Aihe:

Insight

Blogit

Pelillistämisellä kilpailuetua markkinointiin

Uuden markkinointitaktiikan omaksuminen voi tuottaa oppimista ja valtavia kasvu- sekä hyötymahdollisuuksia yrityksille. Markkinoijilla on kuitenkin haastena, että he priorisoivat jo aiemmin toimivaksi havaittua rajallisen käytettävissä olevan ajan vuoksi ja joskus myös riskin välttämiseksi. Muutosvauhdin yhä kiihtyessä, ja tämä yhdistettynä enemmän tekemiseen vähemmällä, ei liene mikään yllätys, että markkinoijat pidättäytyvät vanhoissa ja tutuissa toimintatavoissa. Tässä on ristiriita: rohkea markkinointi on varattu usein markkinointitoimistoille ja nopeasti muuttuville yrityksille, vaikka yrityksen eteenpäin viemiseksi millä tahansa toimialalla tarvitaan hyvä idea sekä kyky testata ideaa käytännössä.
Blogit

Kuluttajien odotuksista syötettä vastuullisuusviestintään ja -markkinointiin

Yli puolet suomalaisista kokee, että tuotteiden tai palveluiden vastuullisuutta on vaikea arvioida tai vaihtoehtoja vertailla keskenään. Melkein 40 % kokee hankalaksi luopua tutuista ja turvallisista tuotteista tai palveluista. Kuinka yritykset voivat auttaa kuluttajia tekemään vastuullisempia päätöksiä ja helpottamaan ratkaisun tekoa ostopolulla? Tätä pohtii Sanoman Tiina Kosonen MK kumppaniblogissa.
Blogit

Kaiken takana on tieto - myös vastuullisuudessa ja sen onnistuneessa viestinnässä

Kuinka yrityksessänne seurataan ja analysoidaan vastuullisuuskeskustelun eri teemoja, benchmark-yritysten liikkeitä, uusia innovaatioita tai vaikuttajien mielipiteitä? Toivottavasti edes jotenkin. Itseäni on yllättänyt, että moni vastuullisuuteen panostava yritys keskittyy seuraamaan aiheen ympärillä lähinnä omaa näkyvyyttään. Vastuullisuusviestintä pohdituttaa monia, mutta kaikkien tärkeintä kuitenkin on, että kaikki vastuullisuusviestintä on aitoa ja totuudenmukaista. Vastuullisuus on ennen kaikkea tekoja kestävän kehityksen eteen, kirjoittaa Anna Suominen MK Kumppaniblogissa.
Tapahtumat

MK Tapahtuma 17.3. Vaikuttava markkinointi: Asiakasymmärrys + brändi + psykologia + neurotieteet -katso tallenne!

Tule MarkkinointiKollektiivin tilaisuuteen kuulemaan tunteiden ja motivaation roolista markkinoinnissa, ja ottamaan selvää, mitä asiakkaasi aivoissa tapahtuu hänen ollessaan tekemisissä brändisi kanssa! Ilmoittaudu 17.3. pidettävään veloituksettomaan teematilaisuuteen tästä!
Tapahtumat

KATSO TALLENNE 10.2.2021 MK Teematilaisuudesta: Datan hyödyntäminen asiakaspolun kehittämisessä

Tule mukaan nappaamaan konkreettisia vinkkejä ja inspiraatiota markkinoinnin eri datalähteiden haltuunottoon ja hyödyntämiseen 10.2.! Ilmoittaudu mukaan tästä!
Blogit

Datasta on hyödyksi – jos sitä osaa hyödyntää

Lue ajatuksia datan hyödyntämisestä tästä blogitekstistä, ja nappaa inspiraatiota oman tekemisesi kehittämiseksi.
Podcast

MRxWörks: Näin niitä mielikuvia luodaan 7: Miten onnistumisia mitataan?

Miten onnistumisia mitataan? Mitä kuuluu mittaamiselle ja millaisia asioita tulisi mitata? Kuuntele ajatuksia aiheesta.
Blogit

Mitä on insight ja miksi siitä pitäisi olla kiinnostunut?

Insight on selkeä, relevantti, kiinnostava ja kaupallisesti hyödynnettävä havainto, joka tuottaa uutta ymmärrystä. Oivalla insighteista lisää tästä!