MarkkinointiKollektiivi

Rekry

Avoin työpaikka: Lead Acquisition Specialist Sector Alarmille

Kumppanimme Sector Alarm etsii tiimiinsä Lead Acquisition Specialistia. Oletko positiivinen ja energinen digitaalisen markkinoinnin ammattilainen, ja haluaisit työskennellä turvallisempien kotien puolesta? Lue eteenpäin, ja jos innostut, niin älä epäröi hakea paikkkaa!
Tapahtumat

MK Aamukahviseura 20.4.2021

MK Aamukahviseura tuo etäinspiraatiota sinulle markkinoinnin ammattilainen joka tiistai klo 8.30! Aiheet vaihtelevat markkinoinnin liitännäisten teemojen parissa. Ilmoittaudu mukaan tästä!
Blogit

MarkkinointiKooste: Vastuullisuus

MarkkinointiKooste Vastuullisuudesta pitää sisällään yli 30 sisältöä avuksesi vastuullisuuteen ja markkinointiin liittyen. Artikkeleita, tutkimuksia, blogeja, oppaita, podcasteja ja tapahtumatallenteita: näitä on MK yhteisö vinkannut kollegiaalisesti toinen toisilleen teemasta. Ota kooste haltuun ja laita jakoon muillekin!
Video

Natiivimainonta-alusta Readpeakin vinkit markkinoijille

Natiivimainonnan alusta Readpeak on tuottanut yhdessä MarkkinointiKollektiivin kanssa markkinoinnin asiantuntijoille neljän videon kokonaisuuden, jossa käsitellään natiivimainontaa eri näkökulmista keskustelun merkeissä. Ota opit talteen!
Blogit

Läpinäkyvyys selättää vastuullisuushutun

Jos vastuullisuus on vain hyvää polttoainetta markkinoinnin tarpeisiin eikä aitoa vastuullisuustyötä, voi olla kiusaus viestiä asioista parhaalta kuulostavalla tavalla, sen sijaan, että pyrittäisiin aitoon läpinäkyvyyteen ja jatkuvuuteen. Vastuullisesti toimivalla yrityksellä on avaimet menestykseen myös pitkällä tähtäimellä, ja puolestaan yritys, joka ei nyt kiinnitä huomiota vastuullisuuteen, on vaikeuksissa varsin pian. Vastuullisuuden merkitys on kuluttajien ja päättäjien mielissä kasvanut ja kasvaa edelleen, ja tutkimusten mukaan yritysvastuuasioihin tullaan tulevaisuudessa panostamaan entistä enemmän myös resurssinäkökulmasta, kirjoittaa Mirka Lammi PunaMusta Medialta.
Blogit

Kaiken takana on tieto - myös vastuullisuudessa ja sen onnistuneessa viestinnässä

Kuinka yrityksessänne seurataan ja analysoidaan vastuullisuuskeskustelun eri teemoja, benchmark-yritysten liikkeitä, uusia innovaatioita tai vaikuttajien mielipiteitä? Toivottavasti edes jotenkin. Itseäni on yllättänyt, että moni vastuullisuuteen panostava yritys keskittyy seuraamaan aiheen ympärillä lähinnä omaa näkyvyyttään. Vastuullisuusviestintä pohdituttaa monia, mutta kaikkien tärkeintä kuitenkin on, että kaikki vastuullisuusviestintä on aitoa ja totuudenmukaista. Vastuullisuus on ennen kaikkea tekoja kestävän kehityksen eteen, kirjoittaa Anna Suominen MK Kumppaniblogissa.
Blogit

Kestävyysviestintää on enemmän kuin koskaan, mutta me pystymme parempaan

Jotta kaikki kestävyysviestintä olisi faktoihin perustuvaa, pohjautuisi yrityksen tekoihin ja arvoihin, ja kestäisi kriittistäkin tarkastelua, ei yhdenkään markkinointiammattilaisen tulisi toteuttaa puolivillaista, viherpesevää tai faktoja kaunistelevaa mainosta. Oatly teki viiden kohdan kysymyslistan, joka jokaisen markkinointiammattilaisen toivoisi muistavan, kun heiltä pyydetään iskevää kestävyysmarkkinointia.
Podcast

MarkkinointiRadio 50: Sanna-Kaisa Koivisto: Opit jakoon MarkkinointiKollektiivin omasta rekrytointiprosessista

Vieraana MarkkinointiKollektiivin ura- ja rekrypalveluista vastaava Sanna-Kaisa Koivisto. Kerromme omat oppimme rekrytoinnistamme, ja jaamme samalla ja vinkit muillekin rekrytointien kehittämiseen!