Tässä Vaikuttajamarkkinointi-tapahtuman sisältö tiivistettynä sekä puheenvuorojen tallenteet

Vaikuttajamarkkinointi on miedosti ilmaistuna ”aika kuuma topikki” markkinoinnin parissa työskentelevien keskuudessa. MarkkinointiKollektiivi järjesti aiheesta tapahtuman 20.8.2019 ja paikalla oli sali täynnä ammattilaisia sekä kymmeniä live-streamin ääressä. Tässä artikkelissa on tiivistelmän muodossa tapahtuman sisältö sekä linkit tallenteisiin sekä puhujien tavoittamiseen.

 

 
 
 

Salla Erkkilä (Dagmar)

Mitä on vaikuttajamarkkinointi, mistä se on lähtöisin ja mihin se on menossa? Näiden kysymysten lisäksi Salla esitteli kattavasti vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisimpia teemoja sekä avasi keskustelua vaikuttajamarkkinoinnin kipukohdista.

 

 
 
 

Laura Pääkkönen (Bonfire Agency), Ninna Arponen (Wärtsilä Energy) ja Noora Kunttu (Asennemedia)

Podcastit ovat vaikuttajamarkkinoinnin kiinnostavimpia muotoja varsinkin kaupallisten tavoitteiden näkökulmasta. Laura, Ninna ja Noora jakoovat stagella kaksi konkreettista casea: mitkä olivat tavoitteet, miten ne suunniteltiin, miten kaupallisuus oli sisällöissä läsnä ja millaisia tuloksia saavutettiin. Jos et ole vielä tutustunut podcasteihin vaikuttajamarkkinoinnin muotona niin tämän tallenteen kautta saat hyvän yleiskuvan mahdollisuuksista.

 

 
 
 

Ria Vaahto (Sanoma)

Rian puheenvuoro ”Älä mokaa vaikuttajamarkkinoinnista” antoi lukuisia konkreettisia esimerkkejä vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamiseen. Esitys sisältää useita hyviä ja huonoja esimerkkejä meiltä ja maailmalta sekä myös vaikuttajien näkökulman: mistä syistä yhteistyöt vaikuttajien kanssa voivat mennä etelään?

 

 
 
 

Minna Liang-Sormunen (Neste)

Millaista oli tehdä Suomen mittakaavassa poikkeuksellisen massiivinen vaikuttajayhteistyö ulkomailla, mutta kotimaisen maailmantähden, Lauri Markkasen, kanssa. Minna jakaa avoimesti tavoitteet, suunnitteluprosessin sekä kompastuskivet ja vastoinkäymiset matkan varrelta.

Kiitos tapahtuman tallenteista Flikille ja Struulle.

Comments are closed.