Personoiduilla B2B-sisällöillä rikastetun asiakaskokemuksen uskotaan suotta olevan mahdollista vain isoille toimijoille. Personoinnista voi tehdä taidetta ja sen voi viedä jopa täysin henkilökohtaiselle tasolle, mutta jo esimerkiksi uusille ja olemassa oleville asiakkaille räätälöidyt laskeutumissivut tai uutiskirjeosiot piristävät asiakaskokemusta (ja liikevaihtoa) huomattavasti. Tässä Aamukahviseurassa jaetaan konkreettisia esimerkkejä, kuinka etenkin B2B-markkinoija voi personoida sisältöjä helposti – ja lähes varmasti jo olemassa olevia kyvykkyyksiä käyttäen.
Kuluttajien arvot ovat kuluttajakäyttäytymisen näkymätöntä maaperää, arvot ohjaavat valintojamme ja ovat aikalailla pysyviä läpi elämämme. Miten arvot eriävät sukupolvien välillä, vai eriävätkö? Onko brändin mahdollista olla relevantti kaikille sukupolville? Tuleeko markkinoinnin kyetä tunnistamaan mahdolliset sukupolvien väliset kuilut? Tässä Aamukahviseurassa nostetaan tutkimuksista esiin mielenkiintoisia havaintoja markkinoinnin ammattilaisille: millaisia mahdollisuuksia eri sukupolvien ja arvojen ymmärtäminen tuo brändin rakentamiseen ja vaikuttamiseen.
Tervetuloa MarkkinointiKollektiivin livetilaisuuteen kuulemaan käytännön oppeja datan, brändin ja yhteistyön voimasta – sekä jakamaan parhaita markkinoinnin käytäntöjä kollegoiden kanssa Turkuun!
Useissa organisaatioissa kerätään monipuolista asiakastietoa, mutta sitä ei kytketä mihinkään. Ajatellaan, että riittää kun liidejä tulee, mutta niitä ei varsinaisesti analysoida. Tavallisesti tiedetään vain, mistä ne ovat tulleet, mutta mitkä niistä ovat johtaneet asiakkuuteen asti, jää varjoon. Tämän on huomannut Aamukahviseuran vieraaksi saapuva Jussi Junikka (Fulmore), joka vastaa tähän monen markkinoijan haasteeseen auttamalla organisaatioita kytkemään asiakasprosessin liiketoiminnan strategiaan.
Tiesitkö, että jopa 83 %* kuluttajista kertoo olevansa valmis jakamaan organisaatioille omia tietojaan saadakseen yksilöllisemmän markkinointi- ja palvelukokemuksen? Silti monen organisaation verkkosivuilla vierailija saa vastaansa geneeristä sisältöä ja pahimmillaan vääränlaiset palvelut tai tuotteet. Tämä aiheuttaa verkkosivukävijässä turhautumista ja sivustolta poistumisen – organisaatiolle tämä on menetetty kauppa. Personoinnista on puhuttu markkinoinnissa jo pitkään, mutta jos asia ei ole vielä edennyt työpöydälläsi konkretiaan, on tämä MK Aamukahviseura sinua varten.
Tervetuloa mukaan kv-markkinoijien omaan iltapäivään! Iltapäivän aikana käsiteltävät teemat ovat relevantteja ja tärkeitä niin markkinointijohdon pöydällä kuin kv-markkinoinnin spesialistien arjessa. Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme kansainvälisen markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat pysyä askeleen edellä alati muuttuvassa toimintaympäristössä.
Millaisia kuluttajia opiskelijat ovat? Mihin he käyttävät rahansa, ja kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Millaisena he kokevat taloudellisen tilanteensa tällä hetkellä, entä miltä tulevaisuus näyttää? Muun muassa näihin kysymyksiin saamme vastauksen Aamukahviseuran linjoilla, kun jakoon tulee uunituoreita tutkimustuloksia suomalaisten opiskelijoiden kohderyhmästä.
Mitä enemmän asiakaskokemus tuottaa arvoa asiakkaalle, sitä enemmän se kasvattaa myös yrityksen arvoa. Erottuva ja onnistunut kokemus ei vain tyydytä asiakasta hetkellisesti, vaan se sitouttaa, vahvistaa suhdetta ja rakentaa brändiä pitkäjänteisesti.