Aihe:

Tekoäly

Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: MODERNI MARKKINOINTI 2025 – Data johtaa, AI helpottaa, personointi vaikuttaa

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulet, miten data ohjaa päätöksentekoa, kuinka tekoälyä voi hyödyntää helposti omalla laitteella ja miten verkkosivujen personointi siirretään puheista tekoihin.
Tapahtumat

*Tilaisuus on päättynyt*: MARKKINOINNIN VOIMA – Tekoälyä, dataa ja fokuksen hallintaa / 15.10.2025 Tampere

Markkinoinnin mahdollisuudet eivät ole koskaan olleet näin hienot: tekoäly ja data avaavat ovia, joista emme vielä muutama vuosi sitten edes haaveilleet. Samalla kun teknologian kehitys tarjoaa markkinoijalle uusia mahdollisuuksia, korostuu myös tiimityön ja itsensä johtamisen merkitys. 
Blogit

Mikä on yrityksen tone of voice tekoälyn aikakaudella?

En luopuisi enää tekoälystä. Se on väsymätön tiimikaveri ja sparraaja mutta samalla huomaan markkinoijan silmin huolestuttavan ilmiön. Yhä useamman yrityksen sisällöt alkavat muistuttaa toisiaan. Aivan kuin niiden takaa kuuluisi sama tekoälyn muotoilema ääni. Kun on kiire, jääkö viimeinen silaus tekoälyn tuottamaan sisältöön tekemättä? Yrityksen oma brändiääni - se persoonallinen tapa puhutella asiakkaita ja sidosryhmiä katoaa jonnekin taustalle. Onko brändin ääni vaarassa hukkua ja johdammeko tekoälyä oikein?
Tapahtumat

KATSO TALLENNE 1.10.2025: B2B-markkinointi nyt – Tunteita, tekoälyä ja teknologiaa

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulemme, miten suomalaisyritysten päättäjien näkemykset digitalisaatiosta ja tekoälystä vaikuttavat B2B-markkinoijan arkeen, miten tunne ja teknologia kulkevat käsi kädessä B2B-brändin ja ostopolun johtamisessa sekä miten johdonmukainen yhteistyö tuottaa mitattavia tuloksia. Lisäksi jaossa on vinkkejä videoiden tehokkaaseen hyödyntämiseen B2B-markkinoinnissa.
Tapahtumat

*Tilaisuus on päättynyt*: MARKKINOINNIN VOIMA – tuloksia asiakaskokemuksesta ja datasta / 17.9.2025 Turku

Tervetuloa MarkkinointiKollektiivin livetilaisuuteen kuulemaan käytännön oppeja datan, brändin ja yhteistyön voimasta – sekä jakamaan parhaita markkinoinnin käytäntöjä kollegoiden kanssa Turkuun!
Tapahtumat

WATCH THE RECORDING: MK Aamukahviseura 22.4.2025: How agentic AI transforms marketing? Guest speaker Bart de Peuter (CM.com)

AI is now at the point where it not only gives ideas, but is capable of making decisions and performing actions. Agentic AI will soon change our buying behaviour and create a better customer experience for all of us. In this virtual MK Aamukahviseura session we will see examples of how customer experience and the way we do marketing can change with agentic AI.
Blogit

Vie asiakaskokemus uudelle tasolle personoinnilla

Verkkokaupoilla on yleisesti ottaen personointi hyvin hallussa: kerran kun ostat kissanruokaa, niin jatkossa kissatuotteet hyppäävät silmille sekä verkkokaupassa että sähköposteissa. Asiakkaan ostopolku on kuitenkin monimutkaisempi kuin kaupassakäynti ja luottokortin heilautus kassalla.
Blogit

Tekoäly tuli – joko otit osaamisen omaan hallintaasi?

Markkinointi on siirtynyt aikakauteen, jossa tekoäly ei ole enää vain kiehtovaa tulevaisuutta, vaan keskeinen osa arkea. Muutos vaatii sinultakin uutta ajattelua: miten yhdistää tekoälyn analytiikka ja tehokkuus markkinoijan tunneälyyn ja luovuuteen?