Aihe:

Asiakasymmärrys

Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 22.8.2023: Sukupolvi Z – millainen se on oikeasti?

Aamukahviseurassa tietoa markkinoijalle sukupolvi-Z:sta. Kun puhutaan sukupolvi Z:sta, puhutaan 740 000 suomalaisesta tulevaisuuden päättäjästä, joiden kulutuskäyttäytymistä ja arvo- sekä asennemaailmaa käydään läpi tutkimustulosten kautta. Mitä markkinoijan on hyvä tietää tästä nuoresta ikäryhmästä? Millainen on heidän asenne- ja arvomaailmansa? Millaisia segmenttejä ryhmän sisältä löytyy? 
Blogit

Miksi näen tämän mainoksen?

"Huonosti targetoitu markkinointi ärsyttää ja voi tuottaa hallaa yritykselle tai brändille, joten on liiketoiminnallisestikin täysin perusteltua laittaa paukkuja parempaan kohdennukseen", kirjoittaa Katja M. Remes MK Kipinävuorossa ja kertoo, miksi huono kohdentaminen sai mehut väärään kurkkuun.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 7.2.2023: Kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä? Vieraina Taija Koskinen ja Mira Mäkiaho (Suomen Asiakastieto)

MK Aamukahviseura sai 7.2. vieraakseen Taija Koskisen ja Mira Mäkiahon (Suomen Asiakastieto), jotka kertovat mitä tärkeää markkinoija voi oppia niiden asiakkaiden ostodatasta, joista ei tullutkaan asiakkaita. Taija ja Mira havainnollistavat sekä b2b että b2c case-esimerkkien kautta, kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä. Katso tallenne!
Blogit

Mitä hyvin johdettu sosiaalisen median hallinta mahdollistaa vuonna 2023?

Sosiaalisen median käyttö asiakaspalvelukanavana on yksi tämän vuoden nouseva trendi, mutta se vaatii nopeaa reagointia ja lyhyttä vasteaikaa, kirjoittaa Emilia Meyer-Arnold (Retriever) MK Kumppaniblogissa. Käy lukemassa, miten hallita ja johtaa sosiaalisen median kokonaisuutta vuonna 2023!
Blogit

Asiakkuuksien tiedolla johtaminen -  polku syvempään asiakasymmärrykseen

"Tiedolla johtaminen avaa kokonaisvaltaisen 360-asteen näkymän asiakkuuksiin ja niiden kehittämiseen. Kaiken takana on tutkitumpi, analysoidumpi ja syvempi asiakasymmärrys, joka toimii punaisena lankana ja tukena organisaation asiakaslähtöisen uudistumisen tiellä", kirjoittaa Pekka Vuorela (InnoLink) MK Kumppaniblogissa.
Video

MarkkinointiMiks, jakso 1: Miks asiakasta pitää ymmärtää?

Millaisia vastauksia markkinoinnin tulisi kyetä antamaan koko organisaatiolle asiakasymmärryksen parantamiseksi? MarkkinointiMiks-sarjan 1. jaksossa Jemmi Laaninen (Leadoo Marketing Technologies), Samuli Hokkanen (Crasman) ja Johanna Jäkälä (VR) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin asiakasymmärrykseen liittyen.
Tapahtumat

*Tilaisuus on päättynyt* Parempaa asiakaskokemusta myynnin ja markkinoinnin avulla Tampereella, Turussa ja Oulussa

MarkkinointiKollektiivi ja Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA kutsuvat sinut mukaan kohtaamaan kollegoita asiakaskokemus-teeman äärelle Tampereelle, Turkuun ja Ouluun.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Teematilaisuus 24.8.2022: STRATEGIA - asiakas strategian ytimessä

Voittava strategia rakennetaan tänä päivänä asiakkaan ympärille. Tule kuulemaan, miten strategiatyö ja strategiset valinnat tehdään asiakas- ja kuluttajaymmärryksen pohjalta.