Markkinointi joutuu usein leikkurin alle ja sen merkitystä kyseenalaistetaan. Sen sijaan että jäisimme valittamaan, on aika kääntää narratiivi – ja näyttää, miten markkinointi toimii strategisena kasvun ja taloudellisen tuloksen moottorina.
Blogissa on pohdintaa siitä, miten tekoäly muuttaa hakukoneoptimointia, mitä zero-click aiheuttaa ja mitä AI SEM mahdollisesti tulevaisuudessa voisi olla.
Talouden kiristyessä markkinointibudjetit pienenevät ja jokainen euro on tarkassa seurannassa. Juuri silloin nousee esiin kysymys: kannattaako tutkimukseen panostaa, kun rahat ovat muutenkin tiukilla? Vastaus on kyllä. Ja juuri nyt se on erityisen tärkeää. Tutkimus ei ole kuluerä, vaan keino säästää rahaa ja aikaa. Blogini kertoo viisi keinoa miten.
En luopuisi enää tekoälystä. Se on väsymätön tiimikaveri ja sparraaja mutta samalla huomaan markkinoijan silmin huolestuttavan ilmiön. Yhä useamman yrityksen sisällöt alkavat muistuttaa toisiaan. Aivan kuin niiden takaa kuuluisi sama tekoälyn muotoilema ääni. Kun on kiire, jääkö viimeinen silaus tekoälyn tuottamaan sisältöön tekemättä? Yrityksen oma brändiääni - se persoonallinen tapa puhutella asiakkaita ja sidosryhmiä katoaa jonnekin taustalle. Onko brändin ääni vaarassa hukkua ja johdammeko tekoälyä oikein?
It’s very tempting to rely exclusively on fact-based and highly technical arguments when building a B2B brand, but research – and experience – show that emotions can have a long-lasting impact in B2B marketing.
Tuntuuko vaikealta lähteä viestimään ja markkinoimaan vastuullisuustekemistä? Et ole yksin. Tälle ilmiölle on olemassa myös nimi: green hushing. Se tarkoittaa sitä, ettei yritys kerro vastuullisuusteoistaan kohuun joutumisen pelossa. Lue Suvin vinkit, kuinka välttää viherpesukohut!
Muunlajinen eläin ei pysty osallistumaan itseään koskevaan keskusteluun tai vaikuttamaan tapaan, jolla se esitetään julkisuudessa. On siis täysin meidän ihmisten vastuulla varmistaa, että muunlajisen ääni pääsee kuuluviin yhteiskunnassamme.
Olet ehkä nähnyt syötteessäsi Lontoon bussiin kiinnitetyt ripset tai valtavan Barbien kävelevän Burj Khalifan vieressä. Fake Out Of Home -mainonta on yksi mielenkiintoisimmista viraali-ilmiöistä.