MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: Strategiaa tukevan kasvun elementit -tilaisuus keskiviikkona 4.9.2024

Tämän tilaisuuden puheenvuorojen kautta syvennytään pohtimaan markkinoinnin roolia strategian vahvana toteuttajana, kuinka liiketoimintastrategiaa tukeva ja erottuva brändipositio luodaan, vaikuttavatko teknologiavalinnat strategiaan ja miten markkinoinnin projektikohtaisten avainlukujen seuranta mahdollistaa kasvua tukevan ennakoimisen.
Blogit

Suomalainen sanoo suoraan, eikö niin?

Suomalaisena tavoissani on edelleen hyvin paljon sitä "suoraan asiaan" -suomalaisuutta, josta olemme niin tunnettuja. Joskus tämä on hyödyksi, joskus ei. Tämä on kuitenkin esimerkki siitä, kuinka sen voi käyttää omaksi eduksi uran rakentamiseen ja isompien ura-unelmien täyttymykseen.
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: MK Aamukahviseura 13.8.2024: 2024 toimittajakyselyn tulokset – vinkkejä toimiviin lehdistötiedotteisiin markkinoijille ja viestijöille, vieraana Fanni Mäki (Liana)

Millainen lehdistötiedote lähtee lentoon – tai pääsee läpi mediassa? Liana kysyi jo neljättä kertaa suomalaisilta toimittajilta, miten he käyttävät työssään lehdistötiedotteita ja millaiset tiedotteet pääsevät heidän seulojensa läpi. Tässä Aamukahviseurassa Fanni Mäki (Liana) esittelee Toimittajakysely 2024:n tuloksia tehden siitä poimintoja markkinoijien ja viestijöiden avuksi. 
Blogit

Google ottaa käyttöön IAB:n standardit – muutos luo tilaa uudelle Teadsin kehittämälle "inRead"-videomainosformaatille

Teadsin näkökulmasta, Googlen päätös omaksua IAB:n video-ohjeistus on enemmän kuin tervetullut muutos. Se heijastaa alan laajempaa muutosta kohti tarkkuutta ja läpinäkyvyyttä, joita Teads on aina pitänyt tärkeänä.
Blogit

Vastuullisuusnarratiivi tuo ymmärrettävyyttä yrityksesi vastuullisuusviestintään

Vastuullisuusnarratiivin avulla voit luoda kilpailuetua ja edistää kulttuurista muutosta kohti vastuullisuutta. Lue, miten rakennat uskottavan vastuullisuusnarratiivin.
Blogit

Onko markkinointisi kestävyysmurroksen tehokas mahdollistaja vai kallis turhake?

Kestävyysmurrokseen pätevät samat liiketoiminnan lainalaisuudet kuin moneen muuhunkin muutokseen. Jotta muutos etenee, täytyy yrityksen liiketoiminnan olla riittävän hyvässä kunnossa muutoksen rahoittamiseen.
Blogit

Kuinka nostat markkinoinnin arvostusta oman organisaatiosi sisällä?

Markkinoinnin arvostuksen puute ei näy pelkästään asenteellisena puheena, vaan myös kriittisemmissä tekijöissä kuten investoinneissa. Tässä kirjoituksessa nostamme esiin tekijöitä, jotka viestivät markkinoinnin arvostuksen puutteesta, mistä arvostamattomuus johtuu ja annamme neuvoja siihen, kuinka jokainen markkinoija voi nostaa arvostusta omassa organisaatiossaan.