Julkaisemme mielellämme ajatuksesi ja mietteesi MarkkinointiKollektiivin Kipinävuoro -blogissa. Kyseessä on MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten yhteinen ajatustenjakoalusta: haluamme nostaa esille erilaisia näkemyksiä ja havaintoja markkinoinnista. Annetaan tiedon liikkua ja jaetaan inspiraatiota toinen toisillemme!
Markkinoinnin kehityskeskustelu -podcast syntyi halusta parantaa liike-elämän johdon ja markkinoijien välistä vuorovaikutusta ja ymmärrystä. Podcastin kolmannessa jaksossa kuullaan kehityskeskustelun rakentavan rehellisessä hengessä ajatuksia Raija Formanilta, joka tarkastelee markkinointia matkailun ammattilaisen ja toimitusjohtajan silmin.
Osana MarkkinointiKollektiivin Onnistunutta markkinointia- tilaisuutta (7.6.2023) jaettiin jo kuudennen kerran kollegiaalinen MK Vuoden Paras -tunnustus. Vuoden Paras-shortlistalla kisasi neljä huomiota herättänyttä markkinointitekoa, joista MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenet äänestivät voittajaksi monia koskettaneen Aamu Säätiön "Poista tämä mainos"-markkinointiteon.
Markkinoinnin kehityskeskustelu -podcast syntyi halusta parantaa liike-elämän johdon ja markkinoijien välistä vuorovaikutusta ja ymmärrystä. Podcastin toisessa jakosossa kuullaan kehityskeskustelun rakentavan rehellisessä hengessä ajatuksia Risto Kyhälältä, joka tarkastelee markkinointia asumisen ammattilaisen ja toimitusjohtajan silmin.
"On olemassa sitkeä tiedostomaton ennakkoluulo, että markkinointia voi tehdä myös ilmaiseksi", kirjoittaa Jari Lindholm MK Kipinävuorossaan ja kertoo, miksi tämä on liiketoiminnan kehittämisen kannalta vaarallinen asia.
"Ainutlaatuinen Suomen luonto on asia, jolla voimme nostaa kotimaisten yritysten brändit uudelle ja erottuvammalle tasolle", kirjoittaa Marja-Maija Valtonen MK Kipinävuorossaan ja jakaa ideoita siihen, miten luonto nostetaan osaksi brändiä.
MK Aamukahviseurassa Mika Käyhty ja Julia Toivio (Insait) kertovat, miten lyhytvideoiden kautta kerrotaan tarinoita. Mitä erityisesti tulee ottaa huomioon, kun lähtee tekemään tavoitteellista tarinankerrontaa? Mika ja Julia käyvät läpi lyhytvideoformaatin parhaat käytännöt esimerkkien ja käytännönvinkkien kautta.