MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Cha cha cha – on vihreää kultaa brändikentällä

"Käärijä on ylivoimaisesti parasta mitä suomen brändikentällä on nähty vuosiin", kirjoittaa Inca Paatela MK Kipinävuorossaan ja kertoo, mitä brändit voisivat oppia Käärijän artistikuvasta.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 16.5.2023: Mitä markkinoijan on tärkeää tietää vastuullisuusväittämien käytöstä? Vieraana Timo Nurmi (Posti)

MK Aamukahviseurassa vieraana Timo Nurmi (Posti), joka kokoaa yhteen asiat, jotka jokaisen markkinoijan tulee juuri nyt tietää vastuullisuusväittämiin liittyen. Mihin jokaisen organisaation tulisi varautua toiminnassaan vastuullisuusregulaation kasvaessa?
Blogit

Inflaatio karkaa – pysyykö palkkasi perässä?

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n tuore palkkatutkimus osoitti melkoisen palkkaeron myynti- ja markkinointipainotteisten tehtävien välillä, kirjoittaa Samuli Myllyharju (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA) ja avaa tutkimuksen tuloksia.
Podcast

MarkkinointiRadio 71: Korvaako markkinoinnille kulttuuriseteli bonuksen, Samuli Myllyharju ja Marko Hovinmäki?

MarkkinointiRadion tässä jaksossa MarkkinointiKollektiivin Sanna-Kaisa Koiviston vieraina ovat Marko Hovinmäki ja Samuli Myllyharju (MMA).
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 9.5.2023: Miten luovaa tiimiä ja asiakasta sitoutetaan yhteisiin päämääriin? Vieraana Annukka Puttonen (Vapa Media)

MK Aamukahviseurassa vieraana Annukka Puttonen (Vapa Media), joka kertoo miksi luovuudelle ja uudelle pitää antaa tilaa tutunkin brändin parissa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 2.5.2023: Vertaistukea markkinoinnin automaatioon: markkinoinnin automaatio -kyselyn tulokset, vieraana Mika Tiainen (Liana)

MK Aamukahviseurassa vieraana Mika Tiainen(Liana), joka tuo mukaan dataa kansainvälisestä kyselystä, jolla on selvitetty jo kolmatta kertaa markkinoijien ja viestinnän ammattilaisten kokemuksia markkinoinnin automaatiosta. Kysely selvitti myös tietoa siitä, kuinka yritykset investoivat automaatioon vuonna 2023.
Blogit

Nyt mennään konepellin alle – vain palautepohjainen markkinoinnin ohjaus tuo menestystä 2023

"Tuskin kukaan enää kyseenalaistaa tekoälyn tai koneoppimisen tarjoamia mahdollisuuksia myös digitaalisessa markkinoinnissa", kirjoittaa Juha Viherväs (Fonecta) MK Kumppaniblogissa ja avaa, miten mainonnan pelisäännöt ovat jo muuttuneet.
Blogit

Minä brändin rakentajana – olenko hidaste vai veturi?

"Onko markkinoinnin substanssiosaamisesi ajanmukaista? Kumpaan kastiin kuulut – oletko menestyksen hidaste vai veturi?" kirjoittaa Anne Otava-Mikkonen (Rastor-instituutti) ja jakaa täsmävinkit oman osaamiskartan rakentamiseen.