Aihe:

Data

Tapahtumat

MK Event: Data ja luovuus

Maailman paras markkinointi rakennetaan rajattomasta luovuudesta, laadukkaasta datasta sekä näiden kahden juuri oikeanlaisesta yhdistelmästä. Luovuus on kiistämättä yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin peruspilareista, mutta onnistuakseen se tarvitsee dataa näyttämään sille suuntaa ja antamaan tekemiselle oikeat tavoitteet, mittarit ja aikataulun. Ilmoittaudu nyt mukaan marraskuun teematilaisuuteen!
Blogit

Alustat ja ekosysteemit markkinoinnissa

Jussi Liimatainen pohtii blogissaan, mikäs merkitys alustoilla ja ekosysteemeillä on markkinoinnissa. Miten alustatalous muuttaa markkinoinnin markkinaa, miten markkinoinnin ekosysteemissä toimitaan, mikä pysyy ennallaan ja mikä muuttuu?
Tapahtumat

MK Event: Kuka, missä, milloin?

Lokakuussa MarkkinointiKollektiivi haluaa kohdistaa katseesi markkinoinnin ja mainonnan yleisöön! Pohditko, miten tavoitat parhaiten oman kohderyhmäsi ja saat markkinoinnin tekemisellä aikaan teille relevantteja liidejä? Silloin tämä tilaisuus on juuri sinulle!
Blogit

Pelillistämisellä kilpailuetua markkinointiin

Uuden markkinointitaktiikan omaksuminen voi tuottaa oppimista ja valtavia kasvu- sekä hyötymahdollisuuksia yrityksille. Markkinoijilla on kuitenkin haastena, että he priorisoivat jo aiemmin toimivaksi havaittua rajallisen käytettävissä olevan ajan vuoksi ja joskus myös riskin välttämiseksi. Muutosvauhdin yhä kiihtyessä, ja tämä yhdistettynä enemmän tekemiseen vähemmällä, ei liene mikään yllätys, että markkinoijat pidättäytyvät vanhoissa ja tutuissa toimintatavoissa. Tässä on ristiriita: rohkea markkinointi on varattu usein markkinointitoimistoille ja nopeasti muuttuville yrityksille, vaikka yrityksen eteenpäin viemiseksi millä tahansa toimialalla tarvitaan hyvä idea sekä kyky testata ideaa käytännössä.
Rekry

*Haku päättynyt* MK REKRY: Myyntijohtaja Kuntokaupalle (Tampere)

Oletko kunnianhimoinen, dataohjautuva ja kehittymishaluinen modernin myynnin ja markkinoinnin taitaja, ja etsit nyt työpaikkaa, jossa voit laittaa kaiken potentiaalisi peliin? Haluatko jättää jälkesi ihmisten hyvinvointia edistävän, vahvasti kasvavan monikanavaisen urheilukaupan kehityskaareen? Jos tunnistat itsesi tästä, niin lue eteenpäin! 
Rekry

*Haku päättynyt* Avoin työpaikka: Kumppanimme Fiksuruoka.fi kasvattaa markkinointitiimiään neljällä uudella osaajalla! (Espoo)

Kumppanimme Fiksuruoka.fi hakee vahvistusta markkinointitiimiinsä, tarkoituksena on yhä kasvattaa yhtä Suomen vastuullisimmista ja nopeiten kasvavista kuluttajabrändeistä! Tavoitteena on löytää kokonaisuudessaan noin 15 uutta työkaveria Fiksuruoka.fi:n mahtavaan porukkaan vielä kesän aikana! Nyt olisi tarjolla niitä kuuluisia hyviä hommia!
Rekry

*Haku päättynyt* Tutustu ja hae: kumppanillamme Fonectalla on nyt auki neljä mielenkiintoista markkinoinnin paikkaa!

Kumppanillamme Fonectalla on nyt auki neljä mielenkiintoista markkinoinnin paikkaa. Nyt avoinna olevissa positioissa sijoitutaan osaksi markkinointitiimiä, joka tekee talon sisällä monipuolisesti yhteistyötä esimerkiksi tuotetiimien sekä myynnin kanssa. Fonectalla kaikki osallistuvat liiketoiminnan kehittämiseen!
Blogit

Mittaaminen vauhdittaa B2B-markkinoinnin muutosmatkaa

Miten B2B-markkinointia kannattaa mitata vuonna 2021? Entä miten johto ja muut tiimit vakuutetaan siitä, että digitaalinen ja asiakaskeskeinen markkinointi todella tuo tuloksia? Aiheuttaako tuotekeskeisyyden karistaminen päänsärkyä markkinointitiimin ulkopuolella? Miten raskaan teollisuuden osaaja Kalmar tekee B2B-markkinointia ja mittaamista käytännössä? Salesforcen Lars Schulman ja Kalmarin Maija Eklöf olivat vieraana MarkkinointiKollektiivin aamukahveilla, keskustelun kohokohdat ja tallenteen löydät MK Kumppaniblogista!