Tapahtumat

Tästä näet helposti tulevat ja menneet tapahtumat. Ilmoittaudu rohkeasti mukaan - tapahtumat ovat yleensä täysin veloituksettomia. Tervetuloa!

ILMOITTAUDU MUKAAN: MK Aamukahviseura 28.10.2025: Positiiviset tunteet on vahva kasvun draiveri – Brändien arvostus -tutkimuksen tuloksia markkinoijille, vieraana Katja Sipponen (Taloustutkimus)

Tässä Aamukahviseurassa Katja Sipponen (Taloustutkimus) jakaa Taloustutkimuksen vuosittaisen Brändien arvostus -tutkimuksen havaintoja.

ILMOITTAUDU MUKAAN: MODERNI MARKKINOINTI 2025 – Data johtaa, AI helpottaa, personointi vaikuttaa

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulet, miten data ohjaa päätöksentekoa, kuinka tekoälyä voi hyödyntää helposti omalla laitteella ja miten verkkosivujen personointi siirretään puheista tekoihin.

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 14.10.2025: Mitä suomalaiset oikeasti tekevät vastuullisuuden eteen – ja miten markkinoija hyödyntää tämän tiedon? Vieraana Maria Timonen (Asiakastieto) ja Sylva Vahtera (Iro Research)

Miksi vastuullisuus painaa vaakakupissa yhdelle suomalaiselle kuluttajalle enemmän, kun taas toinen ei koe sitä tärkeäksi arjen valinnoissaan? Vastuullisuus on arvo, jota brändi voi korostaa, mutta se ei resonoi samalla tavalla kaikissa kuluttajissa. Mitä markkinoijan kannattaa tehdä, jotta brändin viestit oikeasti vaikuttavat? Tässä Aamukahviseurassa sukellamme Asiakastiedon ja Iro Researchin valtakunnallisen vastuullisuustutkimuksen tuloksiin. Opit mm. kenelle vastuullisuusviestintä toimii parhaiten, miten sisältöjä kannattaa kohdentaa ja mistä löytää uusia asiakkaita.

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 7.10.2025: Näin teet vaikuttajamarkkinointia, joka näkyy tuloksissa ja tuntuu maailmassa, vieraana Inna-Pirjetta Lahti (PING Helsinki)

Strategisella vaikuttajamarkkinoinnilla ja vuorovaikutteisella someviestinnällä voidaan saada aikaan vaikuttavuutta, joka näkyy myynnissä, vahvistaa brändiä ja luo yhteisöllisyyttä. Tässä Aamukahviseurassa vieraaksi saapuu vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri Inna-Pirjetta Lahti (PING Helsinki). Inna on luvannut jakaa oppinsa, konkreettisia case-esimerkkejä ja ajankohtaista trendikatsausta unohtamatta.

*The event has ended*: New Year, New B2B – Planning B2B Marketing for 2026 / 16.10.2025 Helsinki

‍Wolt & MarkkinointiKollektiivi invite you to an inspiring live event dedicated to the future of B2B Marketing.

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 30.9.2025: Oikeat sisällöt oikeaan aikaan – helpot vinkit B2B-markkinoinnin personointiin, vieraana Roni Jarkko (Druid)

Personoiduilla B2B-sisällöillä rikastetun asiakaskokemuksen uskotaan suotta olevan mahdollista vain isoille toimijoille. Personoinnista voi tehdä taidetta ja sen voi viedä jopa täysin henkilökohtaiselle tasolle, mutta jo esimerkiksi uusille ja olemassa oleville asiakkaille räätälöidyt laskeutumissivut tai uutiskirjeosiot piristävät asiakaskokemusta (ja liikevaihtoa) huomattavasti. Tässä Aamukahviseurassa jaetaan konkreettisia esimerkkejä, kuinka etenkin B2B-markkinoija voi personoida sisältöjä helposti – ja lähes varmasti jo olemassa olevia kyvykkyyksiä käyttäen.

*Tilaisuus on päättynyt*: MARKKINOINNIN VOIMA – Tekoälyä, dataa ja fokuksen hallintaa / 15.10.2025 Tampere

Markkinoinnin mahdollisuudet eivät ole koskaan olleet näin hienot: tekoäly ja data avaavat ovia, joista emme vielä muutama vuosi sitten edes haaveilleet. Samalla kun teknologian kehitys tarjoaa markkinoijalle uusia mahdollisuuksia, korostuu myös tiimityön ja itsensä johtamisen merkitys. 

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 23.9.2025: Kun halutaan vaikuttaa, mitä markkinoijan tulisi ymmärtää eri sukupolvista? Vieraana Juha Painilainen (Taloustutkimus)

Kuluttajien arvot ovat kuluttajakäyttäytymisen näkymätöntä maaperää, arvot ohjaavat valintojamme ja ovat aikalailla pysyviä läpi elämämme. Miten arvot eriävät sukupolvien välillä, vai eriävätkö? Onko brändin mahdollista olla relevantti kaikille sukupolville? Tuleeko markkinoinnin kyetä tunnistamaan mahdolliset sukupolvien väliset kuilut? Tässä Aamukahviseurassa nostetaan tutkimuksista esiin mielenkiintoisia havaintoja markkinoinnin ammattilaisille: millaisia mahdollisuuksia eri sukupolvien ja arvojen ymmärtäminen tuo brändin rakentamiseen ja vaikuttamiseen.