Rajojen rikkominen ja rohkeiden asioiden tekeminen… Ahh, tuo jokaisen markkinoijan märkä unelma! Ja myös se organisaation sisäinen pelkotila, johon moni säväyttävä idea kaatuu.
Kuinka rakennetaan holistinen asiakaskokemus b2b-myynnin ja -markkinoinnin yhteistyönä? Miten vastuullisuusviestintä tuodaan saumattomaksi osaksi b2b-brändin rakentamista? Millä keinoilla voitetaan kiireisen b2b-päättäjän aika omalle sisällölle ja viestille? Kuinka b2b-markkinoija onnistuisi pääsemään irti yksin suorittamisen harhasta?
“Suomessa vain kourallinen yrityksiä on tehnyt markkinoinnista menestyksekkään prosessin”, toteaa Olli Saarinen, ja viittaa analytiikan ja asiakasymmärryksen hyödyntämiseen markkinoinnissa. Mikä yhdistää markkinoinnin menestyksekkäitä prosesseja - ja mitä jokainen markkinoija voi näistä ottaa opiksi omaan työnsä? Millaisia välineitä organisaatioilla ja markkinoijilla tulisi olla, kun markkinoinnin tuloksia halutaan parantaa?
MarkkinointiKollektiivin livetilaisuudessa kurkistetaan markkinoijan ja markkinoinnin tulevaisuuteen kasvumarkkinoinnin, kilpailukyvyn ja tasa-arvon näkökulmista. Selvitetään yhdessä, miten työskentelytapojen uudistaminen ja kasvumarkkinoinnin tuomat mahdollisuudet näkyvät markkinoijan työpöydällä. Entä pysyykö alan palkkakehitys mukana työnkuvan jatkuvassa murroksessa?
Aamukahviseurassa tietoa markkinoijalle sukupolvi-Z:sta. Kun puhutaan sukupolvi Z:sta, puhutaan 740 000 suomalaisesta tulevaisuuden päättäjästä, joiden kulutuskäyttäytymistä ja arvo- sekä asennemaailmaa käydään läpi tutkimustulosten kautta. Mitä markkinoijan on hyvä tietää tästä nuoresta ikäryhmästä? Millainen on heidän asenne- ja arvomaailmansa? Millaisia segmenttejä ryhmän sisältä löytyy?