Aihe:

Strategia

Tapahtumat

MK Event: Strategia 25.8. Ilmoittaudu mukaan!

Elokuussa suurennuslasin alle otetaan strategia. Neljän puheenvuoron kautta syvennytään pohtimaan miten strategiset valinnat, tavoitteet ja toiminta ohjaavat markkinointia. Näkökulmissa esille nousevat niin kilpailuetu, rohkeus kuin myös arjen työ. Strateginen ymmärrys oli uusimman MK Urakyselyn mukaan 3. sijalla markkinoinnin ammattilaisen tulevaisuuden osaamistarpeista. Tule mukaan ylläpitämään osaamistasi tästä tärkeästä teemasta!
Blogit

Vienti tarvitsee vahvaa markkinointia

Yritysten organisaatiomalleja katsellessa huomaa, että yrityksissä markkinointi nähdään edelleen pitkälti tukitoimintona, jonain jota tehdään muun ohessa. Vaatimus markkinoinnin mukaan tuomisesta johtopöytään, siilojen kaatamisesta ja “samassa veneessä olemisesta” ei ole uusi. Olisiko ehkä aika laajentaa keskustelua markkinoinnista kattamaan koko arvoketju - ja ymmärrys liiketoiminnasta? pohtii Mia Rusila MK Kipinävuorossa
Blogit

Projektinhallinnan työkalu: renki vaiko isäntä?

MarkkinointiKollektiivin tuotannossa otettiin alkuvuodesta käyttöön uusi projektinhallinnan työkalu. Tässä blogissa MK tuotannon Pauliina kertoo omia tuntemuksiaan uuden työkalun käyttöönotosta, ja peilaa ajatuksiaan projektinhallinnan ammattilaisena työkalun arkeen tuomiin muutoksiin. Voiko työkalulle antaa työn johtamisessa isännän paikan?
Podcast

MRxWörks: Näin niitä mielikuvia luodaan 4: Mitä ovat lean-metodit?

Tässä MarkkinointiRadion jaksossa luvassa mielenkiintoista puhetta lean-metodeisa. Kuuntele jakso tästä!
Podcast

MRxWörks: Näin niitä mielikuvia luodaan, 2: Mistä strategiassa on kyse?

Mitä strategialla oikeasti tarkoitetaan ja keitä sen tekemiseen pitäisi osallistaa? Kuuntele lisää ajatuksia tästä!
Podcast

MRxWörks: Näin niitä mielikuvia luodaan 1: Mihin tarvitaan markkinointia?

Tässä jaksossa pohditaan, mihin ylipäätään tarvitaan markkinointia. Kuuntele kiinnostavia ajatuksia tästä!
Uutiset

MarkkinointiKooste - katso mitä markkinoinnin sisältöä kollegasi sinulle suosittelee

Suuri MarkkinointiKooste kaikesta, mitä MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenet toisilleen kollegiaalisesti vinkkasivat. Brändistä mittaamiseen ja somesta luovuuteen.
Blogit

Mitä sinun siivilääsi jäi?

Asiakasymmärrykseen ja toimintamallien kehittämiseen on syytä paneutua muuttuneen maailmantilanteen myötä. Lue Outi Hämäläisen pohdinnat tästä!