B2B-tapahtumiin liittyy ennakkoluuloja. Ajatellaan, että tapahtumat ovat liian kalliita, oma toimiala on liian tylsä tai sopivia aiheita on mahdoton löytää. Usein myös pelätään, että tuotanto vie liikaa resursseja eikä ROI:ta voi mitata. Tässä Aamukahviseurassa purkaa viisi B2B-tapahtumien sitkeää myyttiä ja näyttää case-esimerkkien avulla, kuinka B2B-tapahtumilla tehdään mitattavaa tulosta.
Rohkeat bränditeot jäävät mieleen ja muuttavat kuluttajan käyttäytymistä. Astu siis laatikon ulkopuolelle, uskalla panostaa asiakkaiden kohtaamiseen, luo aidosti inspiroivia brändikokemuksia ja mittaa niiden vaikutusta. Tässä Aamukahviseurassa pureudumme case-esimerkkien avulla siihen, miten kohtaamiset tapahtumissa voivat olla brändin tärkein erottautumiskeino ja kuinka niiden vaikuttavuutta voidaan todentaa tavalla, joka helpottaa päätöksentekoa myös budjetointipöydässä.
Vastuullista mainontaa on hankala yksiselitteisesti määritellä. Mainostajana haluat toimia vastuullisesti, mutta painaako vastuullisuus ihan oikeasti vaakakupissa mediavalintaa tehdessäsi? Mistä tietää, onko media vastuullinen? Ja minkälainen siis on vastuullinen mainostaja? Aamukahviseura pureutuu näihin aiheisiin vaikeitakaan kysymyksiä väistämättä.
Miten rakennetaan aito ja vuosikymmeniä kestävä kumppanuus aikakautena, jolloin kumppanuudet ovat lyhyitä ja koko ajan etsitään parempaa? Tässä Aamukahviseurassa kurkistamme pitkäaikaisen yhteistyön kulisseihin – siihen, mitä tapahtuu, kun mainostoimisto ja asiakas rakentavat yhdessä kestävää, mutkatonta ja tuloksellista suhdetta.
Useissa organisaatioissa kerätään monipuolista asiakastietoa, mutta sitä ei kytketä mihinkään. Ajatellaan, että riittää kun liidejä tulee, mutta niitä ei varsinaisesti analysoida. Tavallisesti tiedetään vain, mistä ne ovat tulleet, mutta mitkä niistä ovat johtaneet asiakkuuteen asti, jää varjoon. Tämän on huomannut Aamukahviseuran vieraaksi saapuva Jussi Junikka (Fulmore), joka vastaa tähän monen markkinoijan haasteeseen auttamalla organisaatioita kytkemään asiakasprosessin liiketoiminnan strategiaan.
Tiesitkö, että jopa 83 %* kuluttajista kertoo olevansa valmis jakamaan organisaatioille omia tietojaan saadakseen yksilöllisemmän markkinointi- ja palvelukokemuksen? Silti monen organisaation verkkosivuilla vierailija saa vastaansa geneeristä sisältöä ja pahimmillaan vääränlaiset palvelut tai tuotteet. Tämä aiheuttaa verkkosivukävijässä turhautumista ja sivustolta poistumisen – organisaatiolle tämä on menetetty kauppa. Personoinnista on puhuttu markkinoinnissa jo pitkään, mutta jos asia ei ole vielä edennyt työpöydälläsi konkretiaan, on tämä MK Aamukahviseura sinua varten.
Verkkosivustolla käy kyllä porukkaa, mutta yhteydenottoja ei kuulu. Mainontaa tehdään, mutta tulokset jäävät epäselviksi. Lomakkeet on tehty, mutta liidit on laihoja. Tässä Aamukahviseurassa sukelletaan suoraan monikanavaisen markkinoinnin ytimeen yhdessä Krista Waldénin (Virnex) kanssa. Luvassa konkreettisia esimerkkejä ja vinkkejä erityisesti PK-yritysten markkinoinnin tekijöille: mikä toimii, mitä kannattaa mitata ja miten markkinoinnin koneisto viritetään tuottamaan tulosta
Strategia on organisaation suunta ja voima – mutta miten voidaan varmistaa, että se näkyy ja tuntuu myös arjessa? Mitä pitää tehdä, jotta koko organisaatio saadaan omaksumaan strategia ja viemään sen käytäntöön? Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Paula Lehdon (Taloustutkimus) ja Pekka Nurmen (Talentree).