MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Ilmaista markkinointia!

"On olemassa sitkeä tiedostomaton ennakkoluulo, että markkinointia voi tehdä myös ilmaiseksi", kirjoittaa Jari Lindholm MK Kipinävuorossaan ja kertoo, miksi tämä on liiketoiminnan kehittämisen kannalta vaarallinen asia.
Blogit

Inspiraatiota brändäykseen ei tarvitse etsiä kaukaa – riittää, että keskität huomiosi Suomen luontoon

"Ainutlaatuinen Suomen luonto on asia, jolla voimme nostaa kotimaisten yritysten brändit uudelle ja erottuvammalle tasolle", kirjoittaa Marja-Maija Valtonen MK Kipinävuorossaan ja jakaa ideoita siihen, miten luonto nostetaan osaksi brändiä.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 6.6.2023: Miten tavoitteellista tarinankerrontaa tehdään lyhytvideoissa? Vieraana Mika Käyhty ja Julia Toivio (Insait)

MK Aamukahviseurassa Mika Käyhty ja Julia Toivio (Insait) kertovat, miten lyhytvideoiden kautta kerrotaan tarinoita. Mitä erityisesti tulee ottaa huomioon, kun lähtee tekemään tavoitteellista tarinankerrontaa? Mika ja Julia käyvät läpi lyhytvideoformaatin parhaat käytännöt esimerkkien ja käytännönvinkkien kautta.
Podcast

Markkinoinnin kehityskeskustelu, jakso 1: Sanna Wester / Markkinoija, puhu liikkeenjohdon kieltä

Markkinoinnin kehityskeskustelu -podcast syntyi halusta parantaa liike-elämän johdon ja markkinoijien välistä vuorovaikutusta ja ymmärrystä. Podcastin ensimmäisessä jaksossa kuullaan kehityskeskustelun rakentavan rehellisessä hengessä ajatuksia Sanna Westeriltä, joka tarkastelee markkinointia hallitusammattilaisena.
Blogit

Evästekeskustelu käy kuumana, mutta markkinoijat eivät reagoi. Mistä kiikastaa?

"On vuosi 2023 ja Googlen ilmoituksesta poistaa evästeet digimarkkinoinnista ja Chrome-selaimestaan on kulunut kolme vuotta. Mitä tässä ajassa ollaan saatu aikaan ja ovatko suomalaiset markkinoijat uusien kohdennuskeinojen mestareita? " kysyvät Adformin Ville Virkkunen ja Patrick Laukkonen MK Kumppaniblogissa.
Uutiset

Finnish Martech Landscape 2023

Finnish Martech Landscape 2023 on nyt julkaistu! MarkkinointiKollektiivi julkaisee jo kolmatta kertaa koosteen Suomen martech-landscapesta. Kooste on tehty työkaluksi jokaiselle markkinoinnin ammattilaiselle.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 30.5.2023: Markkinoija, haluatko vapauttaa aikaasi? Vieraana Paula Ranttila (Pliant)

MK Aamukahviseurassa vieraana Paula Ranttila (Pliant) jakaa näkökulmia ja tarinoita etenkin performance -markkinointia tekevien markkinoijien arjen sujuvoittamiseksi ja helpottamiseksi. Paulan kanssa käydään läpi käytännönläheisiä esimerkkejä ajan vapauttamisesta matkatoimiston ja eurooppalaisen digitoimiston arjen kautta.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 23.5.2023: Markkinoija, ymmärrätkö asiakkaan elinkaaren arvon markkinoinnissa? Vieraana Sami Lehmus (Fonecta)

MK Aamukahviseurassa vieraana Sami Lehmus (Fonecta) kertoo, miksi asiakkaan elinkaaren arvo on tärkein mittari markkinoinnissa ja analytiikassa, ja miten tätä tietoa voidaan hyödyntää eri kokoisissa yrityksissä.