Markkinointijohtajan pöydällä on tällä hetkellä enemmän tehtäviä ja tavoitteita kuin koskaan. Toimintaympäristön kompleksisuus, tekoälyn kiihtyvä käyttöönotto ja paine todistaa lyhyen aikavälin tuloksia mittarien kautta ovat johtaneet tilanteeseen, jossa markkinoinnista on vaarassa tulla reaktiivinen suoritefunktio, joka tuottaa kampanjoita ja raportteja, mutta menettää otteensa yrityksen taloudellisen arvon kasvattamiseen.
Markkinointitoimistot ja -tiimit tekevät päivittäin päätöksiä, jotka vaikuttavat sekä omaan että asiakkaidensa liiketoimintaan. Asiakasprojektit, kampanjat ja jatkuvat palvelut ohjaavat liikevaihtoa ja muovaavat samalla työyhteisön arkea. Kun projektit risteävät ja kuormitus kasautuu, vaarana on, että kasvu rakentuu liikaa sattuman varaan.
Rohkeat bränditeot jäävät mieleen ja muuttavat kuluttajan käyttäytymistä. Astu siis laatikon ulkopuolelle, uskalla panostaa asiakkaiden kohtaamiseen, luo aidosti inspiroivia brändikokemuksia ja mittaa niiden vaikutusta. Tässä Aamukahviseurassa pureudumme case-esimerkkien avulla siihen, miten kohtaamiset tapahtumissa voivat olla brändin tärkein erottautumiskeino ja kuinka niiden vaikuttavuutta voidaan todentaa tavalla, joka helpottaa päätöksentekoa myös budjetointipöydässä.
Vastuullista mainontaa on hankala yksiselitteisesti määritellä. Mainostajana haluat toimia vastuullisesti, mutta painaako vastuullisuus ihan oikeasti vaakakupissa mediavalintaa tehdessäsi? Mistä tietää, onko media vastuullinen? Ja minkälainen siis on vastuullinen mainostaja? Aamukahviseura pureutuu näihin aiheisiin vaikeitakaan kysymyksiä väistämättä.
Tervetuloa MarkkinointiKollektiivin livetilaisuuteen kuulemaan käytännön oppeja datan, brändin ja yhteistyön voimasta – sekä jakamaan parhaita markkinoinnin käytäntöjä kollegoiden kanssa Turkuun!
This blog post will show you how to calculate your own Creative Performance Score: a score that assesses your entire creative process and pinpoints the areas you need to focus on in order to improve your creative efficiency.
Miten rakennetaan aito ja vuosikymmeniä kestävä kumppanuus aikakautena, jolloin kumppanuudet ovat lyhyitä ja koko ajan etsitään parempaa? Tässä Aamukahviseurassa kurkistamme pitkäaikaisen yhteistyön kulisseihin – siihen, mitä tapahtuu, kun mainostoimisto ja asiakas rakentavat yhdessä kestävää, mutkatonta ja tuloksellista suhdetta.
Useissa organisaatioissa kerätään monipuolista asiakastietoa, mutta sitä ei kytketä mihinkään. Ajatellaan, että riittää kun liidejä tulee, mutta niitä ei varsinaisesti analysoida. Tavallisesti tiedetään vain, mistä ne ovat tulleet, mutta mitkä niistä ovat johtaneet asiakkuuteen asti, jää varjoon. Tämän on huomannut Aamukahviseuran vieraaksi saapuva Jussi Junikka (Fulmore), joka vastaa tähän monen markkinoijan haasteeseen auttamalla organisaatioita kytkemään asiakasprosessin liiketoiminnan strategiaan.