"Huonosti targetoitu markkinointi ärsyttää ja voi tuottaa hallaa yritykselle tai brändille, joten on liiketoiminnallisestikin täysin perusteltua laittaa paukkuja parempaan kohdennukseen", kirjoittaa Katja M. Remes MK Kipinävuorossa ja kertoo, miksi huono kohdentaminen sai mehut väärään kurkkuun.
MK Aamukahviseura sai 7.2. vieraakseen Taija Koskisen ja Mira Mäkiahon (Suomen Asiakastieto), jotka kertovat mitä tärkeää markkinoija voi oppia niiden asiakkaiden ostodatasta, joista ei tullutkaan asiakkaita. Taija ja Mira havainnollistavat sekä b2b että b2c case-esimerkkien kautta, kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä. Katso tallenne!
Sosiaalisen median käyttö asiakaspalvelukanavana on yksi tämän vuoden nouseva trendi, mutta se vaatii nopeaa reagointia ja lyhyttä vasteaikaa, kirjoittaa Emilia Meyer-Arnold (Retriever) MK Kumppaniblogissa. Käy lukemassa, miten hallita ja johtaa sosiaalisen median kokonaisuutta vuonna 2023!
"Tiedolla johtaminen avaa kokonaisvaltaisen 360-asteen näkymän asiakkuuksiin ja niiden kehittämiseen. Kaiken takana on tutkitumpi, analysoidumpi ja syvempi asiakasymmärrys, joka toimii punaisena lankana ja tukena organisaation asiakaslähtöisen uudistumisen tiellä", kirjoittaa Pekka Vuorela (InnoLink) MK Kumppaniblogissa.
Millaisia vastauksia markkinoinnin tulisi kyetä antamaan koko organisaatiolle asiakasymmärryksen parantamiseksi? MarkkinointiMiks-sarjan 1. jaksossa Jemmi Laaninen (Leadoo Marketing Technologies), Samuli Hokkanen (Crasman) ja Johanna Jäkälä (VR) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin asiakasymmärrykseen liittyen.
MarkkinointiKollektiivi ja Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA kutsuvat sinut mukaan kohtaamaan kollegoita asiakaskokemus-teeman äärelle Tampereelle, Turkuun ja Ouluun.
Voittava strategia rakennetaan tänä päivänä asiakkaan ympärille. Tule kuulemaan, miten strategiatyö ja strategiset valinnat tehdään asiakas- ja kuluttajaymmärryksen pohjalta.
"Pelillistämisessä on kyse interaktiivisuudesta ja oman kohderyhmän aktivoimisesta. Sen pitäisi olla jollain tapaa kaikkien markkinoijien työpöydällä.", kirjoittaa Max Söderholm (Leadfamly) MK kumppaniblogissa.