Mikä on tärkeää?

Viikoittainen ajankohtaispodcast

Mikä on tärkeää? -podcast on MarkkinointiRadion ohjelma, jossa kammataan läpi ajankohtaisia ja jokaiselle markkinoijalle tärkeitä uutisia.

Mukana on neljän panelistin joukko, joista kaksi on kerrallaan ohjelman juontaja Santtu Kottilan vieraana. Jokainen panelisti tuo Kottilan lisäksi mukanaan ajankohtaisen ja merkittävän uutisen tai ilmiön, minkä tärkeyden ja merkityksen raati käsittelee. Joka viikko käydään siis läpi kolme tärkeää ja ajankohtaista aihetta.

Podcast toteutetaan yhteistyössä markkinointitoimisto Julkee x Lempeen, tietoliikenneyhtiö Telia Finlandin, digimarkkinointitoimisto Grapevinen sekä strategisen bränditoimisto Wörksin kanssa.

Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #22: Sampo Kaulanen & markkinointi - Brändin voima - Amazon 100% läsnätyöhön

Tässä Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan Sampo Kaulasesta markkinoijana (ajasta 1:41 alkaen), Bozoma Saint Johnin jakamista brändiopeista Nordic Business Forumissa (17:35) sekä Amazonin päätöksestä palata täysin koronaa edeltävään läsnätyön malliin (27:41).Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina tietoliikenneyhtiö Telia Finlandin Laura Kultaranta sekä strategi ja Tricklen Suomen maajohtaja Laura Myllykoski.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #21: Uusi Juttu -media - Palautumisvaje luovassa työssä - Guerillamarkkinointi

Tässä Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan Uusi Juttu -median lanseerauksesta ja vauhdikkaasta startista (ajasta 1:26 alkaen), palautusmivajeesta ja palautumisesta teemana luovassa työssä (18:19) sekä guerillamarkkinoinnista (29:16).Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina strategi Jarno Varis Wörksiltä ja sisältöjohtaja Jenni Lieto Sanoma Content Studiolta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #20: Pelimarkkinointi - Tiktok ja Amazon lähentyvät - Monikielinen markkinointi

Tämänkertaisessa Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan peleistä markkinointikanavana (ajasta 1:52 alkaen), Tiktokin ja Amazonin yhteistyön lähentymisestä (12:43) sekä monikielisestä markkinoinnista (23:38).Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina tietoliikenneyhtiö Telia Finlandin Laura Kultaranta sekä strategi ja Tricklen Suomen maajohtaja Laura Myllykoski.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #19: Pirkka & Hotakainen - Ostosovellukset - Saludo ja "tavallisuus"

Tämänkertaisessa Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan Kari Hotakaisen uutuuskirjan uudenlaisesta lanseerauksesta jakelutienä Pirkka ja K-ryhmä (ajasta 1:34 alkaen), ostosovellusten käytön kasvusta (10:54) sekä Meiran uudesta Saludo-kampanjasta, joka leikkii tavallisuudella (25:08).Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina tietoliikenneyhtiö Telia Finlandin Laura Kultaranta sekä Jarno Varis strategisesta bränditoimisto Wörksistä.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #18: Raakku-case - PMMP & harhaanjohtava markkinointi - USA:n vaalit & some

Tämänkertaisessa Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan Stora Enson aiheuttamasta "Raakku-casesta" (ajasta 1:45 alkaen), PMMP:n paluukeikkojen aiheuttamasta mielipahasta ja harhaanjohtavasta markkinoinnista (16:11) sekä somen hyödyntämisestä USA:n presidentinvaaleissa (28:45).Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina tietoliikenneyhtiö Telia Finlandin Laura Kultaranta sekä Jenni Lieto Sanoma Content Studiolta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #17: Case Vellamo - Kolmannen osapuolen evästeet - Tiimityö luovilla aloilla

Tämänkertaisessa Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan Vellamo-brändin menestyksestä (ajasta 3:24 alkaen), kolmannen osapuolen evästeistä (18:54) sekä tiimityön merkityksestä luovilla aloilla (37:46).Tällä kertaa juontaja Sanna-Kaisa Koiviston ohella panelisteina tietoliikenneyhtiö Telia Finlandin Laura Kultaranta sekä digimarkkinointitoimisto Grapevinen Jussi Saunamäki.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #16: Mainonnan teho - Toimistot by HS Visio - Työnantajabrändäys

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan mainonnan ja markkinoinnin toimenpiteiden tehon mittaamisesta lyhyellä vs. pitkällä aikavälillä (ajasta 1:46 alkaen). HS Vision artikkeli mainostoimistoista on aiheuttanut paljon keskustelua alalla ja myös meidän paneeli ottaa siihen vahvasti kantaa (13:36). Mikä on työnantajabrändäyksen rooli osana yrityksen markkinointia (27:27)?Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina strategisen bränditoimisto Wörksin Jarno Varis sekä markkinointitoimisto Julkee x Lempeen Lasse Iskanius.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #15: Some-päivystys palkalliseksi? - Case Prime - Nimen/brändin vaihtaminen

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan Viesti ry:n aloitteesta muuttaa some-kanavien päivystäminen palkalliseksi, miten Primestä rakennettiin globaali ilmiö ja mitä sen osalta tapahtuu seuraavaksi sekä brändi- tai yritysnimien vaihtamisesta kulttuurin ja sanojen merkitysten muuttuessa ja ylipäänsä nimeämisen tärkeydestä.Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina digimarkkinointitoimisto Grapevinen Jussi Saunamäki sekä tietoliikenneyhtiö Telia Finlandin Laura Kultaranta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #14: Mediaympäristön merkitys, mainonnan esitestaus, markkinoinnin sääntely

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan mediaympäristön merkityksestä Hyundain luopuessa mainostamisesta X:ssä, mainonnan esitestauksesta sekä markkinoinnin sääntelystä niin alan sisäisillä kuin valtiojohtoisilla mekanismeilla.
Uutiset

Mikä on tärkeää? -markkinointipodcast saa jatkoa. Tässä ovat uudet panelistit

“Mikä on tärkeää?” -podcast lupaa kertoa syksylläkin mitkä asiat markkinoijien kohtaamasta informaatiotulvasta ovat tärkeitä ja miksi. Ohjelman juontajana jatkaa MarkkinointiKollektiivin perustaja Santtu Kottila ja panelisteista puolet vaihtuu.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #13: Temu - Tekoälyn vaikutus hakuihin - Retromainokset ja äänibrändäys

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan verkkokauppa Temun aggressiivisesta markkinalle tulossa ja sen tuloksista, tekoälyn vaikutuksesta hakukoneisiin ja hakumarkkinaan sekä vanhojen (retro)mainosten uudelleenkierrättämisestä, jiingleistä ja äänibrändäyksestä.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #12: B2B-markkinointi - Orastavaa kasvua näkyvissä? - Brändien kannanotot

Tämänkertaisessa Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan B2B-markkinoinnin (korkeasta!) tasosta Suomessa, taloustilanteen elpymisen indikaattoreista ja sen vaikutuksista markkinointi-investointeihin sekä brändien kantaa ottavasta markkinoinnista ja sen tärkeydestä Hartwallin esimerkin kautta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #12: B2B-markkinointi - Orastavaa kasvua näkyvissä? - Brändien kannanotot

Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan B2B-markkinoinnin (korkeasta!) tasosta Suomessa, taloustilanteen elpymisen indikaattoreista ja sen vaikutuksista markkinointi-investointeihin sekä brändien kantaa ottavasta markkinoinnista ja sen tärkeydestä Hartwallin esimerkin kautta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #11: Tapahtumat- Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö - Ikoninen brändi

Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan tapahtumamarkkinoinnista ja tapahtumien trendeistä, myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä ja liidigeneroinnista sekä ikonisen brändin (Heinz) elementeistä ja kyvystä reagoida nopeasti leviäviin ilmiöihin.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #10: Adidas & Nike ja sponsorointi - Tekoäly rekryissä - Dataa somen käytöstä

Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan sponsoroinnista, kun Saksan futismaajoukkue vaihtoi legendaarisen paitasponsorinsa Adidasesta Nikeen, tekoälyn rooli rekrytoinnissa ja sitä kautta työnantajamielikuvallisissa asioissa sekä mitä uuden somealustojen engagementtia tutkineen raportin löydökset kertovat yritysten sosiaalisen median käytöstä.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #9: Oatly & CMO vs Luova johtaja? - Etätyö vs läsnätyö - Tekoälyvaikuttajat

Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan Oatlyn Luovan johtajan ulostulosta "En voisi ikinä olla CMO", etätyö vs läsnätyö markkinoinnin alalla sekä mitä järkeä on tekoälyvaikuttajissa.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #8: Jenkit & IG vs Kiina & Tiktok - Yrityskulttuuri kilpailuetuna - MMM

Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan Yhdysvaltojen ja Kiinan välisestä "taistelusta" ja miten se näkyy markkinoijan pöydällä esimerkiksi Instagramin ja Tiktokin välisenä taisteluna, voiko yrityskulttuurista rakentaa kilpailuetua sekä mitä MMM eli marketing mix modeling on ja mitä Googlen Meridian-lanseeraus tällä saralla tarkoittaa.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #7: Sora & AV-tekoäly - Heräteostokset ja vastuullisuus - Nimeäminen

Puhetta AV_tekoäly Sorasta, heräteostamisesta ja markkinoinnin vastuusta sekä nimeämisen tärkeydestä osana markkinointia.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #6: Zalando & viherpesu - Lidlin etuohjelma - Luovuus, tiimit ja roolit

Zalandon saamasta viherpesuun liittyvästä EU-komission päätös, Lidlin etuohjelma sekä luovan tiimin toiminta ja roolitus.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #5: Superbowl, Konecranes & brändiuudistus, markkinointi- & myyntikoulutus

Uusimmassa jaksossa keskustellaan Superbowl-mainoksista, Konrecranesin brändiuudistuksesta sekä myynnin ja markkinoinnin kouluttautumisesta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #4: Iittala, vaikuttajat Lapissa sekä mediamainonnan määrä

Mikä on tärkeää? -podissa tällä kertaa case Iittala, vaikuttajat Lapissa sekä mediamainonnan määrä.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #3: Somen tekijänoikeudet, Briif, äänimainonta ja alan hyvinvointitutkimus

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa jutellaan somen tekijänoikeusasioista, äänisisältöjen kulutuksesta sekä paneudutaan markkinointialan hyvinvointiin. Juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina markkinointitoimisto Julkee x Lempeen Lasse Iskanius sekä Telia Finlandin Laura Kultaranta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #2: Tiktok, mahdollisuusmarkkinointi, kaupallistaminen ja VR

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa jutellaan Tiktokista, "mahdollisuusmarkkinoinnista", innovaatioiden kaupallistamisesta ja VR:stä. Tämän viikon jaksossa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina digimarkkinointitoimisto Grapevinen Johanna Lehtonen sekä Telia Finlandin Laura Kultaranta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #1: Perusteoriat uusiksi, oraakkelien ennustuksia ja tekoälyä

Mikä on tärkeää? -podcastin ensimmäisessä jaksossa kyseenalaistetaan markkinoinnin perusteorioihin kuuluvaa STP-teoriaa, käydään läpi kansainvälisten “markkinointioraakkelien” ennustuksia vuodelle 2024 sekä jutellaan mistäpä muusta kuin tekoälystä. Tämän viikon jaksossa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina markkinointitoimisto Julkee x Lempeen Lasse Iskanius sekä Telia Finlandin Laura Kultaranta.

Ota yhteyttä

Kysy mitä tahansa tai kerro ideasi - olemme pian yhteydessä!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.