MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

*Tilaisuus on päättynyt* 2.4.2025: Markkinointijohtajan iltapäivä – 4 ratkaisua arjen haasteisiin

Tervetuloa mukaan markkinointijohtajien omaan iltapäivään! Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme markkinointijohtajille arkeen, joka vaatii kohderyhmän sääntöjen tuntemista, myynnin ja markkinoinnin yhteistyön strategiasta ajattelua sekä markkinointitoimenpiteiden kannattavuuden seurantaa. Tilaisuudessa paneudutaan neljään markkinointijohtajan työpöydältä löytyvän ajankohtaiseen teemaan. Teemoja käsitellään ensin asiantuntijapuheenvuoroina kaikille yhteisessä alustuksessa, jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä, eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa verkostoitumista markkinointijohtajien kesken.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 11.3.2025: Kuinka pienillä mainoskampanjoilla tehdään suurta (kasvua uusasiakashankinnassa) Vieraina Topias Järvenpää ja Juho Kuusijärvi (Arvo Partners)

Voihan budjetti, olisipa sitä lisää! Onneksi menestys ei aina vaadi suurta lompakkoa, vaan pienelläkin markkinointibudjetilla voidaan saada vaikuttava ja tuloksia tuova mainoskampanja aikaiseksi. Ai miten? Tästä Aamukahviseurasta saat mukaasi ajatuksia ja eväitä, miten rakennat omassa organisaatiossasi kustannustehokkaita mainoskampanjoita käytössäsi olevalla datalla.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 4.3.2025: Personointi markkinoinnissa – mitä kuluttajat odottavat ja miten onnistut? Vieraina Emma Lehtovaara ja Miikka Rahikainen (Dagmar)

Personointi on yksi markkinoinnin supervoimista, ja nykyaikaisen liiketoiminnan sekä paremman asiakaskokemuksen tärkeimmistä erottautumiskeinoista. Personoinnin tehokas hyödyntäminen markkinoinnissa vaatii kuitenkin strategiaa, ymmärrystä sekä oikeita työkaluja. Aamukahviseurassa päästään kuulemaan ensimmäisinä vinkit personointiin, joka on liiketoiminnallisesti kannattavaa ja brändiä vahvistavaa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE 19.3.2025: Voimaa brändimarkkinointiin tunteilla ja teknologialla

Tule mukaan vuoden kiinnostavimpaan bränditilaisuuteen! Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa tarjotaan erityisesti brändimarkkinoinnin ammattilaisille monipuolisia näkökulmia ja vinkkejä oman brändin kehittämiseen.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #33 - Uupumukset ja huijarisyndrooma alalla - Ansaittu media osana markkinointia - Talouden kasvusignaalit

Tässä Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan tuoreesta markkinoijien jaksamista selvittäneestä Marketing Weekin tutkimuksesta, ansaitun median roolista osana markkinointia sekä talouden positiivisista signaaleista ja miten nousuun sitten lopulta lähdetään.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 25.2.2025: Markkinoija, näin teet toimivia ja vaikuttavia videoita, vieraina Jenni Kantis ja Sanna Mansikkamäki (Otavamedia)

Jokainen markkinoija tietää jo, että videot lisäävät brändiin sitoutumista ja herättävät huomiota, eli niitä kannattaa tehdä. Videoiden tuottaminen ilman selkeää suunnitelmaa ja tavoitetta saattaa kuitenkin hukata resursseja, eivätkä tästä johtuvat heikot tulokset innosta tekemään niitä lisää.
Blogit

Vie asiakaskokemus uudelle tasolle personoinnilla

Verkkokaupoilla on yleisesti ottaen personointi hyvin hallussa: kerran kun ostat kissanruokaa, niin jatkossa kissatuotteet hyppäävät silmille sekä verkkokaupassa että sähköposteissa. Asiakkaan ostopolku on kuitenkin monimutkaisempi kuin kaupassakäynti ja luottokortin heilautus kassalla.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #32 - Työntekijä- ja asiakaskokemustutkimus - Mainonnan sääntely lapsille - Moderoinnin lopettamisen vaikutukset Metan bisnekseen

Tässä Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen yhteydestä tuoreen tutkimuksen kautta, tuoreesta ohjeistuksesta lapsille suunnattuun markkinointiin liittyen sekä Metan päätöksestä lopettaa 3. osapuolen moderointi ja sen vaikutuksista mainontaan somealustalla.