Tiesitkö, että B2B-asiakkaista 80 % käy yrityksen verkkosivulla ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa? Tai että lähes puolet ostajista suosii täysin myyjätöntä ostoa? Jos verkkosivustot ja -palvelut ovat olennainen osa organisaatiosi markkinointistrategiaa ja haluat varmistua, että näitä kehitetään oikeaan suuntaan, tule mukaan Aamukahviseuraan.
Asiakkaat odottavat tänä päivänä persoonallista palvelua myös verkossa, ja ovat valmiita antamaan tietoa itsestään tätä saadakseen. MarkkinointiRadiossa keskustellaankin digitaalisesta asiakaskokemuksesta ja sen kehittämisestä, kun vieraaksi saapuu Mikko Hämäläinen Druidilta.
Jos olemme joskus kohdanneet, todennäköisesti tiedät, että ihmisten erilaisuuden ja moninaisuuden huomiointi on minulle tärkeää. Tähän liittyy myös digimaailman esteettömyys eli verkkosisältöjen saavutettavuus. Päätin siis koota tähän avuksesi 5 sisältöjen saavutettavuutta parantavaa vinkkiä, joihin jokainen voi sisältöjä tuottaessaan tarttua.
Liiketoimintasi löydettävyys määrittää menestyksesi. Hakukonekäyttäytyminen ja kohderyhmäsi hakukoneiden käyttö on murroksessa – oletko varautunut muutokseen?
Konkretiaa tekoälykeskusteluun! Sitä saadaan Aamukahviseuraan Fredrik Rönnlundilta (Leadoo Marketing Technologies), joka tulee kertomaan tekoälyavusteisen liidienhankinnan kokemuksista. Mitä Leadoon oma tiimi aiheesta on oppinut, millaisia havaintoja on tehty asiakkaiden kanssa?
MK Aamukahviseurassa vieraamme Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies) tarttuu monen markkinoijan pöydällä olevaan ongelmaan, kokonaiskuvan puuttumiseen. Keskustelu tarjoaa apuja muun muassa pirstaleina eri alustoilla olevan tiedon jalostamiseen ja omien verkkosivukävijöiden parempaan tunnistamiseen ja palveluun.
Aamukahviseura saa vieraakseen Jussi Kuparisen ja Julius Haukkasalon, jotka johdattelevat markkinoijat verkkosivujen personoinnin maailmaan. Tutkimukset osoittavat, että personointi ja A/B-testaus parantavat markkinoinnin tulosta merkittävästi, mutta vastaavasti myös lisäävät työkuormaa.
Mitä kohtaamispisteitä tulisi ottaa erikoistarkasteluun, kun halutaan parantaa verkkosivuston konversioita? Kuinka vastuullisuus huomioidaan verkkopalvelussa, entä miten rakennetaan toimiva evästelaatikko? MarkkinointiMiks-sarjan 4. jaksossa Samuli Hokkanen (Crasman), Anne Saloranta, Mikko Hämäläinen (Exove) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin verkkopalveluihin liittyen.