Katso tallenne yltä.

Neljä markkinointitekoa. Yksi Vuoden Paras.

MarkkinointiKollektiivi saa paljon palautetta ja toiveita: toistuvana toiveena on kuulla pintaa syvemmältä oppeja onnistuneista ja erilaisista markkinointiteoista. Tähän toiveeseen vastataksemme järjestimme perinteeksi muodostuneen Onnistunutta markkinointia -tilaisuuden, joka on erinomaisten casejen ja oppien ilotulitusta!

Tilaisuudessa kuultiin opit neljän menestyksekkään ja kiinnostavan markkinointiteon tekijöiltä. Caset voivat olla sinulle tuttuja, mutta vakuutamme, että näitä oppitarinoita casejen takaa et ole ennen kuullut!

Puheenvuoroissa ei näytetä pelkästään siloteltuja case-videoita, vaan raotetaan myös reilusti verhoa idean juurilta, toteutuksen matkalta ja yhteistyön tekemisestä. Lavalle astuvat puhujat ovat sitoutuneet jakamaan ajatuksiaan saamistaan opeista, virheistä, sekä onnistumisen kannalta tärkeistä käännekohdista.

---------------------------

Tilaisuudessa oppinsa ja casensa ovat jakamassa:

Case 1: “Poista tämä mainos”

  • Miten luotiin hyväntekeväisyyskampanja, jossa pala leukemiasolusta poistuu lahjoitus kerrallaan? Millaisia oppeja kertyy mukaan, kun tavoitteena on nostaa esiin Aamu Säätiön tunnettuutta ja osoittaa yksittäisten lahjoitusten merkitystä konkreettisen avun antajina? Miten päädyttiin lopulliseen toteutukseen, joka oli dynaamisesti reaaliajassa lahjoituksiin reagoiva ulkomainoskampanja?
  • Tämä markkinointiteko on noteerattu Vuoden Huiput 2022 ulkomainonnan erikoispalkinnolla. Casesta kertomassa Pasi Lindqvist ja Miikka Saari (N2).

Case 2: "Kuinka yhden K-Market-kauppiaan puuttuminen kiusaamiseen sai aikaiseksi ilmiön ja lähes 800 kaupan toimintamallin”

  • Kuinka yksittäisen K-Marketin julistautumisesta kiusaamisvapaaksi vyöhykkeeksi luotiin valtakunnalliseksi skaalattu vahva toimintamalli, johon kaikki K-Market ketjun kauppiaat ovat sitoutuneet? Miten kiusaamisteemasta luotiin sisältöjä ja käytiin keskusteluja? Miten kiusaamisvapaa vyöhyke vaikutti K-Marketin brändimielikuvaan ja nosti vähittäiskauppaketjun vastuullisuusmielikuvien kärkeen?
  • Tämä markkinointiteko on noteerattu Bronze Effie 2022 Positiivinen muutos- palkinnolla. Casesta kertomassa Jaakko Veijola (Kesko) ja Anne Weide (K-Market).

Case 3: “Porisuhdeneuvoja”

  • Miten luodaan puheenaihe ja ilmiö kaupungista - ja vielä ilman ostetun median mediapanostuksia? Kuinka rohkeudella ja huumorin avulla tuuletaaan kuntamarkkinointia? Porisuhdeneuvojasta syntyi hitti alkuvuodesta 2022 ja se sai jatkoa kesällä 2022: mitä vaaditaan menestyksekkään uuden konseptin jatkamiseen?
  • Tämä markkinointiteko on noteerattu mm. Grand One 2022 Grand Prix- palkinnolla sekä Grand Effie- ja Gold Effie-palkinnoilla. Casesta kertomassa Juuso Kemi (Staart).

Case 4: “McDrip”

  • Mistä Gen Z syttyy ja ennen kaikkea missä? Kuinka ansaittu kansainvälinen huomio synnyttää brändiin rakastuneita työnhakijoita? Miten onnistunut kampanja rakennetaan markkinointiteon ympärille?
  • Tämä markkinointiteko on noteerattu Grand One 2022 Paras somekampanja-palkinnolla. Casesta kertomassa Kalle Wallin (NORD DDB).

---------------------------

Osallistujat päättivät, mikä markkinointiteoista on Vuoden Paras

  • Kaikkien case-esitysten kuulemisen jälkeen jokainen tilaisuuden osallistuja pääsi äänestämään mielestään vuoden parasta markkinointitekoa. Eniten ääniä saanut työ kruunattiin MarkkinointiKollektiivin yhteisön jakamalla Vuoden Paras -palkinnolla.

---------------------------

Onnistunutta markkinointia -tilaisuuden kumppanit vuonna 2023:

  • MarkkinointiUutiset
    Onnistunutta markkinointia -tilaisuuteen vuonna 2023 valitut markkinointiteot ovat MarkkinointiKollektiivin julkaiseman Markkinointiuutiset.fi-uutismedian toimittajien valintoja kevään 2023 markkinoinnin alan palkintogaalojen menestyjistä.
  • Neste
    Nesteen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen haastattelee tilaisuudessa kunkin markkinointiteon tekijöitä. Mika auttaa näin kaivamaan menestyscasien tekijöitä arkitason oppeja jokaisen markkinoinnin ammattilaisen avuksi.
  • Vitamin Well
    Hyvinvoivat markkinoinnin ammattilaiset tekevät onnistunutta markkinointia. Yhdessä Vitamin Well -juoman kanssa MarkkinointiKollektiivin tuotanto kerää tilaisuuden ilmoittautumisen yhteydessä vinkkejä markkinoinnin ammattilaisten arjen jaksamista tukemaan. Vinkeistä syntyy kooste kaikkien inspiraatioksi - ja lisäksi tilaisuuden ilmoittautujien kesken arvotaan mittava Vitamin Well -tuotepaketti toimitettuna voittajan koko organisaation iloksi!

---------------------------

Tilaisuuden tuotti MarkkinointiKollektiivi.
Tilaisuuden mahdollistavat Neste, MarkkinointiUutiset ja Vitamin Well.

Julkaistu 
8.6.2023
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.