Kuinka oppia mokista niiden piilottelun sijaan? Mokat esiin ja parempaa, opettavaa ja kaikkia auttavaa puhetta markkinoijien mokista koko markkinoinnin alan yhteiseksi hyödyksi. Tule mukaan mokien jakamisen talkoisiin!
"Vaikka edustaisitkin tietotyöläisenä mitä tahansa brändiä tai yritystä, myyntitilanteessa usein katse kuitenkin kohdistuu sinuun", kirjoittaa Kert Kenner (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n myyntilähettiläs) MK Kumppaniblogissa.
"Tiedolla johtaminen avaa kokonaisvaltaisen 360-asteen näkymän asiakkuuksiin ja niiden kehittämiseen. Kaiken takana on tutkitumpi, analysoidumpi ja syvempi asiakasymmärrys, joka toimii punaisena lankana ja tukena organisaation asiakaslähtöisen uudistumisen tiellä", kirjoittaa Pekka Vuorela (InnoLink) MK Kumppaniblogissa.
Hyvä asiakaskokemus syntyy syvästä ymmärryksestä, ja syvä ymmärrys tulee suunnitellulla tutkimustyöllä, kirjoittaa Aki Ovaska (Crasman) MK Kumppaniblogissa.
Kuinka jokaisen markkinoijan tulisi johtaa omaa osaamistaan, ja miten organisaation kilpailukyky markkinoinnin ammattilaisia houkuttelevana työpaikkana syntyy? MarkkinointiMiks-sarjan 2. jaksossa Katariina Uljas-Ahl (Dagmar), Mika Hyötyläinen (Neste) ja Julia Kaukinen (Kaukinen Consulting) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin markkinoinnin osaamiseen liittyen.
"Sisältömarkkinointi koetaan alalla usein korruptoituneeksi journalismiksi ja siksi epäluotettavaksi tiedonlähteeksi", kirjoittaa Marika Viherlaiho sisältömarkkinoinnin ja journalismin eroja käsittelevässä MK Kipinävuoro-blogissaan.