Aihe:

Strategia

Podcast

MarkkinointiRadio 62: Sanna Puumalainen & Tuula Sillanmäki: Palkitun asiakaskokemuksen johtaminen

MarkkinointiRadio selvittää, millaisista elementeistä Alkon palkittu ja ensiluokkainen asiakaskokemus syntyy. Miten asiakaskokemusta johdetaan ja miten onnistumista mitataan? Vastauksia antavat Sanna Puumalainen ja Tuula Sillanmäki Alkolta.
Blogit

Mitä eroa on markkinoinnilla ja strategisella markkinoinnilla?

Markku Vierula hahmottelee blogikirjoituksessaan strategisen markkinoinnin roolia käytännössä. Strateginen markkinointi nousee tuon tuosta esille ns. kiinnostavana teemana. Siitä keskustellaan ja se saa puheissa hyvinkin vaihtelevia sisältöjä. Harvemmin siihen törmää käytännön osaamisena.
Podcast

MarkkinointiRadio 55: Heidi Peltonen ja Timo Nurmi: Kumppanuudet ja vastuullisuus kasvun ajurina

MarkkinointiRadion vieraiksi saapuivat Heidi Peltonen (Neste) ja Timo Nurmi (Posti). Heidi ja Timo keskustelevat jaksossa kahden merkittävän suomalaisen toimijan, Nesteen ja Postin kumppanuudesta ja vastuullisuudesta.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE 22.9.2021 MK Teematilaisuudesta:: Vastuullisuus B2B-markkinoinnin ja kasvun vauhdittajana -katso tallenne!

Syyskuussa pureudutaan B2B-markkinointiin vastuullisuus-näkökulmasta. Tilaisuuden neljä puheenvuoroa tarjoavat ajatuksia herättäviä näkemyksiä ja konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vastuullisuus nostetaan strategian ytimeen ja valjastetaan rakentamaan arvoa ja kasvua B2B-liiketoiminnassa. Vastuullisuus palvelu- ja tuotekehityksessä ja markkinointiviestinnässä ei heijastu ainoastaan organisaation omaan brändiin vaan parhaimmillaan tuottaa arvoa myös kumppanille. Onko vihreä B2B-markkinoinnin uusi musta?
Koulutukset

*Haku päättynyt* INBOUND-MYYNTIKANAVAN RAKENTAMINEN JA KEHITTÄMINEN

Digitaalisen myyntikanavan rakentaminen on yksi tärkeimpiä markkinointitaitoja alati digitalisoituvassa maailmassa. Nyt järjestämme koulutuksen, jossa pääset mukaan kehittämään ja samalla oppimaan miten rakennetaan ja kehitetään digitaalista inbound-kanavaa. Koulutus on erinomainen yhdistelmä teoriaa ja käytäntöä, jota pääset soveltamaan heti omassa työssäsi.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE 25.8.2021 MK Teematilaisuudesta: Strategia

Elokuussa suurennuslasin alle otetaan strategia. Neljän puheenvuoron kautta syvennytään pohtimaan miten strategiset valinnat, tavoitteet ja toiminta ohjaavat markkinointia. Näkökulmissa esille nousevat niin kilpailuetu, rohkeus kuin myös arjen työ. Strateginen ymmärrys oli uusimman MK Urakyselyn mukaan 3. sijalla markkinoinnin ammattilaisen tulevaisuuden osaamistarpeista. Tule mukaan ylläpitämään osaamistasi tästä tärkeästä teemasta!
Blogit

Vienti tarvitsee vahvaa markkinointia

Yritysten organisaatiomalleja katsellessa huomaa, että yrityksissä markkinointi nähdään edelleen pitkälti tukitoimintona, jonain jota tehdään muun ohessa. Vaatimus markkinoinnin mukaan tuomisesta johtopöytään, siilojen kaatamisesta ja “samassa veneessä olemisesta” ei ole uusi. Olisiko ehkä aika laajentaa keskustelua markkinoinnista kattamaan koko arvoketju - ja ymmärrys liiketoiminnasta? pohtii Mia Rusila MK Kipinävuorossa
Blogit

Projektinhallinnan työkalu: renki vaiko isäntä?

MarkkinointiKollektiivin tuotannossa otettiin alkuvuodesta käyttöön uusi projektinhallinnan työkalu. Tässä blogissa MK tuotannon Pauliina kertoo omia tuntemuksiaan uuden työkalun käyttöönotosta, ja peilaa ajatuksiaan projektinhallinnan ammattilaisena työkalun arkeen tuomiin muutoksiin. Voiko työkalulle antaa työn johtamisessa isännän paikan?