MarkkinointiKollektiivi

Podcast

MR Sunnuntaibrunssi #22 Antti Vassinen - markkinoinnin professori työelämässä

Antti Vassinen on Aalto-yliopiston markkinoinnin käytännön professori, joka siinä sivussa kirjoittaa kirjoja ja auttaa yrityksiä ja yhteisöjä mallintamaan markkinointia.
Podcast

MarkkinointiRadio #86: Tasa-arvo, palkka ja arvostus – mihin suuntaan markkinointi ja myynti ovat menossa?

Tässä MarkkinointiRadion jaksossa puhutaan suoraan siitä, mikä markkinoinnin ja myynnin ammattilaisia juuri nyt askarruttaa: palkkaerot ja palkasta puhumisen vaikeus, sukupuolten väliset rakenteet, markkinoinnin ja myynnin arvostus sekä talouden epävarmuus ja sen vaikutukset alalla toimiviin. Keskustelemassa Leena Komulainen (Ivalo Creative) ja Marko Hovinmäki (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA).
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN 3.9.2025: Strateginen markkinointi 2025 – Vaikuttavaa markkinointia epävarmoina aikoina

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa syvennytään siihen, miten markkinointi saadaan osaksi liiketoiminnan ylintä päätöksentekoa, miten sen vaikutuksia mitataan ja miten markkinointi tukee sekä liiketoiminnallisia että inhimillisiä tavoitteita.
Podcast

MR Sunnuntaibrunssi #21 Tomi Härmä - brändien rakennusmestari

Tomi Härmä on SEKin strategiajohtaja, joka työkseen rakentaa brändejä ja strategioita Suomen rakastetuimmille brändeille.
Podcast

MR Sunnuntaibrunssi #20 Sanna Kolamo - kaupallisen kasvun moniottelija

Sanna Kolamo on siitä harvinainen tapaus, että on työskennellyt markkinointipöydän kaikilla puolilla niin asiakkaalla, mainos- asiakasymmärrys- ja mediatoimistossa sekä mediassa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 27.5.2025: Poweria PK-yrityksen markkinoijalle – vinkkejä monikanavaiseen markkinointiin ja mittaamiseen, vieraana Krista Waldén (Virnex)

Verkkosivustolla käy kyllä porukkaa, mutta yhteydenottoja ei kuulu. Mainontaa tehdään, mutta tulokset jäävät epäselviksi. Lomakkeet on tehty, mutta liidit on laihoja. Tässä Aamukahviseurassa sukelletaan suoraan monikanavaisen markkinoinnin ytimeen yhdessä Krista Waldénin (Virnex) kanssa. Luvassa konkreettisia esimerkkejä ja vinkkejä erityisesti PK-yritysten markkinoinnin tekijöille: mikä toimii, mitä kannattaa mitata ja miten markkinoinnin koneisto viritetään tuottamaan tulosta
Blogit

Hyvinvointia arkeen järjestelmällisyydellä ja selkeillä rakenteilla

Markkinointialan ja asiantuntijatyön arki kuormittaa helposti. Projektit risteävät, kalenterit täyttyvät ja tiimit elävät jatkuvassa muutoksessa. Työrauha ja hyvinvointi eivät kuitenkaan synny itsestään, vaan ne rakentuvat järjestelmällisyydestä, läpinäkyvyydestä ja viisaista päätöksistä. Tässä blogissa avaamme, miten rakenteet, data ja selkeät prosessit eivät rajoita vaan mahdollistavat sen, että ihmiset voivat aidosti onnistua työssään.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 20.5.2025: Miten strategia saadaan arkeen – ja miten viestintä ja markkinointi voivat tukea tätä? Vieraana Paula Lehto (Taloustutkimus) ja Pekka Nurmi (Talentree)

Strategia on organisaation suunta ja voima – mutta miten voidaan varmistaa, että se näkyy ja tuntuu myös arjessa? Mitä pitää tehdä, jotta koko organisaatio saadaan omaksumaan strategia ja viemään sen käytäntöön? Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Paula Lehdon (Taloustutkimus) ja Pekka Nurmen (Talentree).