Tekoäly ja uudet teknologiat muuttavat tapaa, jolla ihmiset etsivät tietoa. Perinteisestä Googlen hakukoneesta siirrytään kohti laajempaa ajattelua, jossa optimoidaan hakukokemuksia kaikkialla, niin hakukoneissa, tekoälytyökaluissa kuin uusilla alustoillakin. Aamukahviseuran vieraaksi saapuu Jutta Lehtinen (SEO-akatemia), joka avaa hakukoneoptimoinnin muutosta ja sitä, miksi hakukokemusten ymmärtäminen on tulevaisuudessa kriittinen taito jokaiselle markkinoijalle.
Ostopäätöksen hetkellä kuluttajan harkintalistalla on useimmiten vain kaksi brändiä. Jokainen brändi haluaa olla mukana tässä 50–50 valintatilanteessa, jossa ratkaistaan mikä brändi lopulta tulee ostetuksi. Tule Aamukahviseuraan kuulemaan miten varmistetaan, että brändi päätyy kuluttajan harkintalistan kärkikahinoihin ja sillä on mahdollisuus tulla hankituksi.
Miksi vastuullisuus painaa vaakakupissa yhdelle suomalaiselle kuluttajalle enemmän, kun taas toinen ei koe sitä tärkeäksi arjen valinnoissaan? Vastuullisuus on arvo, jota brändi voi korostaa, mutta se ei resonoi samalla tavalla kaikissa kuluttajissa. Mitä markkinoijan kannattaa tehdä, jotta brändin viestit oikeasti vaikuttavat? Tässä Aamukahviseurassa sukellamme Asiakastiedon ja Iro Researchin valtakunnallisen vastuullisuustutkimuksen tuloksiin. Opit mm. kenelle vastuullisuusviestintä toimii parhaiten, miten sisältöjä kannattaa kohdentaa ja mistä löytää uusia asiakkaita.
Strategisella vaikuttajamarkkinoinnilla ja vuorovaikutteisella someviestinnällä voidaan saada aikaan vaikuttavuutta, joka näkyy myynnissä, vahvistaa brändiä ja luo yhteisöllisyyttä. Tässä Aamukahviseurassa vieraaksi saapuu vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri Inna-Pirjetta Lahti (PING Helsinki). Inna on luvannut jakaa oppinsa, konkreettisia case-esimerkkejä ja ajankohtaista trendikatsausta unohtamatta.
Personoiduilla B2B-sisällöillä rikastetun asiakaskokemuksen uskotaan suotta olevan mahdollista vain isoille toimijoille. Personoinnista voi tehdä taidetta ja sen voi viedä jopa täysin henkilökohtaiselle tasolle, mutta jo esimerkiksi uusille ja olemassa oleville asiakkaille räätälöidyt laskeutumissivut tai uutiskirjeosiot piristävät asiakaskokemusta (ja liikevaihtoa) huomattavasti. Tässä Aamukahviseurassa jaetaan konkreettisia esimerkkejä, kuinka etenkin B2B-markkinoija voi personoida sisältöjä helposti – ja lähes varmasti jo olemassa olevia kyvykkyyksiä käyttäen.
Kuluttajien arvot ovat kuluttajakäyttäytymisen näkymätöntä maaperää, arvot ohjaavat valintojamme ja ovat aikalailla pysyviä läpi elämämme. Miten arvot eriävät sukupolvien välillä, vai eriävätkö? Onko brändin mahdollista olla relevantti kaikille sukupolville? Tuleeko markkinoinnin kyetä tunnistamaan mahdolliset sukupolvien väliset kuilut? Tässä Aamukahviseurassa nostetaan tutkimuksista esiin mielenkiintoisia havaintoja markkinoinnin ammattilaisille: millaisia mahdollisuuksia eri sukupolvien ja arvojen ymmärtäminen tuo brändin rakentamiseen ja vaikuttamiseen.
B2B-tapahtumiin liittyy ennakkoluuloja. Ajatellaan, että tapahtumat ovat liian kalliita, oma toimiala on liian tylsä tai sopivia aiheita on mahdoton löytää. Usein myös pelätään, että tuotanto vie liikaa resursseja eikä ROI:ta voi mitata. Tässä Aamukahviseurassa purkaa viisi B2B-tapahtumien sitkeää myyttiä ja näyttää case-esimerkkien avulla, kuinka B2B-tapahtumilla tehdään mitattavaa tulosta.