"On olemassa sitkeä tiedostomaton ennakkoluulo, että markkinointia voi tehdä myös ilmaiseksi", kirjoittaa Jari Lindholm MK Kipinävuorossaan ja kertoo, miksi tämä on liiketoiminnan kehittämisen kannalta vaarallinen asia.
MK Aamukahviseurassa Mika Käyhty ja Julia Toivio (Insait) kertovat, miten lyhytvideoiden kautta kerrotaan tarinoita. Mitä erityisesti tulee ottaa huomioon, kun lähtee tekemään tavoitteellista tarinankerrontaa? Mika ja Julia käyvät läpi lyhytvideoformaatin parhaat käytännöt esimerkkien ja käytännönvinkkien kautta.
Selvitetään yhdessä, kuinka sosiaalinen media vauhdittaa organisaation kasvua ja millainen sisältö somessa toimii parhaiten vuonna 2023!
Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulet sosiaalisen median tuoreimmista tutkimustuloksista ja trendeistä. Saat oman työsi tueksi monipuolisia käytännön esimerkkejä sosiaalisen median parissa päivittäin työskenteleviltä asiantuntijoilta. Kuulet neuvoja somessa monia markkinoijia pohdituttavaan kysymykseen: missä menee raja organisaation edustamisen ja yksityishenkilönä toimimisen välillä.
Hyvä asiakaskokemus syntyy syvästä ymmärryksestä, ja syvä ymmärrys tulee suunnitellulla tutkimustyöllä, kirjoittaa Aki Ovaska (Crasman) MK Kumppaniblogissa.
"Metaversumi tulee, tykkäsit siitä tai et", kirjoittaa Janne Itäpiiri (Stereoscape) englanninkielisessä MK Kumppaniblogissa ja kertoo, miten ottaa hyppy Metaversumiin.
Markkinointiradion aiheena on markkinoinnin strateginen suunnittelu PK yrityksissä, kun vieraaksemme saapuu Aino Pajunkangas, pitkän linjan viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija viestintätoimisto Aivelasta. Ainon kanssa aihetta käydään läpi PK-yrityksille toteutetun tutkimuksen tulosten kautta.
MarkkinointiRadion vieraaksi saapuu Ritva Laine Perjantailta. Käsittelyssä on haasteita, joita markkinoijat arjessaan kohtaavat, ja jotka vaikuttavat välillisesti tai välittömästi niin työn tekemisen mielekkyyteen kuin työssä jaksamiseen ja työn tuloksiin.
MarkkinointiRadio selvittää, millaisista elementeistä Alkon palkittu ja ensiluokkainen asiakaskokemus syntyy. Miten asiakaskokemusta johdetaan ja miten onnistumista mitataan? Vastauksia antavat Sanna Puumalainen ja Tuula Sillanmäki Alkolta.