
Tapahtumat
ILMOITTAUDU MUKAAN 14.1.2026: SOME 2026 – Mitä markkinoijan tulee tietää sosiaalisesta mediasta vuonna 2026?
- Milloin: Keskiviikkona 14.1.2026 klo 13–15.30
- Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
- Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton
MarkkinointiKollektiivin suosituin ja toivotuin tilaisuus on jälleen täällä – tule mukaan! Selvitetään yhdessä, kuinka sosiaalinen media vauhdittaa organisaation kasvua ja millainen sisältö somessa toimii parhaiten vuonna 2026.
Tilaisuudessa kuullaan viisi näkökulmapuheenvuoroa somemarkkinointiin liittyen. Käsittelyyn otetaan lyhytvideoiden hyödyntäminen, social first -strategian kirkastaminen, somen avulla tapahtuvan vuorovaikutuksen ja asiakasymmärryksen vahvistaminen sekä somemainonnan mittaamisen kehittäminen. Lisäksi kuullaan tärkeimmät nostot tuoreesta somemarkkinoinnin trendiraportista markkinoijien avuksi.
Ilmoittaudu mukaan Lyytistä>>
-------
Tilaisuuden puheenvuorot:
- Somemarkkinoinnin trendit 2026 -raportin julkistus
- Kurio on vuodesta 2012 lähtien julkaissut sosiaalisen median trendiraporttia. Tähän someraamatuksikin tituleerattuun raporttiin on vuosien varrella saatu yli 250 huippuasiantuntijaa jakamaan omat ennustuksensa ja näkemyksensä sosiaalisesta mediasta. Erika Danielsson ja Jari Lähdevuori (Kurio) viitoittavat raportin avulla markkinoijalle tietä somen entistäkin tehokkaampaan hyödyntämiseen alkavalle vuodelle: tämä puheenvuoro tarjoaa sometekemisen parhaat näkemykset maailmalta markkinoijien avuksi.
- Miten teet brändistäsi Suomen seuratuimman somessa?
- Lyhytvideot hallitsevat somea – ja jos organisaatiosi ei tee niitä, olette jo jääneet kelkasta. Tänä päivänä pelkkä tekeminen ei kuitenkaan enää riitä: moni lyhytvideoita tekevä organisaatio jättää kuukausittain miljoonat näytöt hyödyntämättä teknisen osaamisen ja strategisen ymmärryksen puutteesta. Elias “Mäksä” Mäkinen (Höyrymedia) avaa arkielämän casejen kautta, miten rakennetaan toimialan seuratuimpia sometilejä ja miten "tylsästä" tuotteesta tai palvelusta tehdään viraalia sisältöä. Tämä puheenvuoro pursuaa ideoita ja avaa silmät lyhytvideoiden mahdollisuuksiin vieden organisaatiosi somen seuraavalle tasolle.
- Social first -strategia kasvun moottorina
- Social first -ajattelussa some ei ole enää pelkkä markkinointikanava, vaan tapa johtaa brändiä ja asiakaskokemusta. Some ei palkitse enää satunnaista tekemistä, vaan siellä voittavat ne brändit, jotka ymmärtävät diginatiivia kulutuskäyttäytymistä ja hyödyntävät sosiaalisen median ympäristöä laajasti ja strategisesti. Eija Gerlander (Bängeri) muistuttaa, että somessa sekä isoilla että pienillä yrityksillä on yhtä hyvät edellytykset menestyä. Tämä puheenvuoro toimii markkinoinnin ammattilaisille muistilistana oman sometekemisen arviointiin ja antaa syötteitä oman social first -strategian suunnitteluun.
- Vuorovaikutus ja asiakasymmärrys somessa
- Some tarjoaa erinomaisen alustan vuorovaikutuksen lisäämiseen, asiakasymmärryksen syventämiseen sekä liiketoiminnan ja viestinnän kehittämiseen. Kohderyhmien asenteita, tarpeita ja haasteita voidaan kartoittaa nopeasti yhteistyössä yleisöjen sekä somevaikuttajien kanssa. Pinja Orre ja Sanna Suonpää (PING Helsinki) kertovat, miten vuorovaikutus somessa saa aikaan vaikuttavuutta ja esittelevät kolme casea, jotka havainnollistavat, miten asiakasymmärrystä voidaan kasvattaa ja hyödyntää eri kohderyhmissä entistä vaikuttavamman sometekemisen tueksi. Tämä puheenvuoro antaa markkinoijille konkreettisia työkaluja asiakasymmärryksen hyödyntämiseen ja osoittaa, miten vuorovaikutus somessa muuttuu kilpailueduksi.
- Sosiaalinen media ja siiloutunut mainonnan yleisömittaus: haaste ja ratkaisut
- Sosiaalisen median alustat ovat muuttuneet suljetuiksi ekosysteemeiksi, joissa jokainen alusta pitää datansa tiukasti omissa käsissään. Tämän myötä markkinoijat ovat menettäneet kyvyn mitata digitaalisten kampanjoiden yleisöjä läpi alustojen, ja ymmärrys kokonaisyleisöistä on hämärtynyt. Arkitasolla asia näkyy digitaalisen mainonnan keskittymisenä lyhyen aikavälin toimenpiteisiin ja mainonnan tehokkuuden rajuna laskuna. Juha Ourila (AudienceProject) avaa, miksi tilanteen korjaaminen on tärkeää ja miten markkinoijalle palautuu kontrolli yleisöihin. Tämä puheenvuoro auttaa palaamaan takaisin tehokkaaseen digitaaliseen mainontaan antaen ajatuksia yleisöjen mittaamiseen, analysointiin ja optimointiin läpi alustojen.
Tilaisuuden aikataulu:
- 13.00 Tilaisuuden avaus ja puheenvuorot
- 15.30 Tilaisuus päättyy
Hyvä tietää:
- Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.
- Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi.
- Tilaisuuden mahdollistavat AudienceProject, Bängeri, Höyrymedia, Kurio ja PING Helsinki.
- Tilaisuus on osallistujille maksuton ja kaikille avoin.
Ilmoittaudu mukaan Lyytistä>>
Lisää
Tapahtumat
-kategoriasta
Katso kaikki
Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
.png)
.jpg)
.png)



.jpg)

