Aihe:

Asiakasymmärrys

Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: MK Aamukahviseura 19.8.2025: Strateginen markkinointi alkaa asiakkaasta – mutta mihin se päättyy? Vieraana Jussi Junikka (Fulmore)

Useissa organisaatioissa kerätään monipuolista asiakastietoa, mutta sitä ei kytketä mihinkään. Ajatellaan, että riittää kun liidejä tulee, mutta niitä ei varsinaisesti analysoida. Tavallisesti tiedetään vain, mistä ne ovat tulleet, mutta mitkä niistä ovat johtaneet asiakkuuteen asti, jää varjoon. Tämän on huomannut Aamukahviseuran vieraaksi saapuva Jussi Junikka (Fulmore), joka vastaa tähän monen markkinoijan haasteeseen auttamalla organisaatioita kytkemään asiakasprosessin liiketoiminnan strategiaan.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 12.8.2025: Personoitu sisältö tähän – apua personoidun sisällön tekemiseen verkkosivuille, vieraana Mikko Niskanen (Liana) ja Jaakko Alajoki (Evermade)

Tiesitkö, että jopa 83 %* kuluttajista kertoo olevansa valmis jakamaan organisaatioille omia tietojaan saadakseen yksilöllisemmän markkinointi- ja palvelukokemuksen? Silti monen organisaation verkkosivuilla vierailija saa vastaansa geneeristä sisältöä ja pahimmillaan vääränlaiset palvelut tai tuotteet. Tämä aiheuttaa verkkosivukävijässä turhautumista ja sivustolta poistumisen – organisaatiolle tämä on menetetty kauppa. Personoinnista on puhuttu markkinoinnissa jo pitkään, mutta jos asia ei ole vielä edennyt työpöydälläsi konkretiaan, on tämä MK Aamukahviseura sinua varten.
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN 28.8.2025: Kv-markkinoijan iltapäivä – 3 ratkaisua arjen haasteisiin

Tervetuloa mukaan kv-markkinoijien omaan iltapäivään! Iltapäivän aikana käsiteltävät teemat ovat relevantteja ja tärkeitä niin markkinointijohdon pöydällä kuin kv-markkinoinnin spesialistien arjessa. Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme kansainvälisen markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat pysyä askeleen edellä alati muuttuvassa toimintaympäristössä.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 13.5.2025: Millaisia opiskelijat ovat markkinoinnin kohderyhmänä? Tuoretta tutkimustietoa kulutuskäyttäytymisestä ja tarpeista, vieraana Markus Ahlbäck (Frank Students)

Millaisia kuluttajia opiskelijat ovat? Mihin he käyttävät rahansa, ja kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Millaisena he kokevat taloudellisen tilanteensa tällä hetkellä, entä miltä tulevaisuus näyttää? Muun muassa näihin kysymyksiin saamme vastauksen Aamukahviseuran linjoilla, kun jakoon tulee uunituoreita tutkimustuloksia suomalaisten opiskelijoiden kohderyhmästä.
Blogit

Hyvä asiakaskokemus ei synny sattumalta

Mitä enemmän asiakaskokemus tuottaa arvoa asiakkaalle, sitä enemmän se kasvattaa myös yrityksen arvoa. Erottuva ja onnistunut kokemus ei vain tyydytä asiakasta hetkellisesti, vaan se sitouttaa, vahvistaa suhdetta ja rakentaa brändiä pitkäjänteisesti.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 15.4.2025: Näin tavoitat vieraskielisen väestön: Tehoa tutkimukseen ja markkinointiin, vieraana Sakari Sandqvist (Taloustutkimus)

Suomen väestöstä yli 11 % on äidinkieleltään muuta kuin suomea puhuvia, mutta tämä ryhmä on ollut pitkään aliedustettuna markkinoinnin ja kuluttajatutkimusten kentällä. Miten voimme varmistaa, että markkinointi ja tutkimus tavoittavat oikealla tavalla tämän useiden alueiden kaupoille ja palveluille merkittävän ja moninaisen kohderyhmän? MK Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Sakari Sandqvistin (Taloustutkimus).
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 8.4.2025: Millaisia suomalaiset lapsiperheet ovat? Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta, vieraana Sylva Vahtera (Iro Research)

Suomessa elää noin 550 000 lapsiperhettä, mikä tekee heistä yhden tärkeimmistä kuluttajakohderyhmistä. Tämän reilun 2 miljoonan henkilön väestöryhmän tunnusmerkkejä ovat ruuhkavuodet, mutta mitä kaikkea niihin ruuhkavuosiin mahtuu? Tässä Aamukahviseurassa esitellään tarkkanäköisiä tutkimustuloksia suomalaisista lapsiperheistä sekä heidän arvo- ja asennemaailmoistaan.
Tapahtumat

*Tilaisuus on päättynyt*: Asiakaskokemus ja asiakasymmärrys markkinoinnin keskiöön – johda, personoi ja erottaudu / Helsinki 24.4.2025

Tule mukaan MarkkinointiKollektiivin livetilaisuuteen varmistamaan, että organisaatiosi markkinoinnissa asiakkaanne varmasti löytyy sieltä kuuluisasta keskiöstä!