Aihe:

Kipinävuoro

Blogit

Vienti tarvitsee vahvaa markkinointia

Yritysten organisaatiomalleja katsellessa huomaa, että yrityksissä markkinointi nähdään edelleen pitkälti tukitoimintona, jonain jota tehdään muun ohessa. Vaatimus markkinoinnin mukaan tuomisesta johtopöytään, siilojen kaatamisesta ja “samassa veneessä olemisesta” ei ole uusi. Olisiko ehkä aika laajentaa keskustelua markkinoinnista kattamaan koko arvoketju - ja ymmärrys liiketoiminnasta? pohtii Mia Rusila MK Kipinävuorossa
Blogit

Kestävän kehityksen tavoitteet voidaan saavuttaa vain yhteistyöllä

Jotta järjestöt ja yritykset eivät olisi toisilleen niinvieraita, haluan kannustaa markkinoinnin ammattilaisia yhteistyöhön järjestöjen kanssa. Ei pidä koskaan aliarvioida omaa kykyä vaikuttaa maapallomme ja sen ihmisten hyvinvointiin. Yksi pieni teko on parempi kuin kymmenen tekemättä jätettyä, kirjoittaa Oona Rintala MK Kipinävuorossa.
Blogit

Kuinka markkinoinnin mittaamisessa pääsee alkuun? Vinkkini Mittaa tai kuole-koulutuksesta jakoon

Kuinka markkinoinnin mittaamisessa pääsee alkuun? Lue kollektiivilaisen Satun opit aiemmin järjestetystä Mittaa tai kuole-koulutuksesta, jonka MarkkinointiKollektiivi järjesti yhdessä Nesteen ja Gappsin kanssa.
Blogit

Kotimaan matkailu murroksessa

Kotimaan matkailu on kokenut poikkeusvuoden 2020 aikana suurta murrosta. Lue Annikan havainnot ja näkemykset asiasta tästä blogista!
Blogit

Mitä sinun siivilääsi jäi?

Asiakasymmärrykseen ja toimintamallien kehittämiseen on syytä paneutua muuttuneen maailmantilanteen myötä. Lue Outi Hämäläisen pohdinnat tästä!
Blogit

Puhummeko me markkinoinnin ammattilaiset tarpeeksi yrityksen kontekstista ja strategiasta?

Miten yrityksen konteksti ja strategia vaikuttavat markkinoinnin linjauksiin? Hanne Pulliainen pohtii blogissaan aihetta omaan taustaansa peilaten.
Blogit

Kumppanuuksien rooli vastuullisuudessa — miten viedä yhteistyö pelkistä puheista yhteiseksi kilpailueduksi?

Vastuullisuudessa kumppanuuksista on tullut uusi trendi, jolla voi olla parhaimmillaan mitattavaa hyötyä. Miten toteuttaa tämä käytännössä? Lue Heidi Peltosen blogista.
Blogit

Sähköpostimarkkinointi – tavoittaako sillä nuoret?

Sähköpostimarkkinointi on useiden tutkimusten mukaan yksi parhaiten tuottava markkinointikanava sekä B2B ja B2C -segmenteissä. Toimiiko se hyvin nuorille?