Vastuullisuusnarratiivin avulla voit luoda kilpailuetua ja edistää kulttuurista muutosta kohti vastuullisuutta. Lue, miten rakennat uskottavan vastuullisuusnarratiivin.
Kestävyysmurrokseen pätevät samat liiketoiminnan lainalaisuudet kuin moneen muuhunkin muutokseen. Jotta muutos etenee, täytyy yrityksen liiketoiminnan olla riittävän hyvässä kunnossa muutoksen rahoittamiseen.
Vaikuttajamarkkinointi on noussut muiden digimarkkinoinnin muotojen rinnalle merkittäväksi mainonnan kanavaksi, ja se jatkaa kasvamistaan vuosi vuodelta. Vaikuttajamarkkinoinnin vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä on kuitenkin aika ajoin arvosteltu, vaikkakin mielestäni vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan erittäin läpinäkyvä ja vastuullinen markkinointikeino brändille kuin brändille. Mutta mitä kaikkea vaikuttajamarkkinoinnissa tulisi ottaa huomioon, jotta se täyttäisi edellä mainitsemani ajatukset?
Kaikki johtoryhmät ovat joutuneet saman kysymyksen eteen: miten pidämme liiketoiminnan pyörät pyörimässä, kun samalla täytyy aktiivisesti uudistua ja jopa kannibalisoida vanhaa bisnestä uuden tieltä? Miten yritysvastuusääntelyn muutokset vaikuttavat markkinointiin ja viestintään? Kuinka kestävällä liiketoiminnalla ja asiakasymmärryksellä voidaan vahvistaa brändin edelläkävijyyttä?
Jos olemme joskus kohdanneet, todennäköisesti tiedät, että ihmisten erilaisuuden ja moninaisuuden huomiointi on minulle tärkeää. Tähän liittyy myös digimaailman esteettömyys eli verkkosisältöjen saavutettavuus. Päätin siis koota tähän avuksesi 5 sisältöjen saavutettavuutta parantavaa vinkkiä, joihin jokainen voi sisältöjä tuottaessaan tarttua.
Teot puhuvat ja viestit vaikuttavat vastuullisuusmarkkinoinnissa. Mutta miten hyödyntää vastuullisuutta markkinoinnissa ja varmistaa muutos? Lue Suvi Johanssonin Kipinävuoro-blogi aiheesta!
Ovatko vastuullisuus, vastuullisuusviestintä ja vastuullisuusmarkkinointi vain isojen yritysten pöydällä? Kuinka pienemmät yritykset pääsevät kiinni vastuulliseen liiketoimintaan? Voisiko markkinoinnin alaa hivuttaa vastuullisempaan suuntaan sisältäpäin?
Aamukahviseura saa lautaselleen markkinointialan uusimman kuuman perunan – ohjelmallisen mainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen pienentämisen. Oletko tullut ajatelleeksi mainontaa suunnitellessasi, että siitäkin jää hiilijalanjälki? Ohjelmallisen mainonnan päästöt syntyvät pääasiassa mainosten luomisesta, mainosten jakelun tehottomuudesta, mainosten näyttämisen datansiirrosta sekä verkkotunnusten hallinnoinnista.