Tässä MarkkinointiKollektiivin ja MyyntiKollektiivin tilaisuudessa paneudutaan erityisesti markkinointia, myyntiä, kasvua ja liiketoimintaa johtavien työpöydälle kuuluviin ajankohtaisiin teemoihin, joilla luodaan kasvun edellytyksiä.
Ostopäätöksen hetkellä kuluttajan harkintalistalla on useimmiten vain kaksi brändiä. Jokainen brändi haluaa olla mukana tässä 50–50 valintatilanteessa, jossa ratkaistaan mikä brändi lopulta tulee ostetuksi. Tule Aamukahviseuraan kuulemaan miten varmistetaan, että brändi päätyy kuluttajan harkintalistan kärkikahinoihin ja sillä on mahdollisuus tulla hankituksi.
Talouden kiristyessä markkinointibudjetit pienenevät ja jokainen euro on tarkassa seurannassa. Juuri silloin nousee esiin kysymys: kannattaako tutkimukseen panostaa, kun rahat ovat muutenkin tiukilla? Vastaus on kyllä. Ja juuri nyt se on erityisen tärkeää. Tutkimus ei ole kuluerä, vaan keino säästää rahaa ja aikaa. Blogini kertoo viisi keinoa miten.
B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla vaikeaa, eikä sen onnistumiseen tarvita kikkailuja. Vahvat perustat sekä pitkäjänteinen ja tavoitteellinen tekeminen auttavat toteuttamaan aidosti liiketoimintaa tukevaa markkinointia. Tässä viisi vinkkiä, jotka auttavat sinua onnistumaan B2B-markkinoinnissa.
Digitalisaatio ja tekoäly muuttavat nyt vauhdilla liiketoiminnan pelikenttää. Nykyisessä nopeasti muuttuvassa teknologiaympäristössä ajantasaista pysäytyskuvaa on vaikea saada, mutta kehityksen neljä pääajuria voidaan kuitenkin tunnistaa – Suomessa tekoälykehitys nojaa vahvaan ekosysteemiin, sen käyttö yleistyy nopeasti orgaanisesti, taloudellinen arvo kasvaa ja työelämän muutos etenee hallitusti. Mutta mitä suomalaisyritysten päättäjät oikeasti ajattelevat tästä murroksesta? Ja miten markkinoinnin ammattilaiset voivat olla mukana rakentamassa tulevaisuuden kasvua epävarmassa ajassa?
Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulet, miten data ohjaa päätöksentekoa, kuinka tekoälyä voi hyödyntää helposti omalla laitteella ja miten verkkosivujen personointi siirretään puheista tekoihin.
Miksi vastuullisuus painaa vaakakupissa yhdelle suomalaiselle kuluttajalle enemmän, kun taas toinen ei koe sitä tärkeäksi arjen valinnoissaan? Vastuullisuus on arvo, jota brändi voi korostaa, mutta se ei resonoi samalla tavalla kaikissa kuluttajissa. Mitä markkinoijan kannattaa tehdä, jotta brändin viestit oikeasti vaikuttavat? Tässä Aamukahviseurassa sukellamme Asiakastiedon ja Iro Researchin valtakunnallisen vastuullisuustutkimuksen tuloksiin. Opit mm. kenelle vastuullisuusviestintä toimii parhaiten, miten sisältöjä kannattaa kohdentaa ja mistä löytää uusia asiakkaita.