Today, the synergy between sales, marketing, and customer service is increasingly vital. The B2B buying journey has evolved, becoming more complex and digitally driven. To thrive in this dynamic environment, the B2B commercial function must undergo a strategic evolution to better serve customers and meet business objectives.
Tässä Aamukahviseuran ekstra-spesiaalissa lähetyksessä kuulemme MarkkinointiKollektiivin tuotannon kokemuksia ja oppeja jokaviikkoisen livelähetyksen järjestämisestä, konseptoinnista ja kehittämisestä.
Tässä Aamukahviseurassa keskustellaan markkinoinnin tehokkuudesta strategisesta näkökulmasta. Mihin asioihin meidän tulee keskittyä, jos haluamme tehdä tehokasta ja vaikuttavaa markkinointia? Maailmalla on viime vuosina tutkittu valtavasti markkinoinnin tehokkuutta, mutta vain harva yritys Suomessa hyödyntää kaikkia vaikuttavuuden tekijöitä.
On mittareita, dashboardeja, KPI:t määritetty ja ROI:takin laskettu. Jokaista kampanjaa mitataan ja seurataan, euroja lasketaan ja dataa kerätään. Mutta miksi silti tuntuu, että organisaatiossa kukaan muu markkinointifunktion lisäksi ei ymmärrä markkinoinnin tuomaa arvoa?
Kehotemuotoilu on menetelmä, jolla tekoälyä ohjataan viestinnässä (vrt. prompt engineering). Se tarjoaa välineitä vuorovaikutuksen optimointiin tekoälyn kanssa. Se on keskeinen tekijä markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten onnistumisessa tekoälyn hyödyntämisessä.
Puhelin soi. Tuntematon numero. Viitsisiköhän vastata? ”Hei, toimistosta xy meidän asiakkuusvastaavamme N.N. haluaisi varata kanssasi 30 min etätapaamisajan, jossa keskustelisimme, miten voimme auttaa teitä saavuttamaan liiketoimintanne tavoitteet ja parantaa markkinointinne tehokkuutta”. Huokaus.