MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: Mitä markkinoijalle kuuluu? Syväsukellus markkinoinnin työelämään / 28.1.2026 Helsinki

MarkkinointiKollektiivi toteutti syksyllä 2025 Markkinointialan suuren hyvinvointikyselyn, jolla selvitettiin, mitä markkinoijille kuuluu. Nyt tulokset ovat valmistuneet ja haluamme jakaa ne kanssasi! Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN 14.1.2026: SOME 2026 – Mitä markkinoijan tulee tietää sosiaalisesta mediasta vuonna 2026?

MarkkinointiKollektiivin suosituin ja toivotuin tilaisuus on jälleen täällä – tule mukaan! Selvitetään yhdessä, kuinka sosiaalinen media vauhdittaa organisaation kasvua ja millainen sisältö somessa toimii parhaiten vuonna 2026.
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: MK Aamukahviseura 13.1.2026: Miten muutetaan B2B-yrityksien johdon ajattelua markkinoinnin roolista kansainvälisessä kasvussa? Beyond Borders 2026 -tutkimuksesta apua markkinoijille

Tule kuulemaan tähän Aamukahviseuraan mitä sata suomalaista teknologia- ja teollisuusyrityksen liiketoimintajohtajaa ajattelee markkinoinnin roolista kasvussa. VML Finlandin tuore Beyond Borders 2026 -tutkimus valottaa harvoin tutkittua aihetta: mitä ylin johto suomalaisissa teknologia- ja teollisuusyrityksissä itse kertoo markkinoinnista ja sen roolista kansainvälistä kasvua haettaessa?
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 2.12.2025: Canvasta teidänkin supervoima: Näin luoda brändin mukaista ja vaikuttavaa visuaalista sisältöä

Canva on tuttu työkalu monelle markkinoijalle, mutta harva hyödyntää sen täyttä potentiaalia sisällöntuotannossa. Tämän vuoden viimeisen erikoispitkän 45min Aamukahviseuran aikana saat selkeän kokonaiskuvan Canvan ominaisuuksien tehokkaasta käytöstä niin yksilö- kuin tiimitasolla – ja lopuksi bonuksena vinkit tekoälyn hyödyntämiseen.
Blogit

Sammutetaan kipinä – sytytetään roihu

Markkinointi joutuu usein leikkurin alle ja sen merkitystä kyseenalaistetaan. Sen sijaan että jäisimme valittamaan, on aika kääntää narratiivi – ja näyttää, miten markkinointi toimii strategisena kasvun ja taloudellisen tuloksen moottorina.
Tapahtumat

WATCH THE RECORDING: MK Aamukahviseura 18.11.2025: Agentic AI in Action: How Marketers Can Scale Smarter, guest speaker Nikolaj Sørensen (CM.com)

One of the biggest challenges in adopting AI in marketing isn’t the technology itself but a fragmented tech stack. Disconnected tools, manual handovers, and data silos slow down execution. How can marketing teams move beyond AI experiments to deploy systems that truly work, automating workflows, connecting tools, and freeing time for strategy and creativity? In this Aamukahviseura session, we’ll explore agentic AI, intelligent systems that act autonomously on your behalf.
Blogit

Hakukoneoptimointi on aina ollut muutoksessa. Mitä tapahtuu nyt, kun tekoäly ottaa ohjat?

Blogissa on pohdintaa siitä, miten tekoäly muuttaa hakukoneoptimointia, mitä zero-click aiheuttaa ja mitä AI SEM mahdollisesti tulevaisuudessa voisi olla.
Blogit

Personointi on B2B-asiakassuhteiden liima

B2B-asiakkaat odottavat tänä päivänä yhtä vaivatonta ja henkilökohtaista palvelua kuin kuluttajina: ja tässä personointi nousee ratkaisevaan rooliin. Blogi avaa, miten data ja tekoäly auttavat tunnistamaan asiakkaan tarpeet jo ensikosketuksesta.