Vastuullista mainontaa on hankala yksiselitteisesti määritellä. Mainostajana haluat toimia vastuullisesti, mutta painaako vastuullisuus ihan oikeasti vaakakupissa mediavalintaa tehdessäsi? Mistä tietää, onko media vastuullinen? Ja minkälainen siis on vastuullinen mainostaja? Aamukahviseura pureutuu näihin aiheisiin vaikeitakaan kysymyksiä väistämättä.
Miten rakennetaan aito ja vuosikymmeniä kestävä kumppanuus aikakautena, jolloin kumppanuudet ovat lyhyitä ja koko ajan etsitään parempaa? Tässä Aamukahviseurassa kurkistamme pitkäaikaisen yhteistyön kulisseihin – siihen, mitä tapahtuu, kun mainostoimisto ja asiakas rakentavat yhdessä kestävää, mutkatonta ja tuloksellista suhdetta.
Useissa organisaatioissa kerätään monipuolista asiakastietoa, mutta sitä ei kytketä mihinkään. Ajatellaan, että riittää kun liidejä tulee, mutta niitä ei varsinaisesti analysoida. Tavallisesti tiedetään vain, mistä ne ovat tulleet, mutta mitkä niistä ovat johtaneet asiakkuuteen asti, jää varjoon. Tämän on huomannut Aamukahviseuran vieraaksi saapuva Jussi Junikka (Fulmore), joka vastaa tähän monen markkinoijan haasteeseen auttamalla organisaatioita kytkemään asiakasprosessin liiketoiminnan strategiaan.
Tiesitkö, että jopa 83 %* kuluttajista kertoo olevansa valmis jakamaan organisaatioille omia tietojaan saadakseen yksilöllisemmän markkinointi- ja palvelukokemuksen? Silti monen organisaation verkkosivuilla vierailija saa vastaansa geneeristä sisältöä ja pahimmillaan vääränlaiset palvelut tai tuotteet. Tämä aiheuttaa verkkosivukävijässä turhautumista ja sivustolta poistumisen – organisaatiolle tämä on menetetty kauppa. Personoinnista on puhuttu markkinoinnissa jo pitkään, mutta jos asia ei ole vielä edennyt työpöydälläsi konkretiaan, on tämä MK Aamukahviseura sinua varten.
Verkkosivustolla käy kyllä porukkaa, mutta yhteydenottoja ei kuulu. Mainontaa tehdään, mutta tulokset jäävät epäselviksi. Lomakkeet on tehty, mutta liidit on laihoja. Tässä Aamukahviseurassa sukelletaan suoraan monikanavaisen markkinoinnin ytimeen yhdessä Krista Waldénin (Virnex) kanssa. Luvassa konkreettisia esimerkkejä ja vinkkejä erityisesti PK-yritysten markkinoinnin tekijöille: mikä toimii, mitä kannattaa mitata ja miten markkinoinnin koneisto viritetään tuottamaan tulosta
Strategia on organisaation suunta ja voima – mutta miten voidaan varmistaa, että se näkyy ja tuntuu myös arjessa? Mitä pitää tehdä, jotta koko organisaatio saadaan omaksumaan strategia ja viemään sen käytäntöön? Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Paula Lehdon (Taloustutkimus) ja Pekka Nurmen (Talentree).
Millaisia kuluttajia opiskelijat ovat? Mihin he käyttävät rahansa, ja kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Millaisena he kokevat taloudellisen tilanteensa tällä hetkellä, entä miltä tulevaisuus näyttää? Muun muassa näihin kysymyksiin saamme vastauksen Aamukahviseuran linjoilla, kun jakoon tulee uunituoreita tutkimustuloksia suomalaisten opiskelijoiden kohderyhmästä.
Sivustouudistus on yksi markkinoinnin ja monikanavaisen liiketoiminnan suurimmista projekteista. Se voi olla merkittävä kasvun mahdollistaja – mutta vain, jos se tehdään oikein. Aamukahviseurassa pudeudutaan kysymyksiin: milloin uudistus on ajankohtainen liiketoiminnan näkökulmasta? Miten se toteutetaan hallitusti niin, että liikenne, liikevaihto ja näkyvyys pysyvät turvassa koko prosessin ajan?