MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK MARKKINOIJAN M0KAT - kuinka oppia mokista niiden piilottelun sijaan

Kuinka oppia mokista niiden piilottelun sijaan? Mokat esiin ja parempaa, opettavaa ja kaikkia auttavaa puhetta markkinoijien mokista koko markkinoinnin alan yhteiseksi hyödyksi. Tule mukaan mokien jakamisen talkoisiin!
Blogit

Ihminen vs. kone

Kumpi rakentaa digitaalisesta asiakaskokemuksesta onnistuneemman - ihminen vai kone? Tätä pohtii Netta Arola (Nitro) MK Kumppaniblogissa.
Blogit

Varmistu aidosta vastuullisuudesta: Kysy nämä kolme kysymystä hiilineutraalia tuotetta tai toimintaa markkinoivalta yhtiöltä

"Mistä oikeasti puhutaan silloin kun puhutaan hiilineutraaliudesta? ", kysyy Mirka Lammi (PunaMusta Media) MK Kumppaniblogissa.
Blogit

Tuotteena MINÄ – Tietotyön myyminen

"Vaikka edustaisitkin tietotyöläisenä mitä tahansa brändiä tai yritystä, myyntitilanteessa usein katse kuitenkin kohdistuu sinuun", kirjoittaa Kert Kenner (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n myyntilähettiläs) MK Kumppaniblogissa.
Blogit

Asiakkuuksien tiedolla johtaminen -  polku syvempään asiakasymmärrykseen

"Tiedolla johtaminen avaa kokonaisvaltaisen 360-asteen näkymän asiakkuuksiin ja niiden kehittämiseen. Kaiken takana on tutkitumpi, analysoidumpi ja syvempi asiakasymmärrys, joka toimii punaisena lankana ja tukena organisaation asiakaslähtöisen uudistumisen tiellä", kirjoittaa Pekka Vuorela (InnoLink) MK Kumppaniblogissa.
Blogit

Pikavoittoja ei ole – Hyvä asiakasymmärrys syntyy sitkeydestä lajiin

Hyvä asiakaskokemus syntyy syvästä ymmärryksestä, ja syvä ymmärrys tulee suunnitellulla tutkimustyöllä, kirjoittaa Aki Ovaska (Crasman) MK Kumppaniblogissa.
Video

MarkkinointiMiks, jakso 2: Miks omasta ja organisaation osaamisesta kannattaa pitää huoli?

Kuinka jokaisen markkinoijan tulisi johtaa omaa osaamistaan, ja miten organisaation kilpailukyky markkinoinnin ammattilaisia houkuttelevana työpaikkana syntyy? MarkkinointiMiks-sarjan 2. jaksossa Katariina Uljas-Ahl (Dagmar), Mika Hyötyläinen (Neste) ja Julia Kaukinen (Kaukinen Consulting) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin markkinoinnin osaamiseen liittyen.
Blogit

Sisältömarkkinointi - kaupallista hapatusta?

"Sisältömarkkinointi koetaan alalla usein korruptoituneeksi journalismiksi ja siksi epäluotettavaksi tiedonlähteeksi", kirjoittaa Marika Viherlaiho sisältömarkkinoinnin ja journalismin eroja käsittelevässä MK Kipinävuoro-blogissaan.