Tiistaina 14.10.2025 klo 8.30–9.00 MK Aamukahviseura:
Mitä suomalaiset oikeasti tekevät vastuullisuuden eteen – ja miten markkinoija hyödyntää tämän tiedon?
Vieraana Maria Timonen (Asiakastieto) ja Sylva Vahtera (Iro Research)
Miksi vastuullisuus painaa vaakakupissa yhdelle suomalaiselle kuluttajalle enemmän, kun taas toinen ei koe sitä tärkeäksi arjen valinnoissaan?
Vastuullisuus on arvo, jota brändi voi korostaa, mutta se ei resonoi samalla tavalla kaikissa kuluttajissa. Mitä markkinoijan kannattaa tehdä, jotta brändin viestit oikeasti vaikuttavat?
Tässä Aamukahviseurassa sukellamme Asiakastiedon ja Iro Researchin valtakunnallisen vastuullisuustutkimuksen tuloksiin, kun vieraiksi saapuvat Maria Timonen (Asiakastieto) ja Sylva Vahtera (Iro Research).
Tutkimukseen vastasi lähes 2400 kuluttajaa. Näiden vastausten pohjalta tunnistettiin kuusi erilaista kuluttajaprofiilia, jotka eroavat toisistaan arvoissa, asenteissa, käytännön teoissa ja demografisissa taustoissa. Profiilit antavat markkinoijalle selkeää tietoa asiakaskannan ymmärtämiseen ja segmentointiin. Maria ja Sylva kertovat, kenelle vastuullisuusviestintä toimii parhaiten, miten sisältöjä kannattaa kohdentaa ja mistä löytää uusia asiakkaita.
Puolituntisen aikana käydään läpi ainakin näitä aiheita:
📍 Miten vastuullisuus vaikuttaa ostokäyttäytymiseen eri kuluttajasegmenteissä?
📍 Miten tutkimusdataa voi hyödyntää markkinoinnin kohdentamisessa ja asiakaskantojen rikastamisessa?
📍 Mitä vastuullisuusviestinnässä kannattaa ottaa huomioon?
Ilmoittaudu mukaan Lyytissä >>
------------------
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä. Katso tallenteita aiemmista Aamukahviseuroista.