
ILMOITTAUDU MUKAAN: Markkinointi- ja myyntijohtajien iltapäivä – yhdessä kohti kasvua / 26.11.2025 Espoo
- Milloin: Ke 26.11.2025 klo 12.30–16.45 (asiaosuus klo 12.30–15.30)
- Missä: Finnkino Sello, Kauppakeskus Sello, Ratsukatu 3, 02600 Espoo
- Hyvä tietää: Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti sinulle, joka johdat myyntiä tai markkinointia. Tilaisuus on veloitukseton.
Tässä MarkkinointiKollektiivin ja MyyntiKollektiivin tilaisuudessa paneudutaan erityisesti markkinointia, myyntiä, kasvua ja liiketoimintaa johtavien työpöydälle kuuluviin ajankohtaisiin teemoihin, joilla luodaan kasvun edellytyksiä:
- Miten rakennetaan toimiva ja inspiroiva myynnin ja markkinoinnin yhteispeli?
- Kuinka myynnin ja markkinoinnin arjen havainnot käännetään liikevaihdoksi?
- Miten tekoäly, AI-agentit ja liidit saadaan aidosti arjen apureiksi myynti- ja markkinointityössä?
- Miten mittaat digitaalisen mainonnan todellista vaikuttavuutta, kun suurin osa kohderyhmästä ei ole vielä ostamassa?
Haluamme tarjota mahdollisuuden kokoontua markkinointi- ja myyntijohtajien kesken oppimaan, verkostoitumaan ja jakamaan osaamista. Tilaisuus toimii toivottuna myynnin ja markkinoinnin johtajien omana kohtaamispaikkana.
Tilaisuudesta ei tule streamia tai videotallennetta: olemme paikalla kokemassa jotain vain tässä hetkessä. Kutsu myös kollegasi mukaan ja tulkaa inspiroitumaan yhdessä. Paikkoja on rajoitetusti.
Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>
------------------------------------
Tilaisuuden puheenvuorot:
Myynnin ja markkinoinnin ketterä yhteispeli
- Monessa organisaatiossa myynti ja markkinointi pelaavat edelleen eri kentillä, vaikka tavoitteet ovat samat: kannattava kasvu, tulos ja tyytyväinen asiakas. Haasteena on rakentaa inspiroiva yhteispeli, jossa kaikki näkevät pelikentän samalla tavalla, menevät samoja tavoitteita kohti ja pystyvät mukautumaan nopeasti muuttuvaan markkinatilanteeseen.
Antti Lapinleimu (Lime) tarkastelee aihetta sekä myynti- ja markkinointijohtajan että myyjän näkökulmasta. Antti jakaa toimiviksi todettuja esimerkkejä siitä, miten yhteistyöstä on tehty ketterää, motivoivaa ja tuloksellista.
Liidi yhdistää myynnin ja markkinoinnin
- TeDigiaika ei tappanut myyjää eikä tehnyt markkinoinnista täysin läpinäkyvää. Liidi on sana, jota kaikki käyttävät, mutta harva tarkoittaa sillä samaa asiaa. Yhdelle se on nimi CRM:ssä, toiselle lämmin kontakti, kolmannelle lupaus tuloksesta. Tämä hajanaisuus tekee myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä usein vaikeampaa kuin sen tarvitsisi olla.
Sami Akseli ja Niclas Reijonen (Hubit) avaavat, miten liidistä voidaan tehdä strateginen ja konkreettinen työkalu, jolla kehitetään myyntiä ja markkinointia kohti yhteistä kasvua. Sami ja Niclas esittelevät suomalaisyritysten liidienhallinnan nykytilaa ja jakavat kolme toimivaksi todettua käytäntöä tehokkaaseen liidien käsittelyyn.
Asiakas innovoinnin kipinänä: Tarina viitekehyksestä ja kasvusta
- Monessa organisaatiossa myynti, innovointi ja markkinointi elävät omissa siiloissaan, vaikka etenkin myynnin kuulemat asiakkaiden kysymykset ja ostoprosessin paine voisivat olla paras polttoaine uusille ideoille. Myyntitiimin arjessa syntyvää tietoa hyödynnetään harvoin asiakaskokemuksen, markkinoinnin tai kasvun kehittämisessä, mutta nyt tämä voi muuttua.
Juho Kuusijärvi (ArvoPartners) esittelee myyntityön havainnoista syntyneen viitekehyksen, joka paljastaa, miten asiakkaat etsivät vastauksia haasteisiinsa ja miten tämä tieto voidaan jalostaa huipputason asiakaskokemukseksi ja kasvuksi. Juho jakaa konkreettiset opit ja työkalut siihen, miten myynti voi toimia organisaation innovoinnin kipinänä ja markkinoinnin tukena aina ideasta mitattaviin tuloksiin asti.
Agentti-moodit ja tekoäly myynnin ja markkinoinnin arjessa
- Tekoäly on tullut jäädäkseen, mutta monessa organisaatiossa sen hyödyntäminen jää yksittäisiin kokeiluihin. Kukaan ei oikein tiedä, miten ChatGPT:tä, Geminia tai muita agentteja voisi käyttää tehokkaasti arjen myynti- ja markkinointityössä. Haasteena on sovittaa tekoäly yrityksen omaan dataan ja prosesseihin niin, että se oikeasti helpottaa työtä ja tuo tuloksia.
Mikko Honkanen (Vainu) näyttää, miten AI-agentit saadaan valjastettua käytännön hyödyksi jo tänään. Mikko esittelee esimerkkejä räätälöidyistä ratkaisuista, heti käyttöön otettavista agenteista ja kurkistaa tulevaisuuteen – miltä tekoäly näyttää myynnissä ja markkinoinnissa kahden vuoden kuluttua.
Onko digitaalinen mainonta uusi musta aukko?
- Jopa 95 % kohderyhmästäsi ei ole ostoaikeissa, mutta silti merkittävä osa mainosbudjetista käytetään suoraan myyntiin tähtäävään markkinointiin. Samalla brändimainonta digikanavissa tuntuu vaikeasti mitattavalta, etenkin Metan, Googlen ja Amazonin kaltaisissa walled garden -ympäristöissä, joista saatava data on siiloutunutta.
Juha Ourila (AudienceProject) havainnollistaa, miten tehokas cross-media-mittaus auttaa näkemään koko kuvan ja kasvattamaan markkinoinnin vaikuttavuutta. Tavoittavuus on kaikkien digitaalisen markkinoinnin KPI-mittareiden perusta, ja oikein toteutettuna brändimainonta tekee myös performance-markkinoinnista entistä tehokkaampaa.
Näin saat liiketoiminnan rakastamaan markkinointia
- Tiedot tarkentuvat myöhemmin. Jonna Lönnroth (OIKIO).
------------------------------------
Iltapäivän aikataulu:
- Klo 12.10 Tilaisuuden ovet avautuvat, tervetuloa!
- Klo 12.30 Tilaisuus alkaa
Puheenvuorot, keskustelua ja lyhyt tauko - Klo 15.30 Verkostoitumista ja pientä purtavaa
- Klo 16.45 Tilaisuus päättyy
Hyvä tietää:
- Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.
- Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti sinulle, joka johdat myyntiä tai markkinointia. Tilaisuus on veloitukseton.
- Tilaisuuden tuottavat MarkkinointiKollektiivi ja MyyntiKollektiivi.
- Tilaisuuden mahdollistavat kumppanimme Arvo Partners, Vainu, Lime, AudienceProject, Hubit, OIKIO, Finnkino ja C&C Finland.
.png)

.png)


.jpg)


