MarkkinointiMiks on asiapitoinen, mutta pilkettä silmäkulmassa sisältävä videosarja, joka etsii vastauksia markkinoijia askarruttaneisiin kysymyksiin. Suomen suurimman ja elinvoimaisimman markkinoinnin alan yhteisön jäsenet, MarkkinointiKollektiivilaiset, kertoivat mikä saa heidät kysymään omien työtehtäviensä äärellä “MIKS”? Tämä ohjelma etsii kysymyksiin vastauksia vaihtuvien panelistien kanssa.

Tässä jaksossa annetaan markkinoijille apua verkkopalvelun kehittämiseen. Millä tavoilla jokaisen organisaation verkkopalvelua tulisi jatkuvasti kehittää? Mitä kohtaamispisteitä tulisi erityisesti tarkastella? Kuinka verkkopalvelun konversioita parannetaan? Jaksossa annetaan vinkkejä myös ajankohtaiseen teemaan: miten vastuullisuuden vaatimukset huomioidaan verkkopalvelussa sekä miten rakennetaan toimiva evästelaatikko.

Panelisteina jaksossa ovat Samuli Hokkanen (Crasman), Anne Saloranta ja Mikko Hämäläinen (Exove). He selvittävät vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

  • Miks verkkopalvelun kehittämiseen tulisi satsata, ja tulisiko sen olla asiakaskohtaamisten keskiössä? (alkaa kohdasta 07:48)
  • Miks kauppa ei käy? Miten saisin verkkopalvelumme konversiot nousemaan? (alkaa kohdasta 14:06)
  • Miks vastuullisuus tulisi ulottaa myös verkkopalveluihin? Kuinka verkkopalvelussa voidaan ohjata vastuullisiin valintoihin? (alkaa kohdasta 22:00)
  • Mitkä kohtaamispisteet on kriittisiä verkkosivustolla? (alkaa kohdasta 27:00)
  • “Meillä on uusi kohtaamispiste verkkosivuilla, evästelaatikko. Mitä siinä lukee ja kuinka selkeästi siihen pystyy vastaamaan, on todennäköisesti yhä tärkeämpi asiakaskohtaamisen kysymys.” Anne Saloranta
  • “Verkkopalvelu on tori, johon pääsee joka puolelta. Sinne kun koitetaan saada asiakkaita ostosten äärelle, niin iso osa asiakkaista tulee kaiken maailman sivukujilta torille, vaikka meillä on hieno pääportti eli etusivu. Kaikkien kujien tulee olla kunnossa.” Mikko Hämäläinen, Exove
  • “Tärkein kohtaamispiste saattaa olla jo ennen kuin saavutaan organisaation sivulle. Hakutulossivu on kaikkein tärkein etusivu meille kaikille tällä hetkellä.” Samuli Hokkanen, Crasman

MarkkinointiMiks-sarjassa on viisi jaksoa. Mikä jakso auttaisi sinua?

Kuuntelisitko jakson mielummin? Kuuntele jakso podcastina tästä: 

MarkkinointiMiksin mahdollistivat Zoan, Exove, Neste, Crasman ja Dagmar.
Jaksot kuvattiin Woltti Groupin studiolla. Jaksoissa askarreltiin Mec-tuotteilla. Maskeeraaja Hanna Ilkko.

Julkaistu 
10.11.2022
Video
 -kategoriassa

Lisää 

Video

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.