MK Strategia - Miten valinnat, tavoitteet ja toiminta ohjaavat markkinointia?


Elokuussa suurennuslasin alle otetaan strategia. Neljän puheenvuoron kautta syvennytään pohtimaan miten strategiset valinnat, tavoitteet ja toiminta ohjaavat markkinointia. Näkökulmissa esille nousevat niin kilpailuetu, rohkeus kuin myös arjen työ.

Strateginen ymmärrys oli  uusimman MK Urakyselyn mukaan 3. sijalla markkinoinnin ammattilaisen tulevaisuuden osaamistarpeista. Tule mukaan ylläpitämään osaamistasi tästä tärkeästä teemasta!

Milloin: Keskiviikkona 25.8. klo 14-16
Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
Hyvä tietää: tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton

Tilaisuuden tallenne löytyy täältä.

Tapahtumassa ajatuksensa ovat jakamassa:

Strategiaa vai ei?

Jani Engberg (Republic) herättelee pohtimaan, että jos emme tunnista miten erotumme kilpailussa, meillä tuskin on yhteistä strategiaa. Ja strategiaa tarvitaan, koska jonnekin on päästävä - yleensä se on yhteinen matka ja sillä on ymmärrettävät tavoitteet. Ennen kaikkea strategiaa varten niin brändi, liiketoiminta kuin ihmisetkin vaativat yhteisen oivalluksen. Vasta tämän oivalluksen kautta luovuus ja tekijät pääsevät kukkimaan.

Kilpailija voi kopioida tavoitteesi, ei toimintatapojasi. Se mitä teemme joka päivä ratkaisee.

Paula Hernetkoski (Sanoma) tietää, että organisaatioissa on kriittistä määritellä tavoitteet ja mittarit, joilla tavoitteiden saavuttamista seurataan. Liian usein tavoite ja toiminnan tavoitteellisuus kuitenkin sekoittuvat. Se mitä organisaatio tekee joka päivä saavuttaakseen tavoitteen, ja millaisia menetelmiä hyödynnetään halutun tavoitteen toteuttamiseksi, on kriittistä kilpailuedun luomisessa.

Markkinointi strategian keskiössä.

Laura Siltanen (Dagmar) alleviivaa, että markkinoinnin lähtökohtana on aina yrityksen liiketoimintastrategia, jota markkinointi rikastaa asiakasymmärryksellä. Omien strategisten valintojen tekemiseen vaaditaan selkeitä, mitattavia tavoitteita ja dataa asiakaskokemuksesta  ̶  sekä rohkeutta. Lauralla on mukanaan konkreettiset esimerkit siitä mitä strategiaan perustuvat valinnat voivat tarkoittaa käytännössä.

Strategian tekeminen uusilla, kehittyvillä kuluttajatuotemarkkinoilla.

Maija Hellman (Fazer)  avaa miten strategiatyötä kannattaa tehdä asiakas- ja kuluttajaymmärryksestä lähtien. Maija tuo kokemuksensa Fazer Lifestyle Foodsin parista ja kertoo arjen esimerkkejä kuinka strategia toteutuakseen pitää viedä läpi liiketoimintayksiköiden ja funktioiden siten, että kaikki tekevät töitä samaan maaliin pääsemiseksi.

Iltapäivän aikataulu: 

Klo 14:00 Tilaisuuden avaus
Keskustelu: Strategia -termin määrittely
Puheenvuorot
Keskustelu: Strategiatyö arjessa
Klo 16:00 tilaisuus päättyy

Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.

Tilaisuuden mahdollistaa Sanoma, Republic ja Dagmar.

Julkaistu 
17.6.2021
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.