Aihe:

Trendit

Blogit

Milloin mainostaminen on fiksua?

Jokainen markkinoija haluaa tehdä juuri niitä oikeita toimenpiteitä, jotka vaikuttavat tavoitteiden mukaisesti haluttuun kohderyhmään. Markkinoinnin suunnittelua ja mainonnan optimointia pystytään ohjaamaan mittaamalla ja keräämällä dataa. Milloin mainostaminen on fiksua? Entä milloin maksat niin sanotusti turhaan?
Uutiset

Selvitimme miltä markkinointialan ihmisten työelämä näyttää: tulokset herättävät huolen alan tekijöiden jaksamisesta, hyvinvoinnista ja osaamisen kehittämisen resursseista

MarkkinointiKollektiivin urakyselyyn vastasi lähes 400 markkinoinnin ammattilaista. Yli puolet vastaajista kokee ajan tai taloudellisten resurssien puutteen luovan haasteita oman osaamisen kehittämiselle. Kyselystä selviää, että neljäsosa vastaajista voi huonosti nykyisessä työyhteisössään, ja että koronavuosi on vaikuttanut negatiivisesti omaan jaksamiseen sekä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.
Blogit

Palkkakuilu on todistettu todeksi alallamme - jälleen kerran

MMA:n palkkatutkimuksen tulokset herättävät minussa huolen sekä markkinoinnin arvostuksesta suhteessa myyntiin että erityisesti sukupuolten välisestä suuresta palkkakuilusta, kirjoittaa MK:n Sanna-Kaisa Koivisto.
Blogit

MarkkinointiKooste: Vastuullisuus

MarkkinointiKooste Vastuullisuudesta pitää sisällään yli 30 sisältöä avuksesi vastuullisuuteen ja markkinointiin liittyen. Artikkeleita, tutkimuksia, blogeja, oppaita, podcasteja ja tapahtumatallenteita: näitä on MK yhteisö vinkannut kollegiaalisesti toinen toisilleen teemasta. Ota kooste haltuun ja laita jakoon muillekin!
Tapahtumat

MK Tapahtuma 17.2.2021: Miten tavoitat nuorisokohderyhmän pelaamisen keinoin? - katso tallenne!

Katso tallenne tapahtumasta, jossa otetaan selvää kuinka markkinoinnilla voidaan kääntää yhden maailman suurimman viihteen muodon, pelaamisen, valtavat seuraajamäärät kasvun ajuriksi. Pelaamisen maailmassa liikkuu mittavat määrät rahaa ja pelaamiseen käytetään paljon aikaa, korostuneesti etenkin nuorisokohdeyhmässä. Tavataan aiheen parissa 17.2. klo 9-11!
Podcast

MarkkinointiRadio 46: Tuula Sirén ja Olli-Juhani Piri, MMA: "Muutos markkinoinnin ja myynnin alalla on välttämätöntä"

MarkkinointiRadion vieraiden, MMA:n Tuula Sirénin ja Olli-Juhani Pirin kanssa syvennytään uunituoreen tutkimuksen tuloksiin.
Tapahtumat

MK EVENT: Kuinka parantaa asiakaskokemusta ja tehostaa markkinointia teknologian avulla?

MarkkinointiKollektiivi ja Vipu kutsuvat sinut käytännönläheiseen nykyaikaisen markkinoinnin tehoaamuun 20.1.2021, ilmoittaudu täältä!
Podcast

MarkkinointiRadio 41: Tuomas Lähteenmäki, Gapps: “Tee selväksi, mitä ja miksi mittaat!”

Tässä MarkkinointiRadion jaksossa luvassa mielenkiintoista asiaa markkinoinnin mittaamisesta! Kuuntele tästä ja oivalla uutta!