Aihe:

Mittaaminen ja tavoitteet

Blogit

Mittaaminen vauhdittaa B2B-markkinoinnin muutosmatkaa

Miten B2B-markkinointia kannattaa mitata vuonna 2021? Entä miten johto ja muut tiimit vakuutetaan siitä, että digitaalinen ja asiakaskeskeinen markkinointi todella tuo tuloksia? Aiheuttaako tuotekeskeisyyden karistaminen päänsärkyä markkinointitiimin ulkopuolella? Miten raskaan teollisuuden osaaja Kalmar tekee B2B-markkinointia ja mittaamista käytännössä? Salesforcen Lars Schulman ja Kalmarin Maija Eklöf olivat vieraana MarkkinointiKollektiivin aamukahveilla, keskustelun kohokohdat ja tallenteen löydät MK Kumppaniblogista!
Blogit

Kaiken takana on tieto - myös vastuullisuudessa ja sen onnistuneessa viestinnässä

Kuinka yrityksessänne seurataan ja analysoidaan vastuullisuuskeskustelun eri teemoja, benchmark-yritysten liikkeitä, uusia innovaatioita tai vaikuttajien mielipiteitä? Toivottavasti edes jotenkin. Itseäni on yllättänyt, että moni vastuullisuuteen panostava yritys keskittyy seuraamaan aiheen ympärillä lähinnä omaa näkyvyyttään. Vastuullisuusviestintä pohdituttaa monia, mutta kaikkien tärkeintä kuitenkin on, että kaikki vastuullisuusviestintä on aitoa ja totuudenmukaista. Vastuullisuus on ennen kaikkea tekoja kestävän kehityksen eteen, kirjoittaa Anna Suominen MK Kumppaniblogissa.
Blogit

Valjasta analytiikka verkkokauppasi myyntiä tukevaksi rengiksi - huomioi ainakin nämä

Mitä kannattaa ainakin huomioida verkkokaupan analytiikassa? Lue viisi vinkkiä, jotka Qurun senior data scientist Jarkko Niemelä vinkkaa jokaisen opiksi!
Tapahtumat

MK Event 10.2.2021: Datan hyödyntäminen asiakaspolun kehittämisessä: katso tallenne"

Tule mukaan nappaamaan konkreettisia vinkkejä ja inspiraatiota markkinoinnin eri datalähteiden haltuunottoon ja hyödyntämiseen 10.2.! Ilmoittaudu mukaan tästä!
Blogit

Kehitä markkinoinnin mittaamista data platformin avulla

Kuinka organisaatiossasi on otettu data haltuun ja hyötykäyttöön? Tuomas Lähteenmäki Gapssilta neuvoo data platformin hyödyistä.
Koulutukset

HAKU PÄÄTTYNYT: MK Koulutus: KVG – Katso Vaikuttavuutta Googlesta vol.2

Haluatko oppia lisää verkkoanalytiikan mahdollisuuksista? MarkkinointiKollektiivi järjestää koulutuksen, jossa opit perusteet Googlen ilmaisista työkaluista, Google Analyticsistä Google Data Studioon.
Podcast

MarkkinointiRadio 46: Tuula Sirén ja Olli-Juhani Piri, MMA: "Muutos markkinoinnin ja myynnin alalla on välttämätöntä"

MarkkinointiRadion vieraiden, MMA:n Tuula Sirénin ja Olli-Juhani Pirin kanssa syvennytään uunituoreen tutkimuksen tuloksiin.
Podcast

MarkkinointiRadio 41: Tuomas Lähteenmäki, Gapps: “Tee selväksi, mitä ja miksi mittaat!”

Tässä MarkkinointiRadion jaksossa luvassa mielenkiintoista asiaa markkinoinnin mittaamisesta! Kuuntele tästä ja oivalla uutta!