MarkkinointiKollektiivi toteutti syksyllä 2025 Markkinointialan suuren hyvinvointikyselyn, jolla selvitettiin, mitä markkinoijille kuuluu. Nyt tulokset ovat valmistuneet ja haluamme jakaa ne kanssasi! Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!
MarkkinointiKollektiivin suosituin ja toivotuin tilaisuus on jälleen täällä – tule mukaan! Selvitetään yhdessä, kuinka sosiaalinen media vauhdittaa organisaation kasvua ja millainen sisältö somessa toimii parhaiten vuonna 2026.
Tule kuulemaan tähän Aamukahviseuraan mitä sata suomalaista teknologia- ja teollisuusyrityksen liiketoimintajohtajaa ajattelee markkinoinnin roolista kasvussa. VML Finlandin tuore Beyond Borders 2026 -tutkimus valottaa harvoin tutkittua aihetta: mitä ylin johto suomalaisissa teknologia- ja teollisuusyrityksissä itse kertoo markkinoinnista ja sen roolista kansainvälistä kasvua haettaessa?
Canva on tuttu työkalu monelle markkinoijalle, mutta harva hyödyntää sen täyttä potentiaalia sisällöntuotannossa. Tämän vuoden viimeisen erikoispitkän 45min Aamukahviseuran aikana saat selkeän kokonaiskuvan Canvan ominaisuuksien tehokkaasta käytöstä niin yksilö- kuin tiimitasolla – ja lopuksi bonuksena vinkit tekoälyn hyödyntämiseen.
One of the biggest challenges in adopting AI in marketing isn’t the technology itself but a fragmented tech stack. Disconnected tools, manual handovers, and data silos slow down execution. How can marketing teams move beyond AI experiments to deploy systems that truly work, automating workflows, connecting tools, and freeing time for strategy and creativity? In this Aamukahviseura session, we’ll explore agentic AI, intelligent systems that act autonomously on your behalf.
Tekoäly ja uudet teknologiat muuttavat tapaa, jolla ihmiset etsivät tietoa. Perinteisestä Googlen hakukoneesta siirrytään kohti laajempaa ajattelua, jossa optimoidaan hakukokemuksia kaikkialla, niin hakukoneissa, tekoälytyökaluissa kuin uusilla alustoillakin. Aamukahviseuran vieraaksi saapuu Jutta Lehtinen (SEO-akatemia), joka avaa hakukoneoptimoinnin muutosta ja sitä, miksi hakukokemusten ymmärtäminen on tulevaisuudessa kriittinen taito jokaiselle markkinoijalle.
Tässä MarkkinointiKollektiivin ja MyyntiKollektiivin tilaisuudessa paneudutaan erityisesti markkinointia, myyntiä, kasvua ja liiketoimintaa johtavien työpöydälle kuuluviin ajankohtaisiin teemoihin, joilla luodaan kasvun edellytyksiä.
Ostopäätöksen hetkellä kuluttajan harkintalistalla on useimmiten vain kaksi brändiä. Jokainen brändi haluaa olla mukana tässä 50–50 valintatilanteessa, jossa ratkaistaan mikä brändi lopulta tulee ostetuksi. Tule Aamukahviseuraan kuulemaan miten varmistetaan, että brändi päätyy kuluttajan harkintalistan kärkikahinoihin ja sillä on mahdollisuus tulla hankituksi.