"Tiedolla johtaminen avaa kokonaisvaltaisen 360-asteen näkymän asiakkuuksiin ja niiden kehittämiseen. Kaiken takana on tutkitumpi, analysoidumpi ja syvempi asiakasymmärrys, joka toimii punaisena lankana ja tukena organisaation asiakaslähtöisen uudistumisen tiellä", kirjoittaa Pekka Vuorela (InnoLink) MK Kumppaniblogissa.
Hyvä asiakaskokemus syntyy syvästä ymmärryksestä, ja syvä ymmärrys tulee suunnitellulla tutkimustyöllä, kirjoittaa Aki Ovaska (Crasman) MK Kumppaniblogissa.
Kuinka jokaisen markkinoijan tulisi johtaa omaa osaamistaan, ja miten organisaation kilpailukyky markkinoinnin ammattilaisia houkuttelevana työpaikkana syntyy? MarkkinointiMiks-sarjan 2. jaksossa Katariina Uljas-Ahl (Dagmar), Mika Hyötyläinen (Neste) ja Julia Kaukinen (Kaukinen Consulting) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin markkinoinnin osaamiseen liittyen.
"Sisältömarkkinointi koetaan alalla usein korruptoituneeksi journalismiksi ja siksi epäluotettavaksi tiedonlähteeksi", kirjoittaa Marika Viherlaiho sisältömarkkinoinnin ja journalismin eroja käsittelevässä MK Kipinävuoro-blogissaan.
Kuinka erityisesti brändimarkkinoinnissa tulisi siirtyä funktiokeskeisyydestä tunnereaktioiden herättämiseen? Miten brändiä rakennetaan pitkäjäntäisesti? MarkkinointiMiks-sarjan 3. jaksossa Laura Olin (ZOAN), Mika Hyötyläinen (Neste) ja Johanna Jäkälä (VR) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin brändiin liittyen.
Mitä ovat digimarkkinoinnin muutokset, joista jokaisen markkinoijan on nyt kriittistä tietää? Mitkä ovat digimarkkinoinnin ympäristövaikutukset ja kuinka läpinäkyvää datan käytön tulee olla? MarkkinointiMiks-sarjan 5. jaksossa Miikka Rahikainen (Dagmar), Karoliina Leisti (ZOAN) ja Mikko Hämäläinen (Exove) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin digimarkkinointiin liittyen.
Mitä kohtaamispisteitä tulisi ottaa erikoistarkasteluun, kun halutaan parantaa verkkosivuston konversioita? Kuinka vastuullisuus huomioidaan verkkopalvelussa, entä miten rakennetaan toimiva evästelaatikko? MarkkinointiMiks-sarjan 4. jaksossa Samuli Hokkanen (Crasman), Anne Saloranta, Mikko Hämäläinen (Exove) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin verkkopalveluihin liittyen.
Millaisia vastauksia markkinoinnin tulisi kyetä antamaan koko organisaatiolle asiakasymmärryksen parantamiseksi? MarkkinointiMiks-sarjan 1. jaksossa Jemmi Laaninen (Leadoo Marketing Technologies), Samuli Hokkanen (Crasman) ja Johanna Jäkälä (VR) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin asiakasymmärrykseen liittyen.