VAIKUTTAVAA MARKKINOINTIA – caseja tuloksia tuottaneista markkinointiteoista


Milloin: ke 17.4.2024 klo 14–17 (kriisiviestintäsimulaatio klo 11.50–13.30, tilaisuuden puheenvuorot klo 14–16)
Missä: Finnkino Kinopalatsi, sali 5, Kauppiaskatu 11, Turku
Hyvä tietää: Tilaisuus on osallistujille maksuton. Tarjolla verkostoitumista ja pientä purtavaa.

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa haetaan vauhtia vaikuttavaan markkinointiin! Puheenvuoroissa avataan oppeja liiketoimintaa vauhdittaneista markkinointiteoista ja markkinoinnin ammattilaisista niiden takana. Kuinka ohjelmistoalan yritys on kyennyt kasvamaan myös haastavina aikoina? Mitä brändiuudistus tarkoitti kauppakeskukselle? Kuinka markkinoinnin alan ammattilaisten työn vaikuttavuudesta tulee meidän jokaisen alalla puhua?

Lisäksi sinulla on mahdollisuus hakea ennen tilaisuutta pelattavaan kriisiviestinnän simulaatiopeliin – treenataan yhdessä vaikuttavaa kriisinhallintaa.

Tervetuloa mukaan luomaan merkityksellistä keskustelua vaikuttavasta markkinoinnista ja viestinnästä sekä jakamaan parhaita käytäntöjä! Tilaisuudesta ei tule streamia tai videotallennetta: olemme paikalla kokemassa jotain vain tässä hetkessä. Kutsu myös kollegasi mukaan ja tulkaa inspiroitumaan yhdessä.

Paikkoja on rajoitetusti, ilmoittaudu heti mukaan!

*Tilaisuus on päättynyt*

---------

Tilaisuuden puheenvuorot:

Markkinoija, sinä olet vaikuttava

  • Mitä tapahtuu, jos yritys ei panosta myyntiin ja markkinointiin eikä ymmärrä alojen ammattilaisten arvoa? Millä keinoin varmistamme, että ammattilaiset ja heidän työnsä saavat ansaitsemansa arvostuksen?
  • Marko Hovinmäki (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA) muistuttaa markkinoinnin ja myynnin merkityksestä. Marko haastaa puheenvuorossaan meistä jokaisen mukaan vaikuttavuuden talkoisiin: kuinka voimme lisätä markkinoinnin arvostusta? Miten palkka-avoimuus, sopimusosaaminen ja myynnin sekä liiketoiminnan lukujen ymmärtäminen vaikuttavat arvomme näkemiseen? Miten voimme osoittaa, että investoimalla markkinointiin saadaan tulosta aikaan?

B2B case Identio Oy:n kasvu ja markkinoinnin ROMI

  • Miten mittaat ja perustelet markkinoinnin vaikuttavuutta liiketoiminnan kasvun rakentajana? Kuinka B2B-markkinoinnin avulla kasvatettiin orgaanisesti 2 hlön yritys 31 hlön yritykseksi?
  • Joonas Korgan (Identio Oy) avaa rehellisesti opit ja kokemukset teknologiayrityksen markkinoinnin vaikuttavuuden takaa. Kun myyntiin ja markkinointiin on panostettu, takaa se nyt vaikeampina aikoina takaisinmaksua ja etulyöntiasemaa kilpailijoihin nähden. Joonas on tarkkaan mitannut kuinka markkinoinnin investoinneilla on kotiutettu miljoonia takaisin kotipesään.

B2C case Kauppakeskus Mylly: brändiuudistuksen voima

  • Brändin merkitys markkinoinnin vaikuttavuudessa kyseenalaistetaan ajoittain. Etenkin vaikeampina taloudellisina aikoina painoarvo nopeaa kauppaa tuovalle taktiselle markkinoinnille korostuu. Kannattaako brändiin silti panostaa?
  • Annika Räihä (Sunday Brunch Company) ja Meri Hakulinen (Kauppakeskus Mylly) jakavat taustatarinan sekä tulokset menestyksekkäästä Myllyn brändiuudistuksesta, joka aikaansai huikeat kävijämäärät ja myynnit aikaiseksi. Brändiuudistuksesta ja sitä seuranneesta kampanjasta alkoi kauppakeskuksen uusi aika ja kävijämäärät vain jatkavat kasvuaan. Case opettaa esimerkiksi monikanavamarkkinoinnin voimasta sekä mainonnan laskevia huomioarvoja vastaan taistelemisesta.

Tapahtumat vaikuttavan markkinoinnin ja viestinnän mahdollistajana

  • Tapahtumat ovat erottuva, vaikuttava ja monipuolinen kanava valjastettavaksi markkinoinnin ja viestinnän tarpeisiin. Strategisten tavoitteiden määrittelystä aloitettu suunnittelu, hyvin toteutettu kokonaisuus ja mittaamisen kautta kerrytetty data auttavat paitsi tulevien tapahtumien kehittämisessä, niin myös tapahtuman vaikuttavuuden määrittelyssä. Tapahtuma mielletään helposti kalliiksi kanavaksi, mutta vaikuttavuudeltaan se on usein kuitenkin moninkertaisesti muita keinoja parempi. Miten tapahtuma nähtäisiin investointina kuluerän sijaan?
  • Sanni Rostedt ja Anna Koivisto (Idea Group) kertovat case-esimerkkien kautta siitä, miten tapahtumia hyödyntäen syvennetään viestien välittämistä, vauhditetaan myyntiä ja vahvistetaan brändiä.

----------------

Kriisiviestintäsimulaatio:

Onko organisaatiollasi suunnitelma valmiina kriisiviestintätilanteeseen? Oletko päässyt testaamaan suunnitelmaa?

  • Toni Perez (OSG) simuloi koko organisaatiota ravisuttavan kriisinhallintapelin pienelle mukaan valitulle joukolle ennen itse teematilaisuutta. Pelissä pääset osallistumaan mainekriisin viestinnän hallintaan. Osallistujat saavat apua ja oppia niin Tonilta kuin toinen toisiltaan. Simulaatiossa sivutaan kriisinhallintaa, mutta keskitytään kriisiviestintännän toimiin.

    OSG Viestinnän järjestämä Kriisiviestinnän työpaja on tarkoitettu viestintäkokemusta ja jonkinlaista kriisiviestintäosaamista jo omaaville. Harjoituksesta saa eniten irti, kun kriisiviestinnän perusteet ovat jo hallussa. Työpaja on tarkoitettu ensisijassa yritysten ja järjestöjen johdolle sekä markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.
    Simulaatioon haetaan: pääset täyttämään lyhyen hakemuksen ilmoittauduttuasi tähän tilaisuuteen.

----------------

Iltapäivän aikataulu:

  • (Klo 11.50–13.30 Kriisiviestinnän simulaatio mukaan valituille)
  • Klo 13.40 Tilaisuuden ovet avautuvat, tervetuloa!
  • Klo 14.00 Tilaisuuden avaus
  • Puheenvuorot ja keskustelua
  • Klo 16.15 Verkostoitumista ja pientä purtavaa
  • Klo 17.00 Tilaisuus päättyy

Hyvä tietää:

  • Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.
  • Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton.

Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA, Finnkino, OSG ja Idea Group.

*Tilaisuus on päättynyt*

Julkaistu 
22.3.2024
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.