Markkinoinnin arvostuksen puute ei näy pelkästään asenteellisena puheena, vaan myös kriittisemmissä tekijöissä kuten investoinneissa. Tässä kirjoituksessa nostamme esiin tekijöitä, jotka viestivät markkinoinnin arvostuksen puutteesta, mistä arvostamattomuus johtuu ja annamme neuvoja siihen, kuinka jokainen markkinoija voi nostaa arvostusta omassa organisaatiossaan.
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on tutkinut jo useamman vuoden ajan myynnin ja markkinoinnin alan palkkoja. Tutkimusdatojen vertailusta käy ilmi, että markkinoinnin alan palkat ovat kehittyneet edellisvuodesta, ja kehitykseen on vaikuttanut etenkin henkilökohtainen sopiminen.
Markkinointiradion Sunnuntaibrunssin tämän viikon vieraana on Sampo Karpo, pilotoinnin ja erikoistoiminnan mies, jolta eivät ideat eivätkä mielipiteet lopu kesken.
MarkkinointiKollektiivi teki syksyllä 2023 ansiokasta työtä kerätessään tietoa lähes kuudensadan kollegamme hyvinvoinnista alalla. Ah! Ajattelin. Tätä olen odottanut. Sain itse olla mukana julkistamassa tuloksia ja puheenvuorollani rohkaisemassa markkinointiväkeä pitämään huolta positiostaan, työnsä edellytyksistä ja tuesta oman työn kehittämiseen – tai lähtemään.
Markkinointiradion Sunnuntaibrunssin tämän viikon vieras on Veera Papinoja, joka paremmin Veera Biancana tunnetaan. Veera on vaikuttajamarkkinoinnnin ammattilainen, jonka uran startti oli vahinkolaukaus blogimaailman alkuhämärissä. Sieltä on kuljettu pitkä matka nykyiseen yhden naisen mediaan nimeltä Veera Bianca, johon kuuluu niin matkailuvaikuttamista, kehopositiivisuuspodcastia kuin somestrategioitakin.