Strategia on organisaation suunta ja voima – mutta miten voidaan varmistaa, että se näkyy ja tuntuu myös arjessa? Mitä pitää tehdä, jotta koko organisaatio saadaan omaksumaan strategia ja viemään sen käytäntöön? Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Paula Lehdon (Taloustutkimus) ja Pekka Nurmen (Talentree).
Tässä jaksossa MarkkinointiRadion vieraana on Luxidin martech-yksikköä vetävä Jaana Törmä, joka avaa selkeästi, missä martechissa mennään nyt ja mihin ollaan menossa. Keskustelussa pureudutaan siihen, miksi IT, markkinointi ja myynti on saatava saman pöydän ääreen, mitä tapahtuu AI-hypen jälkeen – ja miten teknologia saadaan tukemaan koko organisaation kehitystä.
Yrityksillä, joilla on erottuva ja asiakkaille merkityksellinen brändipositio, on vahvempi asiakasuskollisuus, kasvava markkinaosuus ja mahdollisuus laajentua kannattavasti. Vahva brändipositio luo pitkällä aikavälillä kestävää arvoa, joka auttaa myös toipumaan haasteista nopeammin.
Uskon, että markkinointi voisi olla organisaatiossa kuin organisaatiossa tunnistettu ja tunnustettu strategisen menestyksen draiveri. Silti markkinoijat arjessa tuijottavat kovin usein liikenteen trendejä, liidimääriä, voitettuja silmäpareja ja huomioarvoja – omassa nurkassaan. Samaan aikaan nurkka muuttuu YT-kierrosten ja organisaatioiden tehostamisten kautta kierros kierrokselta ahtaammaksi.
Tiedätkö, miten palvelumuotoilua voi hyödyntää strategisessa markkinoinnissa ja liiketoiminnan kehittämisessä? Miten johtaa brändin mukaista asiakaskokemusta systemaattisesti ja johdonmukaisesti läpi asiakaspolun? Tässä Aamukahviseurassa Sirpa Toljander esittelee Dagmarin asiakaskokemuksen muotoilun viitekehyksen sekä työkaluja, joiden avulla koko organisaation asiakaskokemuksen voi nostaa uudelle tasolle.
Tämän tilaisuuden puheenvuorojen kautta syvennytään pohtimaan markkinoinnin roolia strategian vahvana toteuttajana, kuinka liiketoimintastrategiaa tukeva ja erottuva brändipositio luodaan, vaikuttavatko teknologiavalinnat strategiaan ja miten markkinoinnin projektikohtaisten avainlukujen seuranta mahdollistaa kasvua tukevan ennakoimisen.
Millaista elämää yli 55-vuotiaat elävät ja millaisia he ovat kuluttajina? Tämän meille kertoo Sylva Vahtera (Iro Research), joka esittelee Aamukahviseurassa uunituoreen tutkimuksen ikäryhmästä 55+.
Tällä kertaa Aamukahviseurassa painavaa puhetta markkinoinnin arvostuksen puolesta: Sanni Karvonen (Knowit) on arjessaan kohdannut markkinoinnin arvostuksen haasteita yrityksen koosta tai alasta riippumatta – kuten varmasti moni muukin. Mitä voimme asialle tehdä?