Tässä ajassa korostuu ihmisten kaipuu moniin perustarpeisiin, jotka ovat huiman teknologisen kehityksen kuluessa tuntuneet jäävän taka-alalle. Suuren teknologisen edistyksen myötä tuntuu kuin olisimme unohtaneet sen arvokkaan voiman, mikä meillä on: ihmisyys ja toisten kohtaaminen.
Ajoittain hektisen työarjen keskellä on tärkeää pysähtyä edes hetkeksi pohtimaan sitä, kuka on, millainen on oma ammatti-identiteetti, millaisten arvojen pohjalta tahtoo omaa työelämäänsä rakentaa ja miksi tekee sitä työtä, mitä tekee.
MarkkinointiKollektiivin teettämän kyselyn mukaan 70 % suomalaisista markkinointi-, viestintä-, mainonta- ja media-alalla työskentelevistä on harkinnut työpaikan vaihtoa ja 38 % alan vaihtoa viimeisen 12 kk aikana. Kyselyyn tulleiden lähes 700 avoimen kommentin mukaan työpahoinvointia lisää mm. ikäsyrjintä, epätasa-arvoinen palkkaus ja työn arvostuksen puute, mikä näkyy kiireenä, hallitsemattomana työmääränä sekä epärealistisina yksilön osaamisen odotuksina.
MarkkinointiKollektiivi toteutti syksyllä 2023 markkinointialan suuren hyvinvointikyselyn. Nyt tulokset ovat valmistuneet ja haluamme jakaa ne kanssasi!
MarkkinointiKollektiivi haluaa tietää mitä sinulle, markkinoinnin alan ammattilainen, kuuluu. Markkinointialan suuren hyvinvointikyselyn avulla koostamme kokonaiskuvaa siitä, miten markkinoinnin alan ammattilaisilla menee työelämässä ja millaisena markkinointiala koetaan.
Työhyvinvointi, jaksaminen ja palautuminen ovat jatkuvasti muuttuvan työelämän pyörteissä yhä merkittävämmässä roolissa niin yksilön kuin yhteisön hyvinvoinnin kannalta. Keräsimme yhteen teematilaisuutemme osallistujien jakamia vinkkejä hyvinvoinnin ja jaksamisen parantamiseen, joiden ensimmäinen osa on tässä.
Olipa kyse yksittäisestä ihmisestä tai yhteisöstä, jaksaminen, palautuminen ja työhyvinvointi ovat entistä keskeisemmässä roolissa nopeasti muuttuvassa työelämässä. Keräsimme yhteen teematilaisuutemme osallistujien jakamia vinkkejä hyvinvoinnin ja jaksamisen parantamiseen, joiden toinen osa on tässä.
Tässä MarkkinointiKollektiivin livetilaisuudessa puhutaan sekä organisaation kasvusta markkinoinnin avulla että markkinoinnin ammattilaisena kasvamisesta. Tutustutaan tutkimustuloksiin markkinoijien ajatuksista kasvumarkkinoinnin hyödyntämisestä ja kuullaan esimerkkitarina markkinoinnin ammattilaisena uusien haasteiden kanssa kehittymisestä.