Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA tutki hiljattain myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten näkemyksiä muun muassa johtamisen nykytilasta ja haasteista. Myynti & Markkinointi 2023 -barometrin tuloksissa korostui tarve kohentaa alojemme saumatonta yhteistyötä.
Markkinoijan arki on tasapainoilua nopeuden ja pysyvyyden välillä. Sen tulisi olla oikeassa suhteessa tilanneherkkyyttä ja reagoimista muutokseen, mutta yhtä aikaa myös valmistelevaa, pitkän tähtäimen brändillistä työtä. Tulisi tukea liiketoiminnan selviytymistä tänään ja huomenna – samalla kun rakennetaan mainetta, jolla selätetään mahdolliset huonommat ajat.
Markkinointiradion vieraaksi saapuu Jorma Maaninka (Valve). Jorma vie MarkkinointiRadion aikamatkalle, jossa summataan muun muassa B2B-markkinoinnin päätöksenteon metodien muutosta.
Tekoälyn mahdollisuudet on tunnistettu, mutta monelta markkinoinnin ammattilaiselta sekä organisaatiolta uupuu vielä konkretia ja systemaattisuus sen käytössä, erityisesti sisällöntuotantoa ajatellen. Kuinka tekoäly otetaan helposti käyttöön ja mitä sen kanssa arjessa tulisi huomioida? Tästä Aamukahviseuraan saapuu sparraamaan Tuomas Laitinen (Dashboa).
Tällä kertaa Aamukahviseurassa keskustellaan tekoälystä, kun vieraaksi saapuu Matti Pylväs (Edita Prima). Matti kertoo, minkä täytyy perinteisissä työskentelytavoissa muuttua, jotta markkinoija pystyy todella tarttumaan tekoälyn tarjoamaan kilpailuetuun. Miten tekoälyä voi ylipäätään hyödyntää osana asiakaskokemuksen kehittämistä?
Suomen lainsäädännössä ei ole erityistä säännöstöä, joka käsittelee generatiivisen tekoälyn luomien teosten tekijänoikeutta. Tässä tekstissä Kati Kuusisto tarkastelee asianajajakollegoidensa avustuksella, miten nykyistä lainsäädäntöä sovelletaan tekoälyn luomiin teoksiin.
Aamukahviseura saa vieraakseen Aino Pajukankaan, joka johdattaa markkinoijat asiantuntijabrändäyksen ja työntekijälähettilyyden maailmaan. Kuulemme tutkimustuloksia suomalaisten sosiaalisen median käytöstä ja mitä syitä ihmisellä on olla asiantuntijabrändi.