MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Inflaatio karkaa – pysyykö palkkasi perässä?

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n tuore palkkatutkimus osoitti melkoisen palkkaeron myynti- ja markkinointipainotteisten tehtävien välillä, kirjoittaa Samuli Myllyharju (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA) ja avaa tutkimuksen tuloksia.
Podcast

MarkkinointiRadio 71: Korvaako markkinoinnille kulttuuriseteli bonuksen, Samuli Myllyharju ja Marko Hovinmäki?

MarkkinointiRadion tässä jaksossa MarkkinointiKollektiivin Sanna-Kaisa Koiviston vieraina ovat Marko Hovinmäki ja Samuli Myllyharju (MMA).
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 9.5.2023: Miten luovaa tiimiä ja asiakasta sitoutetaan yhteisiin päämääriin? Vieraana Annukka Puttonen (Vapa Media)

MK Aamukahviseurassa vieraana Annukka Puttonen (Vapa Media), joka kertoo miksi luovuudelle ja uudelle pitää antaa tilaa tutunkin brändin parissa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 2.5.2023: Vertaistukea markkinoinnin automaatioon: markkinoinnin automaatio -kyselyn tulokset, vieraana Mika Tiainen (Liana)

MK Aamukahviseurassa vieraana Mika Tiainen(Liana), joka tuo mukaan dataa kansainvälisestä kyselystä, jolla on selvitetty jo kolmatta kertaa markkinoijien ja viestinnän ammattilaisten kokemuksia markkinoinnin automaatiosta. Kysely selvitti myös tietoa siitä, kuinka yritykset investoivat automaatioon vuonna 2023.
Blogit

Nyt mennään konepellin alle – vain palautepohjainen markkinoinnin ohjaus tuo menestystä 2023

"Tuskin kukaan enää kyseenalaistaa tekoälyn tai koneoppimisen tarjoamia mahdollisuuksia myös digitaalisessa markkinoinnissa", kirjoittaa Juha Viherväs (Fonecta) MK Kumppaniblogissa ja avaa, miten mainonnan pelisäännöt ovat jo muuttuneet.
Blogit

Minä brändin rakentajana – olenko hidaste vai veturi?

"Onko markkinoinnin substanssiosaamisesi ajanmukaista? Kumpaan kastiin kuulut – oletko menestyksen hidaste vai veturi?" kirjoittaa Anne Otava-Mikkonen (Rastor-instituutti) ja jakaa täsmävinkit oman osaamiskartan rakentamiseen.
Blogit

Markkinoija, näillä neljällä mittarilla perustelet johdolle investointejasi brändimainontaan

"Kansainväliset tutkimukset osoittavat mainonnan olevan investointi, jolla luodaan kestävää kasvua. Me markkinoijat emme kuitenkaan aina pysty perustelemaan tarvittavia investointeja niin sanottuun kulmahuoneeseen saakka, mikä voi aiheuttaa kuilua markkinoinnin ja liiketoiminnan johdon välillä", kirjoittaa Nina Eriksson (MTV) ja listaa brändimainonnan tehokkuuden mittarit.
Blogit

Miten brändien tulee kehittyä jatkuvasti muuttuvassa maailmassa?

"Tehokkaimmillaan kohtaamispisteet ovat silloin, kun yritys pääsee sitouttamaan kohtaamispisteissä asiakkaan tunnetasolla", kirjoittaa Siiri Akrenius (Markkinointitoimisto WDS) ja kertoo, mitä ainakin brändien tulisi muistaa tarkistaa säännöllisin väliajoin.