Sosiaalisessa mediassa yrityksen sekä sen työntekijöiden on mahdollista rakentaa positiivista mielikuvaa itsestään. Jos työntekijä julkaisee työnantajaansa tai työhönsä vaikuttavia somesisältöjä, on ne tehtävä harkitusti. Lue MMA:n työsuhdejuristin Sanna Honkasen vinkit somessa toimimiseen MK Kumppaniblogista.
Selvitetään yhdessä, kuinka sosiaalinen media vauhdittaa organisaation kasvua ja millainen sisältö somessa toimii parhaiten vuonna 2023!
Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulet sosiaalisen median tuoreimmista tutkimustuloksista ja trendeistä. Saat oman työsi tueksi monipuolisia käytännön esimerkkejä sosiaalisen median parissa päivittäin työskenteleviltä asiantuntijoilta. Kuulet neuvoja somessa monia markkinoijia pohdituttavaan kysymykseen: missä menee raja organisaation edustamisen ja yksityishenkilönä toimimisen välillä.
"Itse hyppäsin keväällä liiketoiminnan johdosta takaisin markkinointiin ja riippuen siitä keiden kanssa puhun, koen, että markkinointi ihan jo sanana on kokenut inflaation. Muutamassa vastaan tulleessa tilanteessa olen purrut hampaita yhteen ja kokenut parhaaksi olla hiljaa, kuin ruveta avaamaan markkinoinnin roolia kokonaisuudessa. Jos vastapuoli myy minulle ruutuvihkoja on siitä pitkä matka keskusteluun markkinoinnin roolista liiketoiminnan arvon kasvattajana." kirjoittaa Tiina Karppinen MK Kipinävuorossa.
Työpaikan vaihtoon tuntuu liittyvän jokin niin ihana asia, että se saa haluamaan vaihtaa työpaikkaa joka päivä! Onko työliitännäisessä ihmisten kohtaamisessa vielä musta aukko toiselle kauniin palautteen antamisessa? Mitä ihmettä pelkäämme, kun säästelemme kehuja - jos vaikka yhteistyökumppani ylpistyy ja nostaa hintoja? Mitäpä jos kuitenkin muistaisimme kehua ja kannustaa toisiamme, ihan tavallisena arkipäivänä yhteistyön tiimellyksessä?
MarkkinointiRadion tässä jaksossa markkinoijien kysymyksiin vastaa DigiMaMan lähettämänä Sinikka Strömmer, joka toimii toimihenkilöliitto ERTO:lla lakimiehenä.
Mitä työsi tekee maailman hyväksi?, kysyi lapseni. Tästä keskustelusta nappasimme MarkkinointiKollektiivin tuotannon tiimipäivään yhteisen harjoituksen. Kävimme antoisan keskustelun yhdessä siitä mitä hyvää jokaisen meidän mielestä työmme tekee maailman hyväksi. Suosittelen harjoitusta jokaiselle! Me MarkkinointiKollektiivin tuotannossa löysimme viisi pääteemaa vastaukseksi siihen, mitä hyvää työmme tekee maailman hyväksi, ja koostin ne yhteen.
Miltä tuntuu, kun koko osaaminen ja persoona on kaupan? Freelancerilla ei ole työroolia, on vain minä, joka kantaa ja antaa kaikkensa. "En muista lukeneeni avointa tunnustusta siitä, millaista alallamme on olla freelancer. Nimenomaan olla. Tämä ei ole rooli, jokin hattu, joka lennähtää työpaikan ovella päähän. Arvioitavana ja esillä olen minä." kirjoittaa Marika Luukkanen MK Kipinävuorossaan.
Kuinka mittaan tuloksia? Olenko budjetoinut aikani oikein? Miten markkinointi saataisiin ymmärretyksi organisaatiossa? Asiat, jotka markkinoijaa valvotuttavat on kooste kyselystä MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäseniltä. Kyselyssä selvisi neljä pääsyyllistä siihen minkä vuoksi markkinoinnin ammattilainen ei nuku.