Aihe:

Kipinävuoro

Blogit

Pelottaako viherpesukohu? Näin vältät kohuihin päätymisen. Tarkista yrityksesi tilanne!

Tuntuuko vaikealta lähteä viestimään ja markkinoimaan vastuullisuustekemistä? Et ole yksin. Tälle ilmiölle on olemassa myös nimi: green hushing. Se tarkoittaa sitä, ettei yritys kerro vastuullisuusteoistaan kohuun joutumisen pelossa. Lue Suvin vinkit, kuinka välttää viherpesukohut!
Blogit

Millaista eläinkuvaa välität, generatiivisen tekoälyn käyttäjä?

Muunlajinen eläin ei pysty osallistumaan itseään koskevaan keskusteluun tai vaikuttamaan tapaan, jolla se esitetään julkisuudessa. On siis täysin meidän ihmisten vastuulla varmistaa, että muunlajisen ääni pääsee kuuluviin yhteiskunnassamme.
Blogit

Mainonnan ja viihteen saumaton yhdistelmä - Fake Out Of Home

Olet ehkä nähnyt syötteessäsi Lontoon bussiin kiinnitetyt ripset tai valtavan Barbien kävelevän Burj Khalifan vieressä. Fake Out Of Home -mainonta on yksi mielenkiintoisimmista viraali-ilmiöistä.
Blogit

Suomalainen sanoo suoraan, eikö niin?

Suomalaisena tavoissani on edelleen hyvin paljon sitä "suoraan asiaan" -suomalaisuutta, josta olemme niin tunnettuja. Joskus tämä on hyödyksi, joskus ei. Tämä on kuitenkin esimerkki siitä, kuinka sen voi käyttää omaksi eduksi uran rakentamiseen ja isompien ura-unelmien täyttymykseen.
Blogit

Burnout tulee, oletko valmis ­– markkinointiala terapeutin silmin

Mitä muut ajattelevat mitä markkinoinnissa tehdään: luodaan mitä hienompia mainoskampanjoita upeissa puitteissa ja kippistellään kuplivaa harva se viikko eri kekkereillä, ihanaa! Ehkä toisinaan tätäkin, mutta markkinointialalla työskentely on usein reunalla elämistä - saat toki tehdä näyttäviä projekteja, mutta toisaalta venyttää jaksamisen ja sietämisen rajoja monesti työuupumukseen asti.
Blogit

Miksi markkinoinnin arvon kommunikointi on niin hankalaa complex sales -organisaatioissa?

On mittareita, dashboardeja, KPI:t määritetty ja ROI:takin laskettu. Jokaista kampanjaa mitataan ja seurataan, euroja lasketaan ja dataa kerätään. Mutta miksi silti tuntuu, että organisaatiossa kukaan muu markkinointifunktion lisäksi ei ymmärrä markkinoinnin tuomaa arvoa? 
Blogit

Kiitos soitostasi. Kuulemiin.

Puhelin soi. Tuntematon numero. Viitsisiköhän vastata? ”Hei, toimistosta xy meidän asiakkuusvastaavamme N.N. haluaisi varata kanssasi 30 min etätapaamisajan, jossa keskustelisimme, miten voimme auttaa teitä saavuttamaan liiketoimintanne tavoitteet ja parantaa markkinointinne tehokkuutta”. Huokaus.
Blogit

Miksi kannattaa optimoida mainonnan lisäksi myös työhyvinvointia?

Henkilöstö on jokaisen yrityksen suurin voimavara. Seuraatko ja ennakoitko työhyvinvoinnin kehittymistä ja toimenpiteiden tehokkuutta samalla tavalla kuin esimerkiksi mainontaa? Työhyvinvointia optimoimalla enemmän hyvinvointia, motivaatiota, sitoutumista sekä parempaa tulosta.