4MK Event: Data ja luovuus

Milloin: Keskiviikkona ja torstaina 10.11. - 11.11.2021 klo 8.30-11.00
Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
Hyvä tietää: tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton

Maailman paras markkinointi rakennetaan rajattomasta luovuudesta, laadukkaasta datasta sekä näiden kahden juuri oikeanlaisesta yhdistelmästä. Luovuus on kiistämättä yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin peruspilareista, mutta onnistuakseen se tarvitsee dataa näyttämään sille suuntaa ja antamaan tekemiselle oikeat tavoitteet, mittarit ja aikataulun.

MarkkinointiKollektiivi kutsuu nyt saman pöydän ääreen markkinoinnin luovat nerot sekä datan suuret tulkitsijat. Tule oppimaan, miten tieto ohjaa luovuutta, miten luovuudella tuotetaan arvokasta dataa ja miten näiden kahden lyömättömällä kombinaatiolla tuotetaan maailman parasta markkinointia. Kaksipäiväisen tilaisuuden eri puheenvuorot antavat tuoretta näkökulmaa, haastavat vanhoja toimintamalleja ja jakavat parhaita keissejä ja työkaluja, joiden avulla yhdessä löydämme datan ja luovuuden voittamattoman menestysreseptin.

ILMOITTAUDU MUKAAN!

Tilaisuuden puheenvuorot keskiviikkona 10.11.2021 klo 9.00-11.00:

Datalla johtaminen markkinoinnissa

Jussi Liimatainen (Vipu) pohtii puheenvuorossaan dataa ja luovuutta näennäisenä taisteluparina. Mitä voimme oppia, jos tarkastelemme luovuutta datan avaimenreiästä - tai toisinpäin?

Tarinoista numeroiksi – luovuudesta dataksi

Joonas Jukkaran (SEOSEON) käsissä markkinoinnin luovat ratkaisut muuttuvat helposti ymmärrettäväksi dataksi, joiden avulla tuloksia voidaan tarkastella ja vertailla – ja puolestaan määritellä tavoitteita, jotka ohjaavat markkinointitoimenpiteiden tarinaa.

Datan ja luovuuden elinvoimainen liitto

Piia Lähteenmäki (Sanoma) uskoo datan ja luovuuden vahvaan ja einvoimaiseen liittoon, jossa monipuolinen data ruokkii luovuutta, tarjoaa rajattomasti mahdollisuuksia ja vaikuttavampia sisältöjä. Data haastaa olettamukset ja aukaiseen ovet uuden oivaltamiselle.

Luovuus ja markkinoinnin automaatio

Torkel Öhman (Amanda AI) haastaa meidät pohtimaan luovuuden automatisointia ja sitä, voidaanko digitaalista markkinointia automatisoida tekoälyn avulla. Mitä on mahdollista korvata koneella ja mikä vaatii aitoa ihmisen luovuutta? Englanninkielisessä puheenvuorossaan, Torkel kertoo myös, miten tekoäly tulee muuttamaan tulevaisuuden digimarkkinoijan työnkuvaa?

Tilaisuuden puheenvuorot torstaina 11.11.2021 klo 8.30-11.00:

Pelillistäminen ja oma data

Max Söderholm (Leadfamly) tietää, miten verkkosivukävijän huomio saadaan vangittua, ja miten arvokasta asiakasdataa kerätään luovien ratkaisujen avulla. Max vie meidät tutkimusmatkalle, jossa luovuus muuttuu dataksi.

Data ja luovuus SaaS-sovelluksen ja Inbound-myyntikanavan kehittämisen keskiössä

Ritva Laine (VuosikelloTM-sovellus) avaa puheenvuorossaan SaaS-sovelluksen ja inbound-myyntikanavan kehittämisprosessia, ja sitä, miten data ohjaa tätä luovaa kehitystyötä. Pääsemme kurkistamaan esiripun taakse ja kuulemaan uuden, vielä julkaisemattoman SaaS-sovelluksen tarinan, sekä millaisia oppeja matkalta kerätty arvokas data on tarjonnut. (Vuosikello-sovellus)  

Tekoäly sisältöjen tuottajana

Tuukka Muhonen ja Ilari Vähä-Pietilä (Dagmar) vievät meidät matkalle luoviin sisältöihin tekoälyn ja koneoppimisen kautta. Kuulemme kiinnostavia esimerkkejä siitä, miten dataan pohjautuva tekoäly luomaan aidosti vaikuttavia sisältöjä.

Markkinoinnin tavoitteet näkyviksi

Mika Hyötyläinen (Neste Oyj) kertoo, että parhaimmillaan dashboardista saa parasta huumetta. Monesti yrityksissä puhutaan ja haaveillaan AI:sta ja tekoälystä, vaikka näkymä ihan perustekemiseenkin uupuu. Ei tiedetä mihin raha menee tällä hetkellä ja aliarvioidaan pelkän nykytilanteen näyttämisen voima. Kun markkinoinnin tavoitteisiin luodaan reaaliaikainen näkymä, tulee siitä parhaimmillaan addiktoivaa, jota jokainen markkinoija seuraa päivittäin.

Paneelikeskustelu: Data vastaan luovuus

Aiheen alustajana ja paneelikeskustelun vetäjänä: Tatu Kuivalahti (Custobar)

Tilaisuudessa ajatuksensa ovat jakamassa:

Jussi Liimatainen (Vipu)

Max Söderholm (Leadfamly)

Torkel Öhman (Amanda AI)

Tatu Kuivalahti (Custobar)

Tuukka Muhonen ja Ilari Vähä-Pietilä (Dagmar)

Piia Lähteenmäki (Sanoma)

Mikke Helenius (Perjantai)

Joonas Jukkara (SEOSEON)

Mika Hyötyläinen (Neste)

Tilaisuuden aikataulu 10.11.:

Klo 9:00 Tilaisuuden avaus

Puheenvuorot ja keskustelua

Klo 11:00 Tilaisuus päättyy

Tilaisuuden aikataulu 11.11.:

Klo 8:30 Tilaisuuden avaus

Puheenvuorot ja keskustelua

Paneelikeskustelu

Klo 11:00 Tilaisuus päättyy

Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.

Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Sanoma, Custobar, Leadfamly, Perjantai, SEOSEON, Amanda AI, Neste Oyj, Dagmar ja Vipu.

Tilaisuus on osallistujille maksuton.

ILMOITTAUDU HETI MUKAAN!

Julkaistu 
11.10.2021
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.