. Sopii kaikille markkinoijille ja erityisesti kaikille copywritereille.”

Podcast: Vaikuttavuus, mittarit ja pitkäjänteisyys >>
“Suunnittelussa tavoitteet ensin, ja maltti tekemiseen. Tehdään liian lyhyen tähtäimen toimia. MarkkinointiRadio podcastissa puhutaan mittareista, joilla arjen tulisi olla ohjattua.”

Opas: The beginners guide to seo >>
“Löydettävyys, siitähän moni asia alkaa. Hakukoneoptimointi on juttu joka alalla tulee osata ja tästä matskusta sain itse apuja.”



11. TEKNOLOGIAT

Koostesivu: Optimoinnin koostettuja vinkkejä >>
“Kaikki mitä tarvitset analytiikka setuppien säätämiseen Google Tag Managerin avulla, vinkit löytyy täältä.”

Blogi: AI & data-driven design in digital media services >>
“Media-alalta löytyy hyvä esimerkki digitaalisaatiosta ja datan käyttöä kiihdyttäneistä trendeistä.”

Blogi: Miksi sivu ei näy Googlessa? >>
“En tiennyt, että Google huomioi tälläisia asioita, vinkeistä voisi hyötyä muutkin!”

Podcast: Voiko markkinoinnissa automatisoida aivan kaiken? >>
“Hyvä-paha data ja sen käyttö: milloin voidaan laittaa autopilotit päälle ja milloin olla erityisen herkällä pulssilla ihan ihmisen tekemisen kautta. Faktoja pöytään iskevät Dagmarin data- ja automaatio osaajat.”

Blogi: Personalized Video: Everything You Need to Know >>
“Personoidut videot tulevat osaksi markkinoinnin automaatiota tulevina vuosina ja nyt on hyvä hetki ymmärtää mistä personoiduissa videoissa on kyse.”



12. TULEVAISUUS

Blogi: Digital sales efficiency and win back strategy >>
“Kattava tutkimus pohjoismaisten myynnin ja markkinoinnin päättäjien kesken COVID-19 vaikutuksesta ja tiukkaa analyysiä siitä mitä tämä kaikki tarkoittaa markkinoinnille ja myynnille tulevaisuudessa. Mukana myös 1000 suomalaisen verkko-ostoskäyttäymisdataa.”

Blogi: Virtuaalitapahtumat tulevat – verkko täydentää fyysisiä kohtaamisia >>
“Blogi tarjoaa hyviä vinkkejä siihen, kuinka verkkoa voi tulevaisuudessa hyödyntää tapahtuman täydentämiseen.”

Tutkimus: Navigating the recession >>
“Faktapohjaista tietoa miten taantuma-ajassa pärjätään, perustuu yli 9000 yrityksen toimenpiteiden analyysiin aikaisempina taantuma-aikoina.”

Blogi: Nämä toimenpiteet tekevät yrityksestä voittajan, pitävät sen keskikastissa tai pudottavat sen häviäjien joukkoon >>
“Kari Tervosen kirjoitus tarjoaa yhden, yleisimmin jaetun markkinaskenaarion mukaisen kokonaiskuvan koronan värittämästä nykytilasta ja tulevaisuudesta. Auttaa olemaan rationaalinen tilanteessa, jossa epärationaalinen toiminta on todennäköisempää.”

Artikkeli: Creative Automation: Software is coming for creative jobs >>
“Automaatio tulee vaikuttamaan merkittävästi myös luovaan tekemiseen ja tästä jokaisen luovan työn tekijän kannattaa olla erittäin tietoinen.”

Podcast: Yritysten tulee tarttua trendeihin, mutta mihin niistä ja miten? >>
“Trendien haistelu ja tunteminen on mielestäni tärkeä osa markkinoinnin ammattilaisten duunia. Mistä kuitenkin tunnistaa sen, että minkä trendin mukaan kannattaa omaa toimintaansa sopeuttaa – uhka vai mahdollisuus-puntarointia podcastissa miellyttävällä ja asiallisella tavalla.”

Kirja: Paranoidi optimismi >>
“Hyvä skenaariotyöskentelyä tukeva kirja Risto Siilasmaalta.”

Video: Why Experimentation is the Future of Growth >>
“Anssi Rantasen NBF 2019 puhe kokeilukulttuurista, oppimisesta, rohkeudesta. Modernin markkinoinnin kulmakivistä.”



13. VASTUULLISUUS

Podcast: Vastuullisuus ja nuppileulanpään kokoiset hyvät teot >>
“Tämä muistuttaa kuluttajana ja markkinoijana, että pienetkin asiat ovat tärkeitä. Kivasti sanottu tässä, että ‘voimme inspiroida toisiamme vastuullisuuteen ja hyvän tekemiseen’.”

Kooste: Lähteitä antirasistisen toiminnan tueksi >>
“Asioita, joita jokaisen tulee ottaa huomioon: työssään ja vapaa-ajallaan. Hyvä ja hieno kooste antirasismiin liittyen, tueksi markkinoijille.”

Kirja: Kestävä markkinointi >>
“Mielenkiintoista pohdintaa vastuullisuudesta markkinoinnin näkökulmasta. Hyviä esimerkkejä onnistumisista sekä ohjeita, kuten kestävän markkinoinnin to-do lista.”

Ohjeistus: Eettinen ohjeistus mainonnan tekijöille >>
“Sisältö on alalla tärkeä, sillä visuaalinen markkinointiviestintä tavoittaa valtavan määrän silmäpareja. Eettinen ohjeistus auttaa mainostajia ja markkinoijia pohtimaan yhdenvertaisuutta, monimuotoisuutta ja inklusiivisuutta mainonnan ja markkinoinnin näkökulmasta.”

Blogi: Kumppanuuksien rooli vastuullisuudessa – miten viedä yhteistyö pelkästä puheesta yhteiseksi kilpailueduksi >>
“Kumpanuudet vastuullisuuden ytimessä, niinhän kumppanuuksien tulisi olla kaiken ytimessä!”



14. YHTEISTYÖ

Kirja: The Art of Gathering >>
“Luulin, että osasin miettiä asiat joilla on väliä kun ihmiset kohtaavat. Vähänpä tiesin, tai muistin huomioida. Ehkä tuskallisinta tätä opasta lukiessa on huomata että mitä kaikkea itsestään selvänä tuleekaan pidettyä, no itsestään selvänä. Kaikkien meidän duunissa kohtaamiset ovat tärkeitä. Tehdään niistä parempia!”

Video: Opi fasilitointia >>
“Helena Wiljander on MarkkinoinniOpas jaksossa muistuttamassa että kaikkien mielipiteet tarvitaan yhteistyötä tehdessä, ja fasilitointia hyödyntämällä kaikki tulevat kuulluksi.”

Blogi: Rallienglannilla maailmalle >>
“Loistava esimerkki mitä saa aikaan, kun rohkeasti vain kokeilee. Näkemys ja sparraus täysin toisen maan yrityksestä on kullanarvoista – vaikka oma tekeminen ei vielä kansainvälistä olisikaan. Ja nyt poikkeusajan keskellä rohkeat ajatukset ja ideat ovat entistäkin tärkeämpiä.”

Podcast: Johanna Wilen ja viisi vinkkiä parempaan yhteistyöhön >>
“Miten voidaan varmistaa, että yhteistyö markkinointia tehdessä eri osapuolten välillä toimii. Hyvät muistutukset.”

Kirja: The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation >>
“Tämä kertoo modernista myynnistä. Ytimessä se miten myynti ja markkinointi on nykyään auttamista. Kun pyyteettä jeesaat muita niin hyvä tulee sun luo.”

Blogi: Taputa kilpailijaa selkään >>
“Mitä voidaan saavuttaa kun tehdään yhteistyötä eikä puukoteta vaan taputetaan kilpailijaa selkään. Hauskasti verrattu kahta alaa, toinen meidän markkinoinnin alamme.”

Podcast: Kulttuuri oppimisen mahdollistajana >>
“Podcast jossa pohditaan oman organisaation sisäisen kulttuurin roolia oppimisen kirittäjänä, tärkeä teema.”



15. MUU & KESÄKIVAA

Kirja: Other Minds: The Octopus, the Sea, and the Deep Origins of Consciousness >>
“Todella mielenkiintoinen kirja neuroverkoista yhdistettynä tekoälyyn. Helppolukuista, vaikka teema ei se yksinkertaisin.”

Podcast: Kaunokirjallisuuden karvakuonot >>
“Hauskaa sisältöä kesälomalle kuunneltavaksi :)”

Kirja: Näkymättömät naiset >>
“Jäin aivan koukkuun hyvin kirjoitettuun tietokirjaan, joka ripottelee esimerkkejä siitä, kuinka maailma on suunniteltu miehiä varten.”

Video: The 20 most-watched TED-Talks >>
“Nämä pyörimään niin takuulla oppii ja oivaltaa uutta. Mukana helmiä, joiden katsominen ei haittaa uudemmankaan kerran.”

Kirja: The Power of Habit >>
“Kirjassa hyviä esimerkkejä miten eri yritykset ovat ymmärtäneet tapojen muodostamat mahdollisuudet. Sitten taas kirjassa on paljon psykologiaa. Kerrotaan miten aivot toimivat tapojen muodostuessa. Juju miten ihminen voi helposti itse muuttaa tai muodostaa uusia tapoja kunhan vaan ymmärtää omia aivojaan paremmin.”

Dokumentti: Hillary Rodham Clinton >>
“En ole kokonaan ehtinyt katsomaan, mutta alku vaikuttaa lupaavalta. Tarinoita ja ajankuvaa mielipiteitä jakavan naishahmon takaa.”

Kirja: Röyhkeyskoulu >>
“Itseilmaisun oppitunti kirjan kanssa on sekä hauska että hyödyllinen. Asiallista menoa!”

Videokimara: Vanhoja suomalaisia mainoksia eri vuosikymmeniltä >>
“Nostalgiaa, iloa… markkinointi on aikansa mukaista ja vanhoja mainoksia katsellessa tulee vaikka mitä muistoja mieleen!”


 

, , , , ,

Comments are closed.