Markkinointiradion vieraaksi saapuu Jorma Maaninka (Valve). Jorma vie MarkkinointiRadion aikamatkalle, jossa summataan muun muassa B2B-markkinoinnin päätöksenteon metodien muutosta.
Tekoälyn mahdollisuudet on tunnistettu, mutta monelta markkinoinnin ammattilaiselta sekä organisaatiolta uupuu vielä konkretia ja systemaattisuus sen käytössä, erityisesti sisällöntuotantoa ajatellen. Kuinka tekoäly otetaan helposti käyttöön ja mitä sen kanssa arjessa tulisi huomioida? Tästä Aamukahviseuraan saapuu sparraamaan Tuomas Laitinen (Dashboa).
Tällä kertaa Aamukahviseurassa keskustellaan tekoälystä, kun vieraaksi saapuu Matti Pylväs (Edita Prima). Matti kertoo, minkä täytyy perinteisissä työskentelytavoissa muuttua, jotta markkinoija pystyy todella tarttumaan tekoälyn tarjoamaan kilpailuetuun. Miten tekoälyä voi ylipäätään hyödyntää osana asiakaskokemuksen kehittämistä?
Suomen lainsäädännössä ei ole erityistä säännöstöä, joka käsittelee generatiivisen tekoälyn luomien teosten tekijänoikeutta. Tässä tekstissä Kati Kuusisto tarkastelee asianajajakollegoidensa avustuksella, miten nykyistä lainsäädäntöä sovelletaan tekoälyn luomiin teoksiin.
Markkinointiradion vieraaksi saapuu Aino Pajukangas Viestintätoimisto Aivelasta. Ainon kanssa keskustellaan asiantuntijabrändäyksestä ja sen monenlaisista ulottuvuuksista.
Aamukahviseura saa vieraakseen Aino Pajukankaan, joka johdattaa markkinoijat asiantuntijabrändäyksen ja työntekijälähettilyyden maailmaan. Kuulemme tutkimustuloksia suomalaisten sosiaalisen median käytöstä ja mitä syitä ihmisellä on olla asiantuntijabrändi.
Markkinointiradion vieraaksi saapuvat Lars Schulman (Salesforce) ja Johanna Widomski (Fazer). Tiivistä yhteistyötä arjessa tekevien Johannan ja Lassen kanssa keskustellaan markkinoinnin dataohjautuvuudesta sekä yhteistyökumppanien merkityksestä uusia toimintamalleja kehitettäessä.
Viime vuosina olemme nähneet valtavia muutoksia tietosuojasäännöksissä, evästeiden käytössä ja asiakkaiden käyttäytymisessä. Kun tähän lisää vielä alustojen muuttuvat targetointimahdollisuudet, myös yritysten on laitettava muutoshousut jalkaan pysyäkseen asiakkaidensa perässä.