Kaikki johtoryhmät ovat joutuneet saman kysymyksen eteen: miten pidämme liiketoiminnan pyörät pyörimässä, kun samalla täytyy aktiivisesti uudistua ja jopa kannibalisoida vanhaa bisnestä uuden tieltä? Miten yritysvastuusääntelyn muutokset vaikuttavat markkinointiin ja viestintään? Kuinka kestävällä liiketoiminnalla ja asiakasymmärryksellä voidaan vahvistaa brändin edelläkävijyyttä?
Jos olemme joskus kohdanneet, todennäköisesti tiedät, että ihmisten erilaisuuden ja moninaisuuden huomiointi on minulle tärkeää. Tähän liittyy myös digimaailman esteettömyys eli verkkosisältöjen saavutettavuus. Päätin siis koota tähän avuksesi 5 sisältöjen saavutettavuutta parantavaa vinkkiä, joihin jokainen voi sisältöjä tuottaessaan tarttua.
Teot puhuvat ja viestit vaikuttavat vastuullisuusmarkkinoinnissa. Mutta miten hyödyntää vastuullisuutta markkinoinnissa ja varmistaa muutos? Lue Suvi Johanssonin Kipinävuoro-blogi aiheesta!
Ovatko vastuullisuus, vastuullisuusviestintä ja vastuullisuusmarkkinointi vain isojen yritysten pöydällä? Kuinka pienemmät yritykset pääsevät kiinni vastuulliseen liiketoimintaan? Voisiko markkinoinnin alaa hivuttaa vastuullisempaan suuntaan sisältäpäin?
Aamukahviseura saa lautaselleen markkinointialan uusimman kuuman perunan – ohjelmallisen mainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen pienentämisen. Oletko tullut ajatelleeksi mainontaa suunnitellessasi, että siitäkin jää hiilijalanjälki? Ohjelmallisen mainonnan päästöt syntyvät pääasiassa mainosten luomisesta, mainosten jakelun tehottomuudesta, mainosten näyttämisen datansiirrosta sekä verkkotunnusten hallinnoinnista.
Suomalaiset B2B-yritykset kunnioittavat lakien lisäksi työntekijöitään, asiakkaitaan ja ympäristöään, ja myös toimivat sen mukaisesti. Niiden tarjoamat ratkaisut ovat usein niitä kaikkein kestävimpiä. Miksi se ei näy ja kuulu? Miksei vastuullisuus ole erottuva kilpailutekijä ja keskeinen osa useamman suomalaisen B2B-brändin arvolupausta ja viestintää maailmalla? Mikä voisi olla arvokkaampaa kuin olla tunnettu ja arvostettu niin tärkeästä asiasta?
MK Aamukahviseurassa vieraana Timo Nurmi (Posti), joka kokoaa yhteen asiat, jotka jokaisen markkinoijan tulee juuri nyt tietää vastuullisuusväittämiin liittyen. Mihin jokaisen organisaation tulisi varautua toiminnassaan vastuullisuusregulaation kasvaessa?
MK Aamukahviseurassa vieraana Juhani Pajunen (Suomen Podcastmedia), joka kertoo, kuinka podcast toimii tehokkaana keinona avata laajoja ja monimutkaisia teemoja organisaation sidosryhmille. Aamukahviseurassa Juhani vinkkaa, mitä vastuullisuuspodcastin teossa tulee huomioida ja kuinka organisaatioiden vastuullisuustoimista voidaan kertoa podcastin muodossa uudella tavalla.