MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Viisi vinkkiä toimivaan B2B-markkinointiin

B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla vaikeaa, eikä sen onnistumiseen tarvita kikkailuja. Vahvat perustat sekä pitkäjänteinen ja tavoitteellinen tekeminen auttavat toteuttamaan aidosti liiketoimintaa tukevaa markkinointia. Tässä viisi vinkkiä, jotka auttavat sinua onnistumaan B2B-markkinoinnissa.
Blogit

Tekoälykehityksen mahdollistajat Suomessa – millaisissa lähtökohdissa olemme?

Digitalisaatio ja tekoäly muuttavat nyt vauhdilla liiketoiminnan pelikenttää. Nykyisessä nopeasti muuttuvassa teknologiaympäristössä ajantasaista pysäytyskuvaa on vaikea saada, mutta kehityksen neljä pääajuria voidaan kuitenkin tunnistaa – Suomessa tekoälykehitys nojaa vahvaan ekosysteemiin, sen käyttö yleistyy nopeasti orgaanisesti, taloudellinen arvo kasvaa ja työelämän muutos etenee hallitusti. Mutta mitä suomalaisyritysten päättäjät oikeasti ajattelevat tästä murroksesta? Ja miten markkinoinnin ammattilaiset voivat olla mukana rakentamassa tulevaisuuden kasvua epävarmassa ajassa?
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 28.10.2025: Positiiviset tunteet on vahva kasvun draiveri – Brändien arvostus -tutkimuksen tuloksia markkinoijille, vieraana Katja Sipponen (Taloustutkimus)

Tässä Aamukahviseurassa Katja Sipponen (Taloustutkimus) jakaa Taloustutkimuksen vuosittaisen Brändien arvostus -tutkimuksen havaintoja.
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: MODERNI MARKKINOINTI 2025 – Data johtaa, AI helpottaa, personointi vaikuttaa

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulet, miten data ohjaa päätöksentekoa, kuinka tekoälyä voi hyödyntää helposti omalla laitteella ja miten verkkosivujen personointi siirretään puheista tekoihin.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 14.10.2025: Mitä suomalaiset oikeasti tekevät vastuullisuuden eteen – ja miten markkinoija hyödyntää tämän tiedon? Vieraana Maria Timonen (Asiakastieto) ja Sylva Vahtera (Iro Research)

Miksi vastuullisuus painaa vaakakupissa yhdelle suomalaiselle kuluttajalle enemmän, kun taas toinen ei koe sitä tärkeäksi arjen valinnoissaan? Vastuullisuus on arvo, jota brändi voi korostaa, mutta se ei resonoi samalla tavalla kaikissa kuluttajissa. Mitä markkinoijan kannattaa tehdä, jotta brändin viestit oikeasti vaikuttavat? Tässä Aamukahviseurassa sukellamme Asiakastiedon ja Iro Researchin valtakunnallisen vastuullisuustutkimuksen tuloksiin. Opit mm. kenelle vastuullisuusviestintä toimii parhaiten, miten sisältöjä kannattaa kohdentaa ja mistä löytää uusia asiakkaita.
Uutiset

VASTAA KYSELYYN: Markkinointialan suuri hyvinvointikysely

Mitä sinulle, markkinoinnin alan ammattilainen, kuuluu? Vastaa Markkinointialan suureen hyvinvointikyselyyn.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 7.10.2025: Näin teet vaikuttajamarkkinointia, joka näkyy tuloksissa ja tuntuu maailmassa, vieraana Inna-Pirjetta Lahti (PING Helsinki)

Strategisella vaikuttajamarkkinoinnilla ja vuorovaikutteisella someviestinnällä voidaan saada aikaan vaikuttavuutta, joka näkyy myynnissä, vahvistaa brändiä ja luo yhteisöllisyyttä. Tässä Aamukahviseurassa vieraaksi saapuu vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri Inna-Pirjetta Lahti (PING Helsinki). Inna on luvannut jakaa oppinsa, konkreettisia case-esimerkkejä ja ajankohtaista trendikatsausta unohtamatta.
Tapahtumat

*The event has ended*: New Year, New B2B – Planning B2B Marketing for 2026 / 16.10.2025 Helsinki

‍Wolt & MarkkinointiKollektiivi invite you to an inspiring live event dedicated to the future of B2B Marketing.