Verkossa myynti edellyttää, että asiakkaat löytävät luoksesi. Hakukoneoptimointi on yksi tehokkaimmista keinoista varmistaa, että asiakkaat löytävät luoksesi digitaalisen ostopolun jokaisessa vaiheessa. Lue Digizerin Oskari Ilomäen vinkit hakukoneoptimointiin MK Kumppaniblogista.
Markkinoinnin tekemisessä ei ole yhtä totuutta tai tietä, mitä pitkin kulkea, kirjoittaa Riku Seppälä MK Kipinävuorossa ja kertoo, mitä itse muuttaisi jos astuisi pk-sektorin markkinointijohtajan saappaisiin.
MK Aamukahviseura sai 7.2. vieraakseen Taija Koskisen ja Mira Mäkiahon (Suomen Asiakastieto), jotka kertovat mitä tärkeää markkinoija voi oppia niiden asiakkaiden ostodatasta, joista ei tullutkaan asiakkaita. Taija ja Mira havainnollistavat sekä b2b että b2c case-esimerkkien kautta, kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä. Katso tallenne!
Ilmoittaudu heti mukaan seuraavaan MK Aamukahviseuraan! MK Aamukahviseurassa toimittajat Iina Kansonen ja Satu Hurme (MarkkinointiUutiset) kertovat miten toimittajan saa kiinnostumaan juttuvinkistä. Mitä jokaisen markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisen on hyvä muistaa markkinointiviestinnän ja journalismin rajapinnoista? Kuinka toimittajaa voi auttaa työssään ja parantaa täten oman juttunsa läpimenoa? Tästä Aamukahviseurasta saat itsellesi konkretiaa myös siitä, miltä markkinoinnin ala näyttää toimittajan silmin.
"Mielikuvien maalailu ja rohkea fiilisten herättely ei ole lainkaan turhaa" markkinoinnissa, kirjoittaa Henriikka Raussi MK Kipinävuorossa ja kehottaa hakemaan inspiraatiota esimerkiksi White Lotus-tv-sarjasta.
Sosiaalisen median käyttö asiakaspalvelukanavana on yksi tämän vuoden nouseva trendi, mutta se vaatii nopeaa reagointia ja lyhyttä vasteaikaa, kirjoittaa Emilia Meyer-Arnold (Retriever) MK Kumppaniblogissa. Käy lukemassa, miten hallita ja johtaa sosiaalisen median kokonaisuutta vuonna 2023!