Suomi ansaitsee oman markkinointimedian – MarkkinointiKollektiivi perustaa uuden markkinointiin keskittyvän uutismedian, MarkkinointiUutiset

MarkkinointiKollektiivi perustaa MarkkinointiUutiset.fi:n

 

MarkkinointiKollektiivi perustaa MarkkinointiUutiset.fi:n – uuden uutismedian, joka lupaa uutisoida ja kirjoittaa markkinoinnista niin alan ammattilaisille kuin yritysjohdollekin. MarkkinointiUutiset on digitaalinen media, joka uutisoi alan käänteistä Suomesta ja maailmalta.

 

Seurasimme keskustelua Markkinointi & Mainonta-julkaisun kohtalosta MarkkinointiKollektiivin tuotannossa huolissamme. Mielestämme ala tarvitsee oman julkaisunsa.

MarkkinointiKollektiivi on perustettu tavoittelemaan unelmaa: Suomessa tehdään maailman parasta markkinointia. Tätä tavoittelemme mahdollistamalla muun muassa osaamisen jakamista ja yhdessä oivaltamista – lisäksi haluamme luoda Suomeen markkinointia arvostavaa kulttuuria.

Meille MarkkinointiKollektiivissa oli siksi hyvin pian selvää, että jotain on tehtävä: Suomi ansaitsee oman markkinointimedian – julkaisun, joka kertoo missä mennään, mitä tapahtuu ja kuka tekee – ja alan tiedonkulku riippumattoman journalistisesti toimivan tahon. Keskustelimme asiasta ja moni jakoi ajatuksemme.

 

Tarve on tunnistettu yhdessä

MarkkinointiUutiset -mediaa on valmisteltu nopealla aikataululla, ja se on saanut jo nyt taakseen sekä alan yrityksiä, yhteisöjä että yksityishenkilöitä. Uutta mediaa ovat tukemassa muun muassa Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten yhdistys MMA, urheilukumppanuuksien startup 10.fi, luova markkinoinnin palvelutoimisto Avidly ja luova toimisto Sherpa.

 

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten yhdistys MMA:n markkinointijohtaja Tuula Siren on alusta asti ollut kannustamassa median perustamiseen:

“Upeaa, että MarkkinointiKollektiivi tarttuu välittömästi aukkoon, jonka Marmain lopettaminen jättää! Me MMA:ssa pidämme tärkeänä, että markkinoinnin teemoista uutisoidaan ammattitaitoisesti ja keskustelua herättäen.”

 

Ismo Nikkola, CSO, debuty CEO, Avidlyltä toivoo MarkkinointiUutisten rikkovan raja-aitoja:

“Suhtaudumme tähän jyrkän positiivisesti. On loistavaa saada alalle uudenlainen, digitaalinen uutismedia. Toivomme MarkkinointiUutisten tuovan alalle lisää ennakkoluulottomuutta purkamalla perinteisiä näkemyksiä markkinoinnin, myynnin ja teknologian siiloutuneista rooleista – ja näin kannustavan yrityksiä rikkomaan raja-aitoja paremman asiakaskokemuksen eteen.”

 

Urheilukumppanuuksien toteuttamista uudistava 10.fi näkee paljon yhtäläisyyksiä omassa missiossaan sekä MarkkinointiUutiset.fin ideologiassa:

“Haluamme tuoda tuloksellista markkinointia ja aina tunteita herättävää urheilua lähemmäs toisiaan, ja siksi lähdimme mukaan myös tähän uuden ajan markkinointimediaan. 10.fi on Suomen ensimmäinen urheilumarkkinoinnille omistautunut sivusto, ja startup sen takana uudistaa urheilukumppanuuksia.” Erkko Simsiö 10 Sports Marketing Hubista sanoo.

 

Sherpan luovan johtajan, Tommi Kortesniemen mukaan markkinointimedialle, joka tavoittaa sekä alan asiantuntijat että päättäjät, on jatkossakin tarvetta:

“Kasvavana luovana toimistona innostuimme Sherpassa heti ajatuksesta olla mukana tukemassa uutta mediaa, jossa markkinointia käsitellään sen laajassa merkityksessä. Sellaiselle on ehdottomasti tarvetta ja uskomme, että Markkinointiuutiset tulee olemaan sekä näköalapaikka toimialalle että loistava kanava tavoittamaan markkinoinnin huipputekijät ja päättäjät.”

 

Tutustu MarkkinointiUutisten manifestiin ja tule kanssamme rakentamaan uudenlaista markkinoinnin mediaa!

, , ,

Comments are closed.